Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook gruppe - Bedre vilkår til Au Pairs i Danmark!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

jeg er jo, som nogle af jer ved, en ukrainsk pige, som startede min tilstedeværelse i Danmark som Au Pair i Jylland og i Nordsjælland. Det er pga mine erfaringer fra den tid en speciel hjertesag, at støtte Au Pairene i Danmark får bedre mulighed for at leve et fornuftigt liv her i Danmark, uden undertrykkelse, afpresning og meget andet. Dette lyder måske lidt overdramatiseret, men af egen erfaring kan jeg sige, at den slags faktisk eksisterer.

Jeg har jeg og min makker oprettet en gruppe: http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=137968776218829&ref=ts

Det er vores ambition at få rigtig mange medlemmer - og jeg håber, at du vil hjælpe os med det!

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om det giver mere mening at lave en side.. så input modtages gerne!

Vel mødt i gruppen!

Iryna

Jeg håber, at du og dine venner vil joine denne gruppe og hjælpe

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:15

Jeg har meldt mig ind :)!

Syntes det er en god sag, Min kærete er selv ukrainer og jeg ved hvordan hendes veninder og bekendte fra ukraine er blevet behandlet på praktikpladser og som au pair.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16

Lidt noget kludder, jeg fik skrevet. Håber i forstår - snakkede i telefon imens :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17

BruunMedia:

Jeg har meldt mig ind :)!

Syntes det er en god sag, Min kærete er selv ukrainer og jeg ved hvordan hendes veninder og bekendte fra ukraine er blevet behandlet på praktikpladser og som au pair.

Hej BruunMedia,

så skynd dig at få spredt budskabet ;-) Bor hun i København? Jeg søger et ukrainsk netværk i Kbh..

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:19

Iryna.dk:
så skynd dig at få spredt budskabet ;-) Bor hun i København? Jeg søger et ukrainsk netværk i Kbh..

Nej vi bor i Odense :) men jeg spreder budskabet!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23

BruunMedia:

Iryna.dk:

Nej vi bor i Odense :) men jeg spreder budskabet!

Mange tak - og tak for støtten!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:52

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10

igang:

Jeg er ikke¨på facebook, så jeg kan ikke støtte op om det på den måde, Men jeg er meget enig, og synes det er forkasteligt at der er nogen der vil udnytte en god ordning og mennesker på den måde.

Der er også lige lagt lidt om au pair pigerne på bt: http://www.bt.dk/danmark/au-pairer-arbejder-51-kroner-i-timen

Hej igang,

mange tak for din kommentar og artiklerne. Vi vil lægge dem ind på siderne og jeg håber inderligt, at der kommer flere til at støtte os. Der kan vælges siden og gruppen..

Jeg har selv været Au Pair og der er unægteligt et problem. Jeg overvejer om man kunne "supporte" Au Pairs i Danmark  på nogen måde, men det ville betyde dialoger og et samarbejde med udlændingestyrelsen, som nok ikke har resourcer nok til at gøre noget ved det.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Iryna.dk:

Jeg har selv været Au Pair og der er unægteligt et problem. Jeg overvejer om man kunne "supporte" Au Pairs i Danmark  på nogen måde, men det ville betyde dialoger og et samarbejde med udlændingestyrelsen, som nok ikke har resourcer nok til at gøre noget ved det.

Det er jo et grundlæggende menneskesyn der skal ændres hos en del mennesker, eller også skal der være større konsekvenser for at overtræde reglerne. Hvis man ikke får ændret på mindst én af de to ting, vil udnyttelsen fortsætte altid. Jeg har af gode grunde ikke selv været Au Pair i Danmark (eller andre steder), men ved lidt om hvad der foregår nogle steder, og det er rystende at sådan noget kan få lov til at finde sted i Danmark.

Derfor er det også prisværdigt, at der er nogen der vil forsøge at ændre på tingene.

Men hvorfor ikke udnytte at BT / Ritzau nu har fokus på det? Prøv evt. at kontakte dem, og hør om der ikke kunne være basis for en lille artikkelserie, der kan skabe fokus om det. Der er jo taget hul på bylden, og det lyder som om du nok også kunne bidrage med lidt historier.

Det vil sandsynligvis være den hurtigste og mest effektive vej til at få gjort noget ved det. Ting har det med at blive opprioriterede når aviserne indvolverer sig. Senest i parkeringssagen, hvor vi endelig ser ud til at få et klagenævn som der virkeligt har manglet længe. Kun fordi EB har fokuseret på problemet.

Det var i hvert fald hvad jeg ville forsøge.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)