Hj Amino Vil gerne have flyttet min hjemmeside fra one.com - synes virkelig ikke om deres meget "enkle" webcomposer, den kan jo ingenting, men er ikke super i html - så ville høre om hvordan man gør, og hvilken hosting løsning man kan benytte uden det koster en bondegård, hvor man samtidig får en god wysiwyg editor med i købet. Hva siger i - hvad er bedst til prisen? Bendtsen |
Hej Bendtsen
Hvis det virkelig er en wysiwyg editor du ønsker, så tror jeg ikke at det er på webhotel niveau at du skal lede. Du skal så lede efter en wysiwyg editor som du kan installere på din egen computer, og der lave en hjemmeside. Derefter kan du uploade filerne til dit webhotel.
Men hvis jeg forstår dit indlæg korrekt, så er det nærmere webhotellernes hjemmesideprogrammer du mener. Disse gør brug af en række design skabeloner. Du kan selv vælge indhold, og du kan selv ændre forskellige ting på hjemmesiden. Men du kan ikke rette i alt på hjemmesiden, hvilket jeg mener at en wysiwyg editor burde kunne.
Et andet og måske bedre alternativ er at du bruger et CMS som f.eks. Wordpress eller Joomla. På nogle webhoteller kan disse installeres med et enkelt klik, så det er nemt og hurtigt at komme igang.
På min hjemmeside med hjemmesideløsninger, kan du se hvilke webhoteller der tilbyder henholdsvis hjemmesideprogram, og 1-klik installation. Bemærk at der også findes mange andre webhoteller end dem jeg har på min liste.
Hvis du vil se lidt mere på, hvordan det fungerer inden du bestiller, så læs evt. nogle af mine guides til danske webhoteller. Jeg har endnu kun skrevet guides til 4 webhoteller, men der vil komme flere løbende.
Blandt dem jeg har skrevet guides til, kan jeg nævne, at Megahost og Meebox begge har 1-klik installation, mens Web10 har både hjemmesideprogram og 1-klik installation.