Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google indekserer ikke alle mine sider

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

ellers meget fede google charts du har fået ind på siden, og en side som loader og reagerer hurtigt - lækkert :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Meyer:
Så der er nok noget om det Kim er inde på med at undgå at have for mange links på samme side (100 stk. pr. side som max er vist det han nævner som værende passende). Måske det også er et af dine problemer, udover de øvrige som nævnes her :)
Ja jeg har ikke selv for nyligt testet det, men min test viste i sin tid også det samme.

Det er aldrig en god ide at have mere end 100 links per side hvad end det er internt eller eksternt. og jeg tror grunden til Google ikke kan li mange flere links, er fordi det ikke er særlig brugervenligt. Jeg har altid sagt at hvis man vil have sin hjemmeside indekseret skal man bare tænke brugervenlighed ind i sit system. Hvis man tænker dybere ned i søgemaskineoptimering, handler rigtig meget om at lave sin løsning mere brugervenlig.

Tag fx intern linkbuilding, hastighedsoptimering, gode beskrivende titles/desc, brødkrummer, Duplicate Content, redirect, 404 sider, bedre beskrivende tekster osv osv. De har dybest set alle noget med brugervenlighed at gøre. og selvfølgelig også søgemaskineoptimering :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for din ros, Lars :)

Mht. mange links på een side, har jeg faktisk ikke over 100 links pr. side. Hver kategori pagineres med 10 links pr. side, så det burde ikke være problemet.

Jeg ændrede udseendet på mine url'er for et halvt år siden og jeg tror det er gået galt derefter. Jeg brugte ellers en 301 redirect fra de gamle url'er til de nye, men dette ser ikke ud til at have hjulpet på alle de gamle url'er (endnu).

Derudover har jeg haft nogle kode fejl, der resulterede i 404 fejl. Så jeg er sikkert selv skyld i min nuværende situation, men har lidt svært ved at se hvad jeg skal gøre for at forbedre det. Men jeg har allerede fået en masse gode råd i denne tråd, som jeg forsøger at implementere.

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne lige komme med en lille opfølgning på denne tråd til andre, som skulle sidde med samme udfordringer. Mit problem var som tidligere nævnt, at google kun ville indeksere 1000 ud af 3000 url's på min side. Jeg har efter forslag fra denne tråd, forsøgt at implementere forskellige tiltag. Jeg er dog 99 % sikker på, at min problem skyldtes listvisninger på mit website. Jeg har en række kategorier, hvor man kan klikke sig ind på paginerede lister over indhold. Ikke specielt web 2.0 agtigt, men det giver trods alt google en mulighed for at nå alle mine links. Mit problem bestod i, at google indekserede mine listevisninger, hvilket egentlig ikke var meningen. Af en eller anden årsag, blev google forvirret over alle disse sider (hver kategori blev opdelt i sider med 20 restulater). Det så ud til at google derfor aldrig nåede ind til det reelle indhold.

Løsningen var at sætte et meta robots tag på liste visningen, der fortæller google at den ikke skal indeksere siden, men følge de links den finder. Dette blev gjort ved at indsætte følgende i headeren:

<meta name="robots" content="noindex, follow" />

Det er rimelig simpelt stof det her og jeg kendte da også til meta robots tag'et inden jeg begyndte. Men jeg tror at det er sådan en ting, som er let at glemme. Så husk at fortælle google, når du har sider som IKKE skal indekseres.

Resultatet er, at google nu har indekseret 2000 / 3000 sider og tæller op for hver dag.

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

<meta name="title"...>. er overflødigt og bør fjernes, ligesom alle andre unødvendige koder i html'en. .

Er ovenstående stadig gældende? Bør jeg slette hele den linie?

Kan se vi har begge linier og sågar nogen steder har forskellige beskrivelser i hvv. <title> og <meta name="title"...>.  

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, ud med den :-)

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)