Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en hjemmeside værd?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Som andre nævner, afhænger det af mange faktorer.

Har virksomheden bevist sin værdi på markedet (er kunderne tilfredse og kan der foretages gensalg)?

Er der indgået langvarige kundeforhold eller sælges der mindre "pakkeordninger" uden sikkerhed for gensalg?

Hvordan ser konkurrencen ud nu i forhold til tidligere (er det sandsynligt at omsætningen/overskuddet kan holdes på samme niveau eller udvikles)?

Tilbyder nye konkurrenter bedre og mere kundevenlige produkter/ydelser, som på sigt kan eliminere eller væsentlig forringe jeres eksistensberettigelse (og derunder: Hvordan ser det ud med tilpasningsevnen)?

Og sidst, men ikke mindst: Kan en investor udvikle et lignende koncept for få penge (lav indtrængningsbarriere på markedet) eller har I en position på markedet (evt. brand, goodwill fra brugere/kunder), der taler jeres sag?

Jeg har en ide om, hvilke(n) side(r) der er tale om, deraf de lidt mere specifikke spørgsmål som en mulig investor formentlig ville stille (sig selv og jer).

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 23:24
Et generelt niveau for en ongoing virksomhed er 4-6*EBITDA (earnings before interest, tax, depreciation and amortisation), altså bundlinie før de finansielle poster.

Når det er sagt virker det absolut bedst på rimeligt stabile virksomheder og niveauet kan sagtens være langt højere for virksomheder i særlige brancher, eller hvis der er store forventninger til fremtiden (Skype igen). Særæigt internet virksomheder ville jeg vurdere var utroligt svære at værdisætte.

Kan du ikke få aktierne billigere mod til gengæld at comitte til at blive i en periode?

Tilmeldt 8. Dec 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:17
Du skriver af du i forvejen modtager ca 30 % af overskudet i firmaet.... Det man vel skal tage i betragtning når man skal kigge på værdien af din (måske) kommende 10 % ejerandel i virksomheden er resultatet på bundlinien. altså når alle har fået deres løn... så vidt jeg forstår på det skrevne, så er de 1.000.000 kr du nævner som overskud, egentlig bare dækningsbidraget.. så din andel på 10 % af resultatet er vel noget lavere end 100.000 kr... eller har jeg misforstået det? Det må alt andet lige, være resultatet efter alle lønninger der er det vigtige, når man skal prisfastsætte værdien af din ejerandel...
Tilmeldt 11. Mar 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:23
Dato: 07-12-2006 22:05:43 Forfatter: Mads Løntoft
Hej Martin,

Som Claus også siger lyder det, under de givne forudsætninger, som en ganske attraktiv investering idet indtjeningshorisonten kun er 2 år. Det er temmelig usædvanligt og de gunstige vilkår må tilskrives at du allerede er inde i virksomheden.  

/Mads 

Tak for alle de gode svar. Hvor lang er indtjeningshorisonten normalt?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)