Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af Kitesurfing rejsebureau - holder ideen?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København NV
Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.. 

Ja, det er godt nok mit første indlæg. Tænk alle de timer jeg har brugt her inde og så har jeg aldrig skrevet et indlæg. Det har ændret sig nu :)

3 linjer forhistorie: 

Jeg er efterhånden blevet meget bidt kitesurfing, så meget at jeg checker vindprognoserne mindst 5. gange om dagen og bruger alt for meget tid på kitesurferen.dk. Så hvorfor ikke udnytte interessen for kitesurfing og lave noget man synes er sjovt?

Det var så her jeg fik ideen om at lave et kite rejsebureau. 
- Et rejsebureau, hvor der er klare fordelagtige regler om hvor meget kiteudstyr som må tages med, og hvor der generelt tages højde for at brugergruppen er kitesurfere.
- En hjemmeside som forklarer, hvor du skal tage hen for at optimerer dine chancer for god vind. En hjemmeside med kitesurfing beskrivelser fra de forskellige destinationer.

Jeg har været i kitesurfing miljøet i flere år og ved derfra at det er meget populært at tage på kiterejse til varmere himmelstrøg eller et sted med mere stabil vind. Der er dog sjovt nok ikke nogle kite rejsebureauer endnu. 

Jeg har ikke undersøgt, hvilke muligheder for samarbejde der er i rejsebranchen endnu. - har dog læst et forum indlæg http://www.amino.dk/forums/t/56750.aspx?PageIndex=1, men ved ikke helt om det er sådan en løsning jeg søger. Det mest optimale for mig ville være hvis jeg kunne lave en aftale med et eksisterende rejsebureau som rejser til den pågældende destination, hvor jeg fik betaling pr. kunde jeg leverer.

Det ville måske virke med en simpel affiliate løsning, men jeg tror det er vigtigt at have eget booking, salg og check-out system, som er optimeret til kiterejserne. 

Så det jeg reelt skal stå for er at sælge rejsen med tilbehør. Det er udfordringen i at bygge et website som tiltrækker trafik og sælger varen som tænder mig.

Kan i se muligheder i ideen? 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:55

Andreas Okholm:
Jeg er efterhånden blevet meget bidt kitesurfing, så meget at jeg checker vindprognoserne mindst 5. gange om dagen og bruger alt for meget tid på kitesurferen.dk. Så hvorfor ikke udnytte interessen for kitesurfing og lave noget man synes er sjovt?

Ja hvorfor ikke? Uden at kende noget som helst til hverken kitesurfing eller rejsebranchen tror jeg de par linjer er lige netop  hvorfor du rent faktisk har mulighed for at få sådan et projekt op at køre!

Så klø på med det.... Det praktiske kan jeg desværre ikke hjælpe dig med... Ville bare lige udtrykke min begejstring over at se en forretningsidé, der tydeligvis er baseret på lyst og interesse i produktet istedet for bare at score en masse nemme penge :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58

Yep - det kan jeg sagtens se potentiale i ;-) ... Er målgruppen stor nok? Hvor mange kite surfers er der og hvor mange rejser kan du sælge til dem? Hvor meget rejser de? Der er jo ingen tvivl om at flere og flere kitesurfer så der kommer flere med tiden. Hvor vidt målgruppen allerede nu kan bære et niche-bureau skal jeg ikke kunne udtale mig om. 

Tænk dig nu godt om: Få modnet og konceptualiseret ideen + lav en forretningsplan, herunder kan du også vurdere hvilken samarbejdsform du skal have med allerede eksisterende aktører i branchen :-) Ved du noget om branchen? Ellers er det en god idé at finde en med brancheindsigt der kan spørges til råd ;-) 

/Anna

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02

Hey, 

Kom lige i tanke om at du måske skulle prøve at tage kontakt til de her: 

http://www.kabelpark.dk/

Det kunne der givetvis komme et rigtig godt samarbejde ud af :-) Co-branding/marketing og sparring til hinanden tænker jeg på :-) 

Bare klø på :-) 

Anna

Fra København NV
Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:54

@ Fama. Tak for de opmuntrende ord - altid fedt at få det med på vejen. Det er ofte et af de største iværksætter råd. Lav noget som du har interesse for....

@Anna- konceptualiseret + forretningsplan.... Jo det er vigtigt med en vision for projektet, men tror ikke det bliver til en 20 siders forretningsplan - måske et par sider. Lyder meget fornuftigt at finde en person med brancheindsigt man kunne få lidt sparring med. Co-branding - hvorfor ikke, det er da endnu et emne man kunne se på. Mange tak for du bare smider nogle ideer afsted.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 20:30

Andreas Okholm:
Det er ofte et af de største iværksætter råd. Lav noget som du har interesse for....

Bestemt.... Det er lidt en kliché og man skal nok også tage det med et gran salt - var det så simpelt ville der ligge dyrelæger på hvert et gadehjørne.... Som i øvrigt sjældent ville have åbent, fordi indehaverene var på turne som professionelle sangerinder :D

Men jeg kan faktisk godt se en forretning i din idé og din begejstring ved den gør at jeg ser succes i kombinationen: dig + din idé.

Så det kan jeg ikke bifalde for meget.... Men ser jo desværre alt for mange "idéer" hvor folk tydeligvis er skideliglade med konceptet - det handler bare om at planke en idé et eller andet sted fra og så score kassen.... Sjovt nok er det så de færreste af dem, der rent faktisk scorer kassen :)

Så du får lige lidt flere ønsker om held og lykke til dig med konceptet!

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 00:36

Hej Andreas,

Jeg ved af insider-viden, at kiteboarding.dk snart re-launcher og åbner op for et helt nyt kite-forum/community/shop. Idéen er super god, og der er virkeligt et enormt stort potentiale i siden. De har allerede en god kundebase i form at faste læsere, og kiggere- og når siden snart launches (godt nok i BETA), forventer jeg at se kitesalg, oplæring m.v. foregå herigennem. Som jeg ser det, kunne det jo være helt perfekt at smide en rejsedel indover (husker det som om det blev nævnt for kiteboarding.dk, men er sikker på det ikke er med i det launch der kommer snart)

Smid mig en pm, og så vil jeg meget gerne undersøge for dig, om de har brug for - eller tænkt over idéen. Tror hjemmesiden vil være et super afsæt til rejser.

Hovedet på sømmet er i hvert fald at kiteboarding.dk er i rivende udvikling, imens kitesurferen har ligget i samme aktivitets/kvalitetsleje i lang tid.

- håber det kan bruges :-)

Tilmeldt 11. Jul 10
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 00:44

Hej

Ja det lyder som en god ide

Måden at starte op på var måske at du lancerede et website med et forum

hvor du forsøgte at tiltrække bruger som har interresse i Kite
Hvis du vil igang vil jeg gerne lave hjemmesiden for dig

Hilsen

Lars