Jeg vil godt igang med at lave lidt hjemmeside, men tænkte på hvilket program man skal sætte sig ind i?
Jeg kender meget lidt til HTML, men der er vist også andre programmer man kan bruge? Er HTML outdated, og er der andre der måske er lidt lettere at sætte sig ind i?
Jeg vil godt igang med at lave lidt hjemmeside, men tænkte på hvilket program man skal sætte sig ind i?
Jeg kender meget lidt til HTML, men der er vist også andre programmer man kan bruge? Er HTML outdated, og er der andre der måske er lidt lettere at sætte sig ind i?
Mvh Trond
Hej Trond,
Det kommer meget an på dit behov - men nej HTML er bestemt ikke outdated, men et server baseret udviklings-sprog som ASP.NET eller PHP vil være en klart fordel at supplere med din HTML viden.
Ønsker du der imod ikke at kode selv, findes der mange andres muligheder som JoomlaCMS eller WordPress alt efter behov.
Hej tak for hjælpen. Nu er jeg gået igang med at prøve mig frem:)
Hvad er det helt præcist du ønsker at lave? Det gør det lidt nemmere at give råd.
Ang. HTML så nej det er på ingen måde out-dated. Tværtimod. Selvom du ender med at bruge et såkaldt server-side sprog så er det HTML der i sidste ende ryger tilbage til browseren.
Hej, tak for hjælpen! Jeg vil gerne bare kunne lave hjemmesider i alle afskygninger. Små blogs, webshop's, hjemmesider med info om et eller andet, osv.
Det lyder som CloudSprout er lige noget for dig. Det er en revolutionerende tilgang, til det at lave websites. Hvor man ikke skal skrive kode, det hele foregår via drag-n-drop og en stram integration med Photoshop.
Notepad..... Ja, jeg ved godt det på ingen måde bare minder om et "hjemmesideprogram".
Men det er netop hele pointen.....det er uden sammenligning den bedste måde at lære tingene på.
Når du har prøvet dit script dør, fordi du har glemt et semikolon eller et lukketag, 500 gange.....ja så sidder tingene altså på ryggraden og sådan noget som f.eks. fejlfinding er pludseligt 100 gange nemmere.
Dermed ikke sagt at drag and drop-programmer eller andre typer editors ikke er fantastiske værktøjer. Men i forhold til at lære sprog og teknik, er der efter min mening kun en vej frem.
Ang. drag and drop og andre løsninger med fokus på brugervenlighed så er det et reelt problem, de ofte putter bloated og/eller generelt kvalitetsmæssigt ringe kode ud. Derfor er jeg spændt på at se hvad cloudsprout har at byde på....men indtil det kommer på markedet skal du lige være opmærksom på problemerne i forhold til valg af alternativer :)
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)