Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To målgrupper

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folk :)

En ven og jeg er i gang med at starte vores første virksomhed. Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke afsløre navnet eller hele idéen, men jeg har et problem som jeg vil prøve at beskrive alligevel:

Man kan sige at vores virksomhed er ligesom StepStone (er den ikke, men samme problemstilling). Hvis vi tager udgangspunkt i StepStone, har de 2 målgrupper: de jobsøgende og virksomhederne.

Vi har i øjeblikket ingen der kender vores virksomhed, så hvem skal vi henvende os til først og hvordan? Virksomhederne eller de jobsøgende (StepStone)? Begge vil jo have en tendens til at løbe væk hvis der ikke er nok af den anden part.

Håber I forstår problemstillingen, ellers spørg og I vil få svar ;)

EDIT: Jeg ved godt der ikke er nogen "opskrift" på dette, men jeg vil meget gerne høre om erfaringer og gode idéer alligevel.

Mvh,
Christian Birch
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu ved jeg ikke hvem af dine målgrubber skal betale for serivecen, men en ide er at give gratis adgang i en tid.

Og så skal du gå ud og spørge virksomheder og personer om du kan få lov til at lægge deres info ind på siden for dem.

Når du så først har fået gang i, kommer resten "næsten" af sig selv.
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det med at lade den ene part benytte servicen gratis (som ellers skulle betale) er jo egentligt en god idé for at sikre en kundekreds. Tak :)
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give Niklaí ret. Hvis i kan - så kør på med gratis periode, og undlad evt. at skrive at det på sigt bliver en betalingsting.

Jeg er selv involveret i et golf-projekt som henvender sig til spillere og klubber. Vi havde samme problem som du nævner, men inspireret af snakker herinder, satser vi nu på reklamer og "bannere". Vi satser altså på at holde det en gratis tjeneste for begge....
 
Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Vi sikrer du får den bedste overvågning - tilpasset Jeres virksomhed
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/21/2005 2:30:08 PM
Forfatter: René R. Nygaard

Jeg vil give Niklaí ret. Hvis i kan - så kør på med gratis periode, og undlad evt. at skrive at det på sigt bliver en betalingsting.



Jeg er selv involveret i et golf-projekt som henvender sig til spillere og klubber. Vi havde samme problem som du nævner, men inspireret af snakker herinder, satser vi nu på reklamer og ''bannere''. Vi satser altså på at holde det en gratis tjeneste for begge....




Med venlig hilsen


- René R. Nygaard




Vi sikrer du får den bedste overvågning - tilpasset Jeres virksomhed


Jeg er enig i det at en gratis-periode er en god ting, men det handler ligeså meget om at være ærlig (de skal selvfølgelig vide det kommer til at koste penge) og samtidigt spille på at de skal få oprettet en masse INDEN det koster penge.
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige for at afklare - med vores koncept HÅBER vi at kunne holde som en gratis tjeneste. Derfor nævner vi naturligvis ikke at vi på et tidspunkt, såfremt der ikke er penge i det, bliver en betalingstjeneste....

 
Jeg er enig i at hvis man VED at man under alle omstændigheder bliver en betalingstjeneste, BØR man informere om det....
 
Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Komplet HA-system - til små penge...
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/21/2005 3:13:12 PM
Forfatter: René R. Nygaard

Lige for at afklare - med vores koncept HÅBER vi at kunne holde som en gratis tjeneste. Derfor nævner vi naturligvis ikke at vi på et tidspunkt, såfremt der ikke er penge i det, bliver en betalingstjeneste....





Jeg er enig i at hvis man VED at man under alle omstændigheder bliver en betalingstjeneste, BØR man informere om det....




Med venlig hilsen


- René R. Nygaard




Komplet HA-system - til små penge...

Hmm ja, hvad skal jeg svare til det? Godt du er enig
Fra Denmark
Tilmeldt 27. Jun 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er det svært at blive meget konkret, da jeg ikke kender jeres koncept, men det er jo den klassiske problemstilling, hvad kommer først; hønen eller ægget...
 
Jeg har selv haft en del erfaringer med at arbejde med 2 målgrupper, og hvis vi fortsætter med "StepStone tanken", så ville jeres løsning/udfordring først være at "sælge jer selv" (teamet bag) til virksomhederne (gerne gratis periode) derefter vil den anden målgruppe følge med....forhåbenligt

 
 

Hvorfor gå i andres fodspor når man kan gå foran.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/24/2005 12:30:27 AM
Forfatter: JonAle
Nu er det svært at blive meget konkret, da jeg ikke kender jeres koncept, men det er jo den klassiske problemstilling, hvad kommer først; hønen eller ægget...




Jeg har selv haft en del erfaringer med at arbejde med 2 målgrupper, og hvis vi fortsætter med ''StepStone tanken'', så ville jeres løsning/udfordring først være at ''sælge jer selv'' (teamet bag) til virksomhederne (gerne gratis periode) derefter vil den anden målgruppe følge med....forhåbenligt








Jeps - stemningen generelt er vist for at jeg/vi prøver mig med gratis annoncer i starten, så det vil jeg/vi gøre ;)

Jeg takker for svarene :)
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)