Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at få et produkt(sæbe) ud på markedet - fra designkoncept til produktionskontakt

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino brugere,

Dette er så mit første indlæg her, så I må have mig undskyldt hvis jeg ikke har placeret det i den korrekte kategori.

Jeg (har sammen med nogen studie kammerater) designet / lavet et koncept til nogen sæbe emballager, som egentlig kun var tænkt som et lille sjovt projekt til at begynde med, men nu synes vi det kunne være sjovt at se om man kunne få dem ud på markedet.

Al emballagen er færdigt designet og klar til at blive påtrykt på sæbeflasker, mine spørgsmål gør mere på hvad skal man så gøre nu Smile

- Skal man tage kontakt til en sæbeleverandør? Eller er det smartere at tage kontakt til f.eks. COOP?

- Nogen der har nogen ide om man kan starte sin egen produktion op - altså købe det af en sæbe virksomhed?

Andre gode råd modtages med kyshånd

Venligst

Simon Rothenborg

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 16:26

Hejm Simon

rothenborg:
Al emballagen er færdigt designet og klar til at blive påtrykt på sæbeflasker

Jeg forstår ikke helt hvad det er i har designet - er det en emballage til sæbe eller hvad ?

Sæbe er jo et vidt begreb .... er det til håndvansk, bilvask eller hvad ?

Hvori består ddet unikke i Jeres emballage/ desigt ?

Mvh

Ravn

Tilmeldt 28. Jun 10
Skrevet kl. 16:29

Ja, det kan jeg godt se jeg muligvis burde have skrevet. :)

Det er ganske almindelig håbsæbe, så der er ikke noget unik i det rent sæbe mæssigt. 

Det er kun rent emballage mæssigt det vil skille sig ud fra den gængse håndsæbe man ser i supermarkederne

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 16:44

Hvad er emballagen lavet af ?  

Er der tale om en plast emballage f.eks en flaske skal  lige huske på at det koster nogle huntrede 100- 200.000 DKK  at få lavet en en støbeform.   

Er der nogen unikt ved emballagen eller designet?  det vil nok være en ret så vigtigt ting for at nogen gider sælge produktet da der i forvejen er et hav af sæbeproducenter på markedet.

Er der tale om et unikt produkt er det vigtigt at i undersøger mulgiheden for evt. et patent eller at  design beskyttelse produktet.

Tilmeldt 28. Jun 10
Skrevet kl. 22:54

Egentlig var det min tanke ikke at starte en produktion op selv, men købe sig ind på en fabrik der i forvejen producere sæbe og så bruge deres grundemballage i f.eks. plastic dog aner jeg ikke om det er muligt.

Altså om det er normal praksis.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 23:43

rothenborg:
og så bruge deres grundemballage i f.eks. plastic

Nu er jeg altså ikke med længere var det ikke en emballage i havde designet/ fremstillet ?

rothenborg:

Egentlig var det min tanke ikke at starte en produktion op selv, men købe sig ind på en fabrik der i forvejen producere sæbe .

Det er absout muligt der er rigtigt mange sæbe og kosmetik fabrikker som tilbyder at laver private label ....dvs at de fremstiller produkter udfra Jeres ønsker mht. emballage.

se f.eks her  http://www.saebefabrikken.dk/privatelabel.html

Mvh

Ravn

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:43

Ravn:
Det er absout muligt der er rigtigt mange sæbe og kosmetik fabrikker som tilbyder at laver private label ....dvs at de fremstiller produkter udfra Jeres ønsker mht. emballage.

Der er ikke mange der laver håndsæber (de gammeldags) og den største er svensk.

@trådstarter: Du er nok nødt til at præcisere hvad det er du kan/vil for at vi kan være behjælpelige.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 12:13

Lagersalg123 - JEN:

Der er ikke mange der laver håndsæber (de gammeldags) og den største er svensk.

Udfra hvad der er skrevet tidligere må jeg antage at der ikke er tale om almindelig gammeldags håndsæbe.

Fra Herning
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 613
Fra  Totalenergi Skrevet kl. 13:20

Hej Simon,

Send mig venligst en mail på info@tk-datateam.dk - Jeg har muligvis et koncept du kunne bruge, samt et par uddybende spørgsmål, så vi kan finde den bedste måde, at markedsføre produktet.

dbh,

Morten Dal 

Tilmeldt 28. Jun 10
Skrevet kl. 16:10

Nu er jeg bange for det kommer til, virke som det er noget helt vildt nyskabende inden for sæbe :)

Det er egentlig bare en tiltænkt som en ganske almindelig sæbe - bare med noget anderledes emballage henvendt mere til det mandelig segment.

Her er et billed af et par mock ups af designet.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)