Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Embedding af Twitterboks - hvordan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil gerne implementere en Twitter-boks ude i højre sidebar på min hjemmeside. Det er en Wordpress-skabelon.

Men jeg kan ikke finde ud af det. Kan det passe, at man skal ind i sidebar-filen og rette noget php?

På forhånd tak.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:33

Hej Kristian :-).

Inde hos Twitter.com kan du få en html kode som du kan indsætte på din side. Den html kode giver dig en boks hvor dine updates kommer fra.

Koden indsættes på en Tekst-widget. Altså, gå ind under widgets, tilføj tekstboks og indsæt HTML teksten. Wollah, så virker det :-).

Jeg prøver at finde ud af hvor du kan få Twitters html fil, men Twitter er "over capacity" her p.t. Så det kan komme lidt senere :) 

Men. Det er utroligt nemt.

Dbh. Yngvi

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 19:14

Jeg har allerede html-kode og den er også implementeret nederst til venstre på min side. Der er ikke umiddelbart adgang til at indsætte noget i højre del af min side så vidt jeg kan se inde i admin-panelet. Kan det passe eller er det mig, der ikke kan finde den rigtige kategori under Widgets?

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:35

Du har højst sandsynligt ikke mulighed for at tilføje en kolonne. 

Så skal vi have sat noget HTML ind.

Gå ind på hver enkel side -> redigér og derefter skift over til HTML.

Vi kan sætte højrekolonne på med to <div> tags, og deri sætte din Twitter-html kode på. Så vil du få den ud i højre side.

Prøv det her: (fjern ' efter "<" når du sætter det ind)

<'div style="width: 500px; float: left;"> Indsæt tekst her <'/div>

<'div style="width: 200px; float: right;">Indsæt Twitter-html her<'/div>

Så skulle det gerne virke.

Når du skriver i HTML så husk standard html tags. <'h1><'/h1> for overskrifter <'h2><'/h2> for underoverskrifter (går hele vejen ned til h6) <br /> for linjeskift. Så burde du kunne klare den i wordpress.

Hvad hvis HTML'en ikke virker

Så kan vi installere et plugin kaldet RAW HTML. Så kan vi indsætte et start tag, og et slut tag i HTML koden, og så går vi uden om wordpress' indstillinger.

Hvis du vælger at bruge RAW HTML skal du huske, at du ikke kan skifte over til alm. redigeringsvisning af sider, da det kan ødelægge dit html så du skal indsætte en masse standard tags forfra.

Håber du får det til at virke. Jeg er ikke sikker på - da det ofte kommer an på dit theme - om det kan indsættes i en .php fil der gør, det automatisk viser sig.

Dbh. Yngvi

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)