Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Armbånd tidsregistrering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino.

Jeg kunne godt tænke mig at lave budget og regnskab over mit tidsforbrug, men mangler en enhed til at opsamle data for mig uden for meget besvær, det skal være nemt så resultatet bliver så godt som muligt.

Det er egentlig en slags stopur til montering på arm jeg efterlyser. Det skal bare gemme data på en usb stick eller kunne tilsluttes computer - og så skal det kunne registrere data på flere forskellige timere - en af gangen efter brugerens valg, og det skal kunne ske med et enkelt tryk/klik.

Det jeg har brug for er at jeg kan indstille min nuværende aktivitet ved at trykke på armen, og så bliver tidsforbruget logget og gjort op efter type på dagsbasis.

F.eks.: 01.06.2010:

Sove: 7t

Udenfor kategorier: 1t

Koncentreret arbejde: 9t

Familieaktiviteter: 6t

Transport: 1t

Jeg trykker på sove-knappen når jeg skal til at sove og så starter taxameteret, - jeg trykker på arbejde når jeg begynder at arbejde og så starter taxameteret, på transport når jeg går ud af døren o.s.v.

Er der nogen der kender til om der eksisterer sådan noget? Er der nogen der synes det lyder interessant? Den optimale løsning er selvfølgelig enheden kombineret med noget simpelt specialsoftware til tidsbudgettering og indlæsning af data fra enheden til sammenligning.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 22:22

Hvis det ikke findes, så har du da fået en udmærket ide til en ny forretning Wink

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 22:26

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Hvis det ikke findes, så har du da fået en udmærket ide til en ny forretning Wink

Tak skal du have.

Det er dog ikke noget jeg synes jeg har tid til nu, og min tråd var ment som et hint til de smarte iværksættere herinde der har levet deres egne projekter ud !!! :-)

Jeg forstår rent faktisk ikke hvordan jeg kan leve uden denne opfindelse, - jeg har lige konstateret at pulsen slår, men jeg er sikker på at den ville slå hurtigere hvis jeg fik mit armbånd.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:29

Jørgen Olsen:
Er der nogen der synes det lyder interessant?

Ærligt? Nej..... Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skulle bruge det til.

Det jeg mener.... Ville du ikke være mere lykkelig, hvis du viste du brugte din tid på en måde der gjorde dig glad....end ved bare at vide hvor meget tid du bruder på de forskellige ting?

Ja jeg forstår ganske enkelt ikke konceptet... Men måske du kan uddybe fordelene lidt?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 22:31

Fama:

Jørgen Olsen:
Er der nogen der synes det lyder interessant?

Ærligt? Nej..... Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skulle bruge det til.

Det jeg mener.... Ville du ikke være mere lykkelig, hvis du viste du brugte din tid på en måde der gjorde dig glad....end ved bare at vide hvor meget tid du bruder på de forskellige ting?

Ja jeg forstår ganske enkelt ikke konceptet... Men måske du kan uddybe fordelene lidt?

Det er nemlig fordelen at man kan bruge mere tid på det der gør en glad !!! Eller til at finde balancen.

Hvis jeg ønsker at bruge ligeså meget tid på min familie som på arbejde, så er det ikke for alle en omvæltning der kan realiseres dag til dag, så kan tidsbudgetter hjælpe så man kan kontrollere den gradvise selvudvikling og følge op på dagsbasis om man er bagud ifht sine mål

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:40

Jørgen Olsen:
Det er nemlig fordelen at man kan bruge mere tid på det der gør en glad !!! Eller til at finde balancen.

Det er så der kæden falder af for mig.... For den tid jeg skulle bruge på at registrere og vurdere mit tidsforbrug ville jeg da kunne bruge på en masse andre spændende ting..... F.eks. lykke i nogle af de små doser Denis Leary taler om: En cigaret eller en 5-sekunders orgasme :)

Jørgen Olsen:
Hvis jeg ønsker at bruge ligeså meget tid på min familie som på arbejde, så er det ikke for alle en omvæltning der kan realiseres dag til dag, så kan tidsbudgetter hjælpe så man kan kontrollere den gradvise selvudvikling og følge op på dagsbasis om man er bagud ifht sine mål

Nej det er vi enige om.... Men hvis man har konstateret man bruger for meget tid på arbejde og for lidt tid på familie... Hvad kan man så bruge armbåndet til?

Ja undskyld jeg spørger sådan.... Men jeg forstår ganske enkelt ikke pointen.... Så det ville da være interessant, hvis jeg kunne lure den :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 22:53

Fama:

Jørgen Olsen:

Det er så der kæden falder af for mig.... For den tid jeg skulle bruge på at registrere og vurdere mit tidsforbrug ville jeg da kunne bruge på en masse andre spændende ting..... F.eks. lykke i nogle af de små doser Denis Leary taler om: En cigaret eller en 5-sekunders orgasme :)

Nemlig derfor skal det være nemt - det skal ikke tage en cigarets tid at tidsregistrere - det skal tage et lille klik på armen nogle gange om dagen når man skifter - problemet med de tidsregistreringsløsninger jeg har kigget på er at de er lidt grove i det og at tidsregistreringen i mit tilfælde vil være for tidskrævende

Fama:

Jørgen Olsen:

Nej det er vi enige om.... Men hvis man har konstateret man bruger for meget tid på arbejde og for lidt tid på familie... Hvad kan man så bruge armbåndet til?

Man skal bruge armbåndet til at følge op på sin beslutning, så man løbende kan være helt sikker på at man rent faktisk overholder målene om at bruge mere tid med familien - så man kan se om det går i den rigtige retning eller i den gale retning - og er man på glatis skal man kunne se hvor meget tidsforbrug man skylder for at rette skuden op.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)