Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alarm til boligen - hvad skal jeg se efter?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Tror du kun det er de store selskaber der kan levere kvalitet og service?

Jeg synes ofte at man oplever lige det modsatte.

Men det er da dejligt at høre at du er tilfreds med din aftale, og at du gerne betaler væsentligt mere for samme ydelse.

Selv om du køber udstyret, kan du også blive tilknyttet en vagtcentral, og skulle udstyret blive forældet kan vi nok finde en fornuftig pris på en udskiftning af de dele der er tale om. Men vi giver altså 5 års garanti på alt vores udstyr, fordi vi ved at vi kan stå inde for kvaliteten.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 14:02

Hej John.

Tak for dit svar, så blev jeg så klog.

Jeg anede ikke at trådene er opdelt i katagorier, men det ved jeg nu!

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 14:02

Hej

Jeg synes personligt  du skulle vælge Dansikring eller G4S..

Du har veluddannet vagter der tager sig roffesionelt af opgaven og ikke et vagtselskab der "leger" politi.

Du får en professionel rådgivning og i samråd med dem, lever de det udstyr du måtte ønske og som passer til netop dit behov..

Nogen skal bare have alarm til at skræmme tyven, andre skal have metallåger og kameraovervågning

Synes de to jeg har nævnt virker som de mest seriøse spillere på marked.

Mikkel

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 14:05

Hej Mikkel.

Hvordan kan du vurdere seriøsiteten uden at kende vi andre spillere på markedet?

Hvordan vil du have det hvis jeg udtalte mig om din seriøsitet i forhold til store spillere på dit erhvervsområde?

bare lige til at tænke over!!!!

de bedste hilsener

Anders Mikkelsen

'Nr1

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 14:06

jesper.koben:

Hej

Jeg står og skal investere i en alarm til min bolig. Jeg er helt blank på området - hvad skal jeg se efter, og hvad skal jeg sammenligne?
Jeg har haft kigget på både nogle af fra de store firmaer, men også de helt små.

Mit behov er sådan set ikke så stort, vil bare gerne have lyd og at jeg får besked på en eller anden måde samt evt. en vagt.

Hvad skal man gå efter - har nogen erfaring med det?

Jesper

Synes egentlig det er sørgeligt at så få iværksættere kan læse en syv linjer lang tekst :( 

Jesper spørger om hvad han skal se efter, IKKE hvilke firmaer der leverer alarmer.

Dressur rytter søger sponsor 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:08

Lyder godt Yes

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 14:10
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Cawi.

Jeg er helt enig med dig, og vil egentlig gerne svare på spørgsmålet, men jeg er vel ikke den helt rette til det, idet jeg selv sælger alarmer.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 14:12

Jeg kan tildels være enig med dig, du har selvfølgelig ikke en upartisk holdning, meen du kan forhåbentlig som prof, sige noget om hvad en alarm(pakke) bør indeholde og hvad man skal passe på med :)

Ps. nævnte bevidst ingen navne

Dressur rytter søger sponsor 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 14:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Cawi.

Nu hvor du opfordrer til det, skal jeg da gerne give mit svar.

Hvis der er tale om erhverv, skal man starte med at læse sin police og forsikringsbetingelserne for sin erhvervsløsøre forsikring. Heraf vil der fremgå hvilke sikringskrav forsikringsselskabet stiller for at dække ved indbrud og tyveri.

Er der krav om tilslutning til alarmcentral skal man sørge for at den alarm man køber kan tilsluttes en forsikringsgodkendt alarmcentral. En sådan bør du kunne købe hos ethvert firma der handler med sikringsudstyr.

Hvis ikke der stilles krav om tilknytning til alarmcentral, skal du overveje om det er en service du vil betale ekstra for, eller om du ligeså gerne selv vil være den første der får besked hvis alarmen aktiveres, eller for den sags skyld nærmeste nabo.

hvis du foretrækker det sidste skal du vælge en GSM alarm af god kvalitet og det er langt billigere at eje end at leje. (Det gælder i alle forhold f. eks. også leasing af driftsudstyr). Det er kun et spørgsmål om likviditet der afgør om du skal eje eller leje.

Dernæst er det afgørende hvad er det som du vil sikre?

Hvis det er løsøre der kan fjernes på få minutter ville jeg overveje at kombinere alarmen med en tågesikring. Hvis der ikke er noget attraktivt (for tyven) at fjerne vil jeg nøjes med alarmanlægget.

Det er vigtigt at alarmen aktiveres så tidligt som muligt, derfor vil jeg sikre mig med sensorer på alle udvendige døre og på vinduer der kan åbnes i stueetage. I rum med vinduer der ikke kan åbnes ville jeg placere en rumsensor eller en glasbrudssensor. Jeg vil  vælge en trådløs alarm hvor hver sensor kan tildeles sin egen zone som kan aktiveres eller kobles fra efter ønske. Alarmen skal kunne sende enten en SMS eller lydbesked til minimum 5 telefonnumre i prioriteret rækkefølge og man skal kunne se eller høre hvilken zone der er aktiveret.

Hvis man har værdifuldt løsøre og der er krav om yderligere sikring af døre og vinduer, ville jeg i stedet for rullegitre overveje brudsikkert glas (Hammerglas). Det er 3 - 4 gange dyrere end almindeligt glas, men man undgår udskiftning af ruder ved forsøg på indbrud og hærværk, og ikke mindst man undgår alle de små glassplinter som man kan blive ved med at finde flere år efter at der har været indbrudsforsøg. det fåes både som 3 lags thermo og som forsatsrude som kan påsættes udvendigt og således at det ikke kan afmonteres. Der er butikker i Sverige der har haft den slags ruder i op til 10 år uden det har været nødvendigt at skifte efter forsøg på indbrud. Lige nu tester vi 2 stk. brudsikkert glas i busskurerne i Århus.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)