Jeg er interesseret i en automatiseret måde at overvåge om bestemte ord, fx varemærker, bliver købt som AdWords. Jeg vil meget gerne slippe for manuelt at skulle teste de forskellige varemærker ved søgninger på Google hvis muligt.
Mit spørgsmål er derfor:
deler Google overhovedet hvilke AdWords, der bliver købt og af hvem?
hvis ja, findes der en applikation, der kan sende mig en notification når et bestemt ord bliver købt?
har I eventuelt andre forslag til hvad jeg kan gøre?
Det udgør nemlig tit en varemærkekrænkelse at anvende andres varemærker som AdWords. Det har jeg tænkt mig at bygge en forretning på ved at hjælpe varemærkeindehaverne. Med en automatiseret løsning i hånden står jeg stærkt og har mulighed for at gå ud og lave opsøgende salg.
De har noget der hedder Google Alerts, men jeg tror kun det er Google resultater, der kommer med her og ikke AdWords køb. Jeg har ikke brugt den så meget, så jeg ved ikke om det skulle være muligt, at få den til at gøre som det du ønsker?
Men du laver da bare en trademark indsendelse til Google, som et ekstraprodukt hos dig?.. Så bliver de pågældende søgeord låst, så de ikke kan benyttes i Google AdWords overhovedet uden en skriftlig tilladelse fra indehavere af det pågældende varemærke..
@ Andreas: Jeg har erfaring med Googles complaint-procedure, men kun i tilfælde hvor vi allerede har konstateret en krænkelse. Jeg vidste ikke, at det også er muligt på forhånd at registrere et varemærke, som så blokerer købet af AdWords fremover. Har du evt. et link? Jeg kan ikke finde det på Googles info-side.
@ Andreas: Jeg har erfaring med Googles complaint-procedure, men kun i tilfælde hvor vi allerede har konstateret en krænkelse. Jeg vidste ikke, at det også er muligt på forhånd at registrere et varemærke, som så blokerer købet af AdWords fremover. Har du evt. et link? Jeg kan ikke finde det på Googles info-side.
Det er lidt kringlet kan jeg godt se. Men complaint-procedure er samme procedure, som hvis du ønsker at "spærre" brugen af varemærker i Google AdWords.
Nej, jeg har aldrig selv indsendt en varemærke forespørgsel, men jeg har lavet flere hundrede kampagner, hvor en håndfuld berørte andres varemærker.
Det er 100 % effektivt. Du kan ikke forbigå en varemærkebeskyttelse i Google AdWords på nogen måde. Hverken ved brug i annoncetekster eller som søgeord.
Jeg er ikke sikker på hvor hurtigt de behandler en sådan sag. Er din kunde allerede big spender på AdWords eller har et dygtigt AdWords bureau tilknyttet kan behandlingstiden være så lille, som en uge vil jeg mene.