Jeg sidder som selvstændig og udfylder udvidet selvangivelse. Jeg har indkomst under 300.000, så det betyder - så vidt jeg forstår, at jeg ikke skal opgive regnskabsoplysninger. Jeg er dog som forholdsvis nystartet i den situation, at jeg har lille underskud. Hvis jeg skriver det i rubrik 111, står der jeg skal udfylde side 4 - det forstår jeg ikke helt, da jeg så alligevel skal opgi´ oplysninger. Men Skat skal jo vide at jeg har underskud, så det kan komme med i min skatteberegning. - Så, hjææælp, håber én af jer har mulighed for at komme med et svar.
Der er tale om et underskud, og derfor er det rubrik 112, du skal udfylde. Når du bliver bedt om at udfylde side 4 - eller virksomhedsskemaet - er det, som Peter nævner - kun de øverste oplysninger: CVR og om du har haft revisorhjælp, der skal udfyldes, mens du kan undlade alle rubrikkerne med oplysninger fra regnskabet.
Nu er jeg forvirret. Er det ikke kun rubrik 300-306 på side 4 der skal udfyldes hvis man har en omsætning på under kr. 300.000. (jeg har dog også et underskud).
Jeg forstår ikke helt det med rubrik 111.
Endelig er det vel selvangivelse for 2009, hvis det er det går man skal lave.