Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook gruppe - Bedre vilkår til Au Pairs i Danmark!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iryna

Jeg støttede din gruppe i går, men du er jo ikke engang selv medlem ;-)

Ligemeget hvad er det vigtigste at du taler om det, så kan jeg fortælle videre om , andre kan fortælle videre om det og om 3 år ved alle det måske, og så får de nok.

Jeg er selv en lidt naiv type som slet ikke tænker på at der findes så mange små mennesker derude, så tak for din version af verdenen :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:34

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:37

Jimi Hove:

Hej Iryna

Jeg støttede din gruppe i går, men du er jo ikke engang selv medlem ;-)

Ligemeget hvad er det vigtigste at du taler om det, så kan jeg fortælle videre om , andre kan fortælle videre om det og om 3 år ved alle det måske, og så får de nok.

Jeg er selv en lidt naiv type som slet ikke tænker på at der findes så mange små mennesker derude, så tak for din version af verdenen :-)

Hejsa,

jeg er medlem af gruppen, men skal lige ind at trykke på "synes godt om" på siden også. Har ikke selv lavet siden :)

Der er faktisk rigtig meget at fortælle, så det kan være at jeg på et tidspunkt går i detaljer :)

Tak for din støtte!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:40

igang:

Iryna.dk:

Jeg har selv været Au Pair og der er unægteligt et problem. Jeg overvejer om man kunne "supporte" Au Pairs i Danmark  på nogen måde, men det ville betyde dialoger og et samarbejde med udlændingestyrelsen, som nok ikke har resourcer nok til at gøre noget ved det.

Det er jo et grundlæggende menneskesyn der skal ændres hos en del mennesker, eller også skal der være større konsekvenser for at overtræde reglerne. Hvis man ikke får ændret på mindst én af de to ting, vil udnyttelsen fortsætte altid. Jeg har af gode grunde ikke selv været Au Pair i Danmark (eller andre steder), men ved lidt om hvad der foregår nogle steder, og det er rystende at sådan noget kan få lov til at finde sted i Danmark.

Derfor er det også prisværdigt, at der er nogen der vil forsøge at ændre på tingene.

Men hvorfor ikke udnytte at BT / Ritzau nu har fokus på det? Prøv evt. at kontakte dem, og hør om der ikke kunne være basis for en lille artikkelserie, der kan skabe fokus om det. Der er jo taget hul på bylden, og det lyder som om du nok også kunne bidrage med lidt historier.

Det vil sandsynligvis være den hurtigste og mest effektive vej til at få gjort noget ved det. Ting har det med at blive opprioriterede når aviserne indvolverer sig. Senest i parkeringssagen, hvor vi endelig ser ud til at få et klagenævn som der virkeligt har manglet længe. Kun fordi EB har fokuseret på problemet.

Det var i hvert fald hvad jeg ville forsøge.

Mange tak for info - det er bestemt en overvejelse værd og jeg vil tænke over, hvad jeg kan gøre noget godt for dem der kommer til Danmark fremover. Det gælder jo om at lære nye ting og kulturer at kende og ikke at blive udnyttet på sådan en måde..

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)