Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det digitale tv signal

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i stuerne

Jeg vil lige høre om det er mit tv eller boks der er noget galt med

Jeg bor lidt ude på landet hvor der ikke er fællesantenne eller kabel tv, jeg har en fin antenne på taget og har købt mig en box i føtex som så kan modtage de gratis kanaler der er

Men men men det virker sgu stort set aldrig når der er højtryk, har det nogen virkning på det ??? eller er det bare noget man siger

Er der andre der har samme problemer ? har også tænkt på om det kunne være boxen der er noget galt med. Lige for tiden kommer der signal 2-3 min og så er det væk i 5 min og igen og igen og igen

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 21:31

Det må næsten være en AGK box du har.

Jeg ved at føtex og bilka har rigtig mange problemer med den box. Tag den med ned i din lokale føtex (medbring din bon) og brok dig ;) De ombytter boxen til en ny med det samme.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:33

Prøv at dreje din antenne 90 grader om den horisontale aksel.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:34

det har næppe noget at gøre om der er mange på, da der er tale om broadcast teknologi og et signal der flyver rundt i luften uanset om hvor mange der bruger det.

Men du har nok ikke optimale forhold (måske er din antenne ikke den korrekte type, eller måske peger den ikke i en korrekt retning), i forhold til at modtage det digitale signal som sendes ud.

Et digitalt signal kan i mange situationer kræve mere end tilsvarende analogt, da når det behandles er der enten nok eller ikke nok. Tolker din digitale boks at der ikke er nok til, så vises intet. På et alm. analogt tv og signal, vil man blot opleve billedforringelse og kan derfor med analog teknologi se tv under meget dårlige modtagerforhold (blot med sne eller forstyrrelser på).

Overvej antenne forstærker eller ny tagantenne specielt optimeret ti ldigital tv modtagelse og peg den mod nærmeste retning hvor der er en sender/mast.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:34

Højtryk skulle gerne have en positiv indflydelse, det er eksempelvis godt sende vejr lige for tiden. Med de symptoner du beskriver, så tror jeg også på det er boksen. Hvordan er din antenne?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Skrevet kl. 21:36

Tusinde tak for svar og jeg vil da starte med at gå i føtex og brokke mig

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:39

du har ikke evt. et fladskærmstv af en slags, de har stort set alle dvb-t og kan derved godt modtage disse digitale signaler uden en boks - så kunne du teste om det gik bedre der :D

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Skrevet kl. 21:43

jo det har jeg men mener jeg fandt ud af den gang det overgik til digitalt at det ikke kunne uden box

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)