Hej, Har tidligere kørt AdWords kampagner et par gange - ikke med den store succes, men dog. Forsøger nu med en nyoprettet kampagne (1 uge gammel) med nogle meget specifikke termer, hvor jeg kan se at den for samtlige søgetermer enten skriver "Vises sjældent pga. et lavt kvalitetsresultat" eller "Under bud for første side. Anslået bud for første side:6,00 kr". Kvalitetsresultat er 2-3/10. Resultatet er at ingen annoncer vises. Min teori er at kval.res. skal op. For en eksempel søgeterm (to ord) har Google 1.7M resultater og der er kun en AdWords annonce. Søgetermen forekommer i min target side både i overskrift (H1), titel og flere steder i teksten. Siden kommer dog ikke frem i første side på organisk søgning, men mon ikke den kommer lidt længere nede... En anden søgeterm med samme problem giver faktisk min target side på første side i de organiske resultater. Selv om jeg sætter budprisen op til 6 kr/klik, så vises annoncerne ikke. Jeg syntes altså at jeg er ude i noget fejlfinding her... Hvad ville en mere erfaren AdWord mester kigge efter?
|
Din teori er rigtig. Kvalitetsresultatet skal op.
Hvordan ser din annonce ud i forhold til søgeordet?
Hvordan er din CTR i den uge kampagnen har kørt? - Hvad er der af visninger?
Det lader til, at du har haft en meget lav CTR i starten af din annonceringsperiode og det bliver du straffet for nu. Der er dog nogle søgeord, som er svære at få et ordentligt kvalitetsresultat, hvis du ikke sender trafikken til en hjemmeside, som i helhed omhandler det pågældende emne.