Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seo er en jungle - hjælp;)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Dette er et emne som tit er oppe og vende.

Jeg har dog 3 konkrette spørgsmål jeg håber nogen vil svare på.

1. Social bookmarks.
Er der værdi i social bookmark? Gælder det som om at oprette konto hos så mange forskellige bookmark tjenester og tilmelde sine link?

2. Blog link
Har læst mange steder at man med fordel kan oprette en masse gratis blog forskellige steder med indlæg der indeholder backlink til ens side?

3. Linkkataloger
Er det overhoved tiden værd at tilmelde sig disse link farme?

4. Hvad er jeres bedste forslag til at linkbuilde, hvis i kun skulle vælge en af de mange link metoder som findes

håber nogen vil være behjælpelige med at svare på disse ting

Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 14:00

1: Ja, men ikke så meget som det gøres til efter min mening. Men tænk dig alligevel værdien af at dine læsere med et enkelt klik kan tiltrække opmærksomhed til din blog eller hjemmeside til hele sit netværk

2: Det er helt korrekt, så du kan bare komme i gang :-)

3: Ikke den bedste måde at få backlinks på, men er alligevel af værdi. Bare sørg for at pageranken er mere end 0 på de linkkataloger du tilmelder dig. F.eks mit katalog som har P2 Wink

4: Bedste metode? Jeg siger forumsignaturer og blogkommentarer. Og selvfølgelig at linke i ring A til B, B til C, C til A og så videre hvis du har flere sider, eller kan hooke op med andre sider som omhandler nogenlunde samme temaer som din egen

Blogforfatter af Penge på Net - En guide for begyndere til at tjene penge online

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 14:11

Hej Petpit.

Pressemeddelelser kan også være vældig gode. Hvis du får "trykt" en sådan på nettet og får indbygget nogle ankerlinks er det af ganske høj værdi, da de ligger som en del af en redaktionel sammenhæng.

Mange hilsner,

Mathias.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 14:12

Hej Petpit.

2. ja

4. jeg har lavet et indlæg omkring personlig branding, som også kan bruges til at linkbuilde. 

mvh. Frederik Grønholdt Petersen

Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 14:24

Ja, den glemte jeg... Artikel Marketing! :-)

Men der er det største marked altså det engelsktalende, så der bør din side selvsagt også have relevans for den del

Blogforfatter af Penge på Net - En guide for begyndere til at tjene penge online

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 14:26

Hej Petpit

1. Der findes rigtig mange social bookmark sites. det giver ikke mening at oprette flere hundrede konti, da de lang de fleste af dem giver så lidt linkjuice, at det ikke rigtig batter noget alligevel. En konto ved et par af de gode, vil være lige så effektiv, som "spamming" af flere hundrede lav-kvalitets sites. Et par forslag kunne være  

digg.com  
oyax.com
folkd.com

blandt andet :)

2. Det er også rigtig. men der er flere faktorer der spiller ind.
Bl.a. betyder det noget  om der er nofollow på bloggen - som vil betyde links af lav værdi - samt hvor ofte blog servicen bliver indekseret, den autoritet i Google, pagerank osv. 
Man skal dog huske på, at det ofte ikke er nok bare at oprette en blog og så smide et link eller to ind. Sørg altid for at få nogle tekster ind, behøves skam ikke være litterære mesterværker, men noget der kan "fodre" søgemaskine botterne. :-) 

3.Tag at par få gode linkkataloger som er har noget værdi (tjek pararank, sitets struktur, alder osv.) 
De katologer der bliver administreret af mennesker, tager ofte lidt længere tid om at godkende, men de er så ofte af noget højere kvalitet. Lad dog være med at tilmelde linkkataloger hvor der skal betales, da det simpelthen ikke er pengene værd.

4. så sort/hvid er det nu ikke... mange bække små kan lave stor å. Kombiner forskellige metoder, spred dine links ud.

mvh
Romlund   

Tilmeldt 1. May 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:40

Tak for de fine kommentare til mit spørgsmål.

opsumeret er det vel:

1. Det kan betale sig at oprette et par kontoer hos de største bookmark sider som digg, mixx, folkd osv.

Men når man skal blive ved og ved med at linkbuilde vil kontoerne jo til sidst have flere bookmarks til min side, vil google ikke se negativt på det. 

2. God ide at oprette disse gratis blog

men hvad så når man har lavet en masse indlæg med link til sine sider, lægger google så ikke mærke til at disse blog kun er til for at skaffe link til ens sider eller skal man også lave indlæg uden link, bare for indholdets skyld?

3. udvælg de bedste linkkataloger

4. bland ens linkbuilding.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 16:02
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 16:30

Morten Fabrin:

4: Bedste metode? Jeg siger forumsignaturer og blogkommentarer. Og selvfølgelig at linke i ring A til B, B til C, C til A og så videre hvis du har flere sider, eller kan hooke op med andre sider som omhandler nogenlunde samme temaer som din egen

Nej, du skal IKKE linke i ring. Det bliver straffet af google. Du må aldrig afslutte ringen. Dvs. rådet med at linke fra A til B, og fra B til C er ganske fin, men man må aldrig afslutte ringen ved at linke tilbage til A.

Petpit:

men hvad så når man har lavet en masse indlæg med link til sine sider, lægger google så ikke mærke til at disse blog kun er til for at skaffe link til ens sider eller skal man også lave indlæg uden link, bare for indholdets skyld?

Du skal ikke bare oprette en masse blogs med link til dig selv. Hvis du opretter en blog og kun linker til dig selv, så er der jo ingen der gider hverken at læse din blog eller at linke til dig. Hvis bloggen ingen indgående links har, så vil de udgående links du placerer på bloggen have meget ringe værdi.

Det er bedre at linke fra én super blog end at linke fra 10 skod blogs. En fugl i hånden er bedre end 10 på taget. Så sørg for at tilføje reelt indhold på den blog som du vil linke fra. Hvis der er reelt indhold, så kan det være at folk linker til din blog, og at du dermed kan få relevant linkjuice ud af den.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 12:26

Petpit:
3. Linkkataloger
Er det overhoved tiden værd at tilmelde sig disse link farme?

ja, Selvom de måske over tid mister deres værdi, så virker de indtil videre.

Petpit:
4. Hvad er jeres bedste forslag til at linkbuilde, hvis i kun skulle vælge en af de mange link metoder som findes

Man bør ikke vælge en enkelt metode, men der i mod så mange forskellige som overhovedet muligt.

Jeg har lavet en liste her: http://internetprofiler.dk/Nyheder_info.asp?n=94-former-for-linkbuilding&p=&userid=5&NewsID=16

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)