Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guides over nettet.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Det kan sgu godt være den her ide er helt ude i hampen, også derfor jeg lige har brug for lidt feedback. :D

Men er kommet til at tænke på at lave en side hvor man skriver om alverdens guides, og folk har mulighed for at oprette guides med ting de har forstand på.

Så er det så meningen at de skal dele op i nogle kategorier, og så skal der være et søgefelt, med mulighed for at kunne søge på bestemte guides, alt efter hvad man har brug for at lære om f.eks.:

Hvordan handler man med aktier.

Hvordan samler man en computer.

Hvordan laver man sund mad.

Hvordan vasker man sin bil.

Altså jo flere guides/artikler jo bedre.

Hver enkelte artikel vil jo også give noget trafik fra google. Derudover har man jo mulighed for at smide forskellige reklamer ind på hver enkelte guide, f.eks. "hvordan samler man en computer" kan man jo smide nogle hardware reklamer ind fra noget affiliate marketing sider. og så selvfølgelig benytte sig af nogle google adsense.

Udover dem der har lyst til at dele deres viden omkring ting, så skal der jo selvfølgelig også findes en løsning på at få folk til at oprette guides/artikler.

Somsagt det  var noget jeg lige kom til at tænke på, så få mig lige vækket hvis det er helt skørt :D Skulle det nu være omvendt, kunne jeg godt tænke mig at blive kontaktet af nogen der har forstand på at lave hjemmesider osv.

Mvh Kenni

Tilmeldt 21. Nov 08
Skrevet kl. 21:51

Havde tænkt sådan lidt wikipedia agtig, bare hvor man skal kunne få viden om hvordan man gør de forskellige ting.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:53

Kommer snart...

Tilmeldt 21. Nov 08
Skrevet kl. 22:00

Havde ikke lige nået at se efter om der var andre :D Men det var faktisk som dem du linker til jeg havde tænkt mig, ved ikke om det ville være dumt at lave en dansk side ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06

Det er muligvis ikke en unik idé, men det synes jeg nu ikke du skal lade dig holde tilbage af =) Hvis det var et kriterie at det hele skulle være nyt og unikt, så blev der ikke startet ret mange nye sider og virksomheder i hvert fald.

Nu kender jeg personligt ikke ehow, men Wiki er jo ganske muligvis svær at konkurrere med, og det samme gør sig vel gældende for ehow, hvis den er større/mere kendt. Men det er vel blot et spørgsmål om at se det som en spændende udfordring at tage hul på?

Jeg er selv ved at starte virksomhed indenfor et felt hvor der er utroligt mange, og mange store, spillere allerede. Jeg er så bare overbevist om at jeg kan lave noget der er bedre end alle de andres tilsammen, og derfor gør jeg det alligevel.

Så op på hesten og bare kom i gang, hvis det er det du brænder og interesserer dig for. De store bliver ikke ved med at være de største for evigt ;)

~ Amaris

Tilmeldt 21. Nov 08
Skrevet kl. 22:17

Amaris Charvell - Tak for svaret, det har du ret i. :)

nogen webfolk herinde der er istand til at lave sådan et projekt, så send mig lige en mail på: kennihgh@gmail.com

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:17

Enig med Amaris.

Mit indlæg skulle heller ikke forstås, som om jeg prøvede på at tage modet fra dig. Det var for at gøre dig opmærksom på dekonkurrenter du evt. skulle op imod, og måske kunne du endda få inspiration fra de sider. :)

Der er mange der opgiver deres gode ideer, når de opdager at de ikke er de første eller hvis der er større virksomheder, der allerede er igang med det.

Jeg har det sådan, at vi lever kun i kort tid, så hvorfor ikke bare ta' chancen og prøve de ideer man har. Hvis det går så går det, hvis ikke så er det værste der kan ske at man har tabt nogle penge. Og hvad så? Man kan jo ikke tage penge med i graven alligevel. :)

Held og lykke med ideen.

Kommer snart...

Tilmeldt 21. Nov 08
Skrevet kl. 22:22

Ja man er nødt til at tage lidt chancer hvis mn vil fremad :)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:29

Kenni Hansen:
ved ikke om det ville være dumt at lave en dansk side ?

Det tror jeg bestemt ikke... Som sagt er den slags ret godt repræsenteret i forhold til engelsktalende brugere. Men en dansksproget side tror jeg bestemt der ville være et marked for.

Du står så over for nogle ret store udfordringer - men det er der jo nogle mennesker der ligefrem trives ved :)

For mig at se er den absolut største udfordring for dig, at du ganske enkelt ikke har adgang til særligt mange kompetente bidragsydere. Der er jo ikke mere end 5-6 mio. mennesker, der taler dansk... Hvorimod der vel hurtigt kan være omkring en mia. mennesker, der taler engelsk.

Med andre ord tror jeg du bliver nødt til at have en eller anden form for direkte redaktionel indflydelse i forhold til hver eneste post, så du kan sikre en høj kvalitet af indholdet.... Der er jo ikke meget sjov ved at have sådan et site, hvis det er nogle skod-guides, der lægges på. Et pointsystem eller noget i den stil kunne muligvis erstatte en decideret redaktionel sortering.

Men hvorom alting er så vil jeg mene det successen står og falder med er om du kan sikre kvalitet i de forskellige guides.

Du kan evt. også tage og se lidt på hvordan de gør tingene ovre på eksperten.dk. Jeg må indrømme jeg ikke bruger sitet eller kender noget videre til det.... Så du må ikke hænge mig op på - særligt ikke kvaliteten. Men jeg ved det er relativt velbesøgt, så et eller andet må de jo gøre rigtigt. Konceptet er så ikke helt det samme, men det er alligevel i den samme boldgade, så tag et kig på det. Wikipedia er også et oplagt sted, at kigge efter inspiration....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 21. Nov 08
Skrevet kl. 22:36

Fama - tak for svaret :) Havde også tænkt på at artiklerne skulle godkendes, det er jo ikke fedt at have 10000 artikler og så de 8000 er fuldstændig ubruglige :D

Nogen herinde der kan anbefale en god webprogrammør herinde der vil arbejde til en fair pris ? :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)