Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man arbejde uden et cvr.nr?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er regler for dette og må man sende faktura, skrive kontrakter under osv?

Skat er ikke de hurtigste og som mange ved står jeg pt. uden cvr.nr og firma!

Har en del kontrakter der skal underskrives og job der skal opstartes nu!

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 12:46

Ved du hvad forsinkelsen skyldes? Da jeg startede firma sidste år gjorde jeg det på webreg.dk med digital signatur og det tog ingen tid. Det var så også bare personligt enkeltmandsfirma :)

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:53

Malermester:

Hvad er regler for dette og må man sende faktura, skrive kontrakter under osv?

Skat er ikke de hurtigste og som mange ved står jeg pt. uden cvr.nr og firma!

Har en del kontrakter der skal underskrives og job der skal opstartes nu!

Hej Malermester :-)

Du må gerne arbejde uden et CVR nummer. Hvis du intet CVR nummer har, må du tjene op til 50.000kr på et år, før du skal momses. Du skal blot her huske at opgive alle dine salg i din selvangivelse således SKAT alligevel finder ud af hvad du har tjent. Du må også gerne skrive en faktura. Du skal her huske at skrive dit CPR nummer på. Du sælger nu som person, ikke virksomhed! Ellers er principperne de samme.

Hvis du vælger at få dig et CVR nummer, så kan du medtage købs- og salgsbilag som du har haft inden for 3 måneder før du registrerer dit CVR nummer. Så du kan sagtens arbejde nu, få dit CVR nummer inden for de næste 3 måneder, og stadig trække det fra. 

Jeg vil anbefale dig at få et CVR nummer med moms, med det samme, da det giver en form for seriøsitet. Virksomheder anser alligevel ikke moms som værende en udgift.

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:16

Yngvi K.:
Hvis du intet CVR nummer har, må du tjene op til 50.000kr på et år, før du skal momses.

Ikke tjene men omsætte. I princippet skal der ske momsregistrering når man forventer at denne grænse nås.

Yngvi K.:
så kan du medtage købs- og salgsbilag som du har haft inden for 3 måneder før du registrerer dit CVR nummer.

Det er der ingen lovhjemmel for. Striks set kan der først nås fradrag fra det øjeblik man er momsregistreret. SKAT er forholdsvis fleksible i perioden op til momsregistrering, men som en selvfølgelig skal man ikke tage det.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)