Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords problem med lavt kvalitetsresultat? Eller hvad er der galt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har tidligere kørt AdWords kampagner et par gange - ikke med den store succes, men dog.

Forsøger nu med en nyoprettet kampagne (1 uge gammel) med nogle meget specifikke termer, hvor jeg kan se at den for samtlige søgetermer enten skriver "Vises sjældent pga. et lavt kvalitetsresultat" eller "Under bud for første side. Anslået bud for første side:6,00 kr". Kvalitetsresultat er 2-3/10. Resultatet er at ingen annoncer vises.

Min teori er at kval.res. skal op.

For en eksempel søgeterm (to ord) har Google 1.7M resultater og der er kun en AdWords annonce.

Søgetermen forekommer i min target side både i overskrift (H1), titel og flere steder i teksten. Siden kommer dog ikke frem i første side på organisk søgning, men mon ikke den kommer lidt længere nede... En anden søgeterm med samme problem giver faktisk min target side på første side i de organiske resultater.

Selv om jeg sætter budprisen op til 6 kr/klik, så vises annoncerne ikke.

Jeg syntes altså at jeg er ude i noget fejlfinding her... Hvad ville en mere erfaren AdWord mester kigge efter?

/sfo

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 16:50

Din teori er rigtig. Kvalitetsresultatet skal op. 

Hvordan ser din annonce ud i forhold til søgeordet? 

Hvordan er din CTR i den uge kampagnen har kørt? - Hvad er der af visninger?

Det lader til, at du har haft en meget lav CTR i starten af din annonceringsperiode og det bliver du straffet for nu. Der er dog nogle søgeord, som er svære at få et ordentligt kvalitetsresultat, hvis du ikke sender trafikken til en hjemmeside, som i helhed omhandler det pågældende emne

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 9. Dec 07
Skrevet kl. 22:27

Annoncen indeholder søgetermen og siden der henvises til har det - og hele webstedet har en væsentlig del af indhold om emnet og ellers generel god organisk placering for nogle af de samme termer - men dog andre sider. Så jeg tror hvad du siger, at det er CTR, som er for lav.

CTR er 0 og visninger er 0 for næsten alle søgetermer.

Nogle få termer (bla. dem hvor bud er sat til 6 kr) giver nu visninger, men samlet er CTR 0.09% med 2000 visninger.

Hvordan påvirker man CTR når der ikke er visninger???? Lidt mystisk???

Måske bliver jeg straffet fordi der på samme AdWords konto er nogle kampagner for tilsvarrende søgetermer, som har været sat på pause siden sidste år? På de kampagner står visninger og CTR jo til 0. Bliver det brugt i vurdering af kval.res. på de ny kampagner? Vil det virke bedre, hvis jeg opretter en helt frisk konto?

/sfo

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 22:34

Nej, ikke synderligt.. Selvfølgelig giver det et dårligt resultat fra start, hvis du tidligere har kørt med kampagnen med dårlige resultater, men det betyder ikke noget at de har ligget i din konto pauset. 

Har du indholdsnetværket slået til?.. Hvis du ikke har, så er 2000 visninger og en CTR på 0,09 % en stærk indikator på, at din annonce + website overhovedet ikke er relevant for det pågældende søgeord. 

Hvis du har slået indholdsnetværket til - Hvad er så CTR på søgningen?

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 9. Dec 07
Skrevet kl. 08:43

Den tidligere kampagne var en anden kampagne under samme AdWords konto. Den ny kampagne bruger nogle af de samme søgeord, men ny annoncer og ny target side.

Jeg har ikke slået indholdsnetværk til - det virker ikke som om det er realistisk at ramme de rigtige mennesker på den måde. Men det kunne man selvfølgelig prøve som en test - men jeg forventer at det bliver rigtig dårligt.

Mit gæt er at mere end 99.9% af befolkningen ingen ide har om hvad annoncen handler om. Jeg er ude efter de meget specifikke få, som jeg til gengæld ved er meget interesserede. Så det er en ultra smal målgruppe.

Der er ingen tvivl om at websted og annonce i "menneske-forstand" er yderst relevant for netop de søgeord.

/sfo

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 09:13

sfo:

Mit gæt er at mere end 99.9% af befolkningen ingen ide har om hvad annoncen handler om. Jeg er ude efter de meget specifikke få, som jeg til gengæld ved er meget interesserede. Så det er en ultra smal målgruppe.

Der er ingen tvivl om at websted og annonce i "menneske-forstand" er yderst relevant for netop de søgeord.

Ja, så giver det hele mening. En CTR på 0,09 % på search med 2000 visninger er definitiv. Din annonce er ikke relevant nok. 

Google AdWords kan ikke bruges i den forbindelse, som du nævner - Det går imod hele kvalitetsresultat-konceptet. Da CTR i høj grad bestemmer, hvor godt et QS du får, så kan man ikke forvente at blive vist, så mange gange uden klik og stadig have et høj QS. 

Du kan enten lave en bedre annonce og skrue din klikpris op for at blive vist noget oftere eller du kan finde et andet medie. 

Fra Budapest
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 01:36
Hvis du er ude efter en meget smal målgruppe, så er det måske en ide at kigge lidt på hvilke søgeord du byder på. Hvis din annonce ikke har interesse for 99.9% af befolkningen, så er målet ikke at blive vist så mange gange som muligt, men at du bliver vist med en god placering når den 0.01% søger efter den type information/produkt/tilbud du har. Jeg tilbyder tandbehandling i Budapest, så hvis jeg byder på søgeord som 'tandlæge' eller 'tandbehandling' så vil jeg kunne få tusindvis af visninger, hvor størstedelen vil være spildte. Derfor byder jeg kun på kombinationer med to eller tre ord. Med 'tandklinik budapest', 'tandlæge udlandet' osv. får jeg ikke voldsomt mange visninger, men de visninger jeg får er yderst relevante. Jeg har et marketingbudget der er betydeligt under mine konkurrenters, så jeg går meget op i kvaliteten af de besøgende jeg har råd til at trække til min hjemmeside og mine bud er derfor også lagt efter hvor "købeklar" de besøgende er (f.eks. er jeg mere interesseret i en god placering for 'porcelænskroner budapest' end for 'tandlæge udlandet'). På den måde opnår jeg en -synes jeg selv- god CTR omkring 4-4,5% på kampagneniveau. Jeg har godt nok ikke voldsomt mange visninger, men jeg får nok klik til at udnytte mit budget for markedsføring på AdWords.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)