Hej Amino’er Jeg vil gerne lære noget mere om markedsføring og i den forbindelse også noget mere om hvordan man tjekker konverteringen via Google Analytic. Og vil i første omgang prøve at starte et website hvor jeg henter annoncer fra Euroads og sætter på min side. Så finder besøgende via Facebook ads og Google adwords og så tjener jeg der (affiliate site). Og så vil jeg gerne tjekke min konventering på min webshop via google analytics. Men mine spørgsmål kommer her: · Hvordan kan jeg via Google Analytic se hvad konverteringen er? · Hvordan tjekker man hvor køber springer fra? Skal man lave Google Analytic til første side og så anden side og tredjse siden eller hvordan gør man det? Mvh Lasse |
Først skal ud installere trackingkoden på alle dine sider.
Derefter kan du opsætte et mål - F.eks. en succes side du har eller vælge at lave en "on-click" kode til alle dine bannere.
Sætter du dine mål op i en funnel, så kan du se hvor dine besøgende springer fra.
Giver ingen af disse ord mening for dig - Så prøv at læse lidt med her: http://www.google.com/support/googleanalytics/?hl=da-DK
Det kan godt virke lidt kedeligt at sætte sig ind i analytics, men hvis du kan finde ud af benytte det - Så kan du også hente mange penge på det.
Mvh.
Janus