Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg mine vareprøver ud?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at have fundet et kanonprodukt til at sælge online. Jeg har mulighed for at source produktet enormt billigt og ønsker derfor at bruge vareprøver i min markedsføring. En vareprøve vil koste mig mindre end et klik på google adwords, så det er bare med at finde ud af hvordan jeg kan få dem ud...

Min målgruppe er mennesker der laver asiatisk mad. Køn, alder, indtægt, m.m. er underordnet, så der er tale om en ganske stor gruppe af mennesker.

En vareprøve koster ca. 20 øre og fylder eller vejer ikke specielt meget.

Med hvordan får jeg dem delt ud? Jeg har overvejet simpelthen at dele dem ud på gaden, men jeg er ikke helt sikker på om det er den bedste tilgang til det. 

En anden model kunne være at lave en aftale med andre e-handels butikker om at de vedlægger den som gratis "gave" når de sender varer ud. Det ville sikkert virke godt, hvis man da ellers kan få nogle aftaler i stand.

Endelig kunne jeg tilbyde at sende folk en "gratis" vareprøve på mit website, men jeg ville blive nødt til at tage 10-15 kroner for levering (ca. 50% af vareprøvens normalpris).

Er der nogen der har erfaring med det her? Gode ideer?

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 15:40

Har du prøvet at kontakte restauranter? De ku' jo være interesserede?

Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:43

Hvad med at kontakte de leverandører der i dag leverer til asiatiske restauranter. For det første har de jo allerede en etableret kundegruppe. Måske du ikke behøver at begrænse din målgruppe til selve restauranterne, men også have mulighed for at benytte mellemled?

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 15:44

Hvor meget fylder det?

Kan det ligge i en kuvert?

Er meget nysgerrig på hvad produktet er :0) Kan du røbe lidt mere?

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra Aabenraa
Tilmeldt 3. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:58

Folk er altid interesseret i ting der er gratis. Så at dele dem ud på gaden (og smide et visitkort med) ville ikke være en dum idé. Det eneste du skal tænke på, er hvor de primære målgruppe bor. Hvis de bor i København, så tag ind på rådhuspladsen og spørg folk om de har lyst til en gratis vareprøve. Og hvis det er en hurtig vareprøve, man lige kan spise (hvis det er spiseligt Smile), så spørg om de vil komme med lidt feedback?

Håber du kan bruge det til noget.
Held og lykke!

Med venlig hilsen

Mikkel Olsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)