Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg gøre

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ring til dem som skylder dig penge, 50 gange om dagen og send dem mails i et langt væk. Jeg havde engang en kunde som prøvede at fuppe mig for kr. 3800,- og jeg kimede ham simpelthen ned på hans firma adresse indtil han og hans kontor dame blev så træt af mig, at han betalte.

Mvh Kim

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:27

Det du skal gøre i den situation er at udfylde følgende blanket: http://www.domstol.dk/selvbetjening/blanketter/inkasso/Pages/default.aspx

Når der først er gjort indsigelse kan du ikke bruge et inkassofirma. Du er nødt til at starte en inkassosag ved domstolene som du selv kan føre uden advokat (op til  50.000kr).

For at kunne gøre dette SKAL du have sendt en rykker med en betalingsfrist på 10 dage hvor du også skriver at du starter en inkassosag hvis de ikke betaler.

Du er (desværre) nødt til at lægge 700kr ud til at betale rettens omkostninger. Vinder du sagen vil de 700kr blive pålagt skyldner.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sender dig en PB Ronnie med kontakt opl. til advokaten jeg brugte til lignende sag.

Efter han tog over gik der kun få dage før kunden betalte - uden omk. for mig.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har selv fornyelig været i en lignende situation med en kunde, der skylder mig 3.750 kr. Det er møgirriterende, fordi man føler sig gjort til grin og fordi, at det også er penge - ikke mindst i de her tider. Oven i dét, så er det et så tilpas "beskedent" beløb, at inkasso eller en advokat dårligt nok kan betale sig, med mindre man bestemmer sig for at spendere pengene på en af dem og se forløbet som en principsag. For selvfølgelig skal de ikke bare slippe afsted med det. Det er simpelthen frækt dét, de har gjort imod dig.

Jeg har ikke selv fået gjort så meget ved min egen sag. Men jeg har fornyelig talt med et advokatfirma, som har anbefalet mig at benytte mig af domstol.dk, hvor man kan oprette en sag for kun 500 kr. En dommer ringer så til begge parter og hører deres side af historien. Hvis man ikke kommer frem til en løsning, vil begge parter efterfølgende blive indkaldt af dommeren. Jeg har tænkt mig at benytte mig af det. Først vil jeg dog - på anbefaling af advokatfirmaet - sende min kunde en sidste rykker, hvori jeg forklarer ham, hvad der vil ske, såfremt han ikke betaler indenfor 10 dage. Det er et forsøg værd!

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 20:38

Hej

Jeg har selv fornyelig været i en lignende situation .......

Hej TT

Konge indlæg.

Jeg kan desværre ikke give flere stjerner i dag men når jeg får en ny ladning så skal du helt sikkert have nogle stjerner - også selvom du slet ikke går op i det der stjerne halløj ;-)

De bedste stjerne kaffe hilsner
Søren

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:04

Hej Søren

Tak for de venlige ord!:-)

Jeg må hellere lade være med at kommentere det med stjernerne, hehe Wink

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:55

Hej Jesper Smile

1000 TAK for hjælpen, har snakket med advokaten og han tager sagen Big Smile med det samme efter deres ferie.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 20:58

Hej tak for alles hjælp,

Men det hjælper ikke meget, fik brev fra deres advokat om at de er gået konkurs den 23-07-2010 øv øv men ved så at de åbner op igen med det samme i et andet navn, det skulle ikke være lovligt, men han kommer til at betale alligevel om jeg så skal sende nogen ned og hente beløbet, nej det gør jeg jo nu nok ikke, men han sidder helt sikkert og griner lige nu, smutter fra en gæld på i alt 1.900,000 til div. virksomheder og så starter de bare op igen på en frisk, øv jeg bliver gal

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)