Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Metode til at forklare offshore programmører hvad de skal gøre? Screen capture, live streaming, screen dumps eller lignende?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg arbejde med nogle ændringer på en webshop for et firma som har tilknyttet eksterne offshore programmører. Jeg bad dem sidste uge om at lave en del ændringer som jeg havde skrevet ned. Nu har de så lavet de ting de mener der skulle laves, men hold da fast de har lavet nogle fejl, altså ting som man tager for givet. Det er checkout processen de har lavet om på og de har mere eller mindre kun gjort som der er blevet sagt, dvs ikke ladet deres logiske sans være med i det de har lavet, men uden tanke på fx at GA ehandelssporing stadig skulle være integreret og konverteringssporing, ting som jeg jo mener burde være taget for givet.

Derudover er der nogle design mæssige ting som de har ændret som de absolut ikke skulle ændre.

Jeg er i tvivl om at man hver gang burde lave screen dumps og evt. screen capture med lyd hvor man forklare hvad man vil have lavet. Findes der ellers nogle værktøjer hvor man kan gøre det live, så man viser det på skærmen til den programmør projektleder der skal stå for det direkte, så man kan sidde og snakke om det samtidig? Tror det kan være super vigtig med det visuelle i denne sammenhæng.

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 11:26
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:34

Kim S:
men hold da fast de har lavet nogle fejl, altså ting som man tager for givet.

Når du har med udviklere at gøre (især outsourcet) så skal du aldrig regne med at de laver ting du tager for givet. ALT skal skrives ned.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 11:36

Jeg har flere gange haft nogle software og webservice leverandører som har kørt deres salg med online gennemgang af systemet. Typisk var det noget med at logge på et sted så jeg kunne følge med på skærmen, mens jeg havde sælgeren og "eksperten" som gennemgik systemet i røret. Det fungerede i øvrigt rigtig godt.

Så det kan helt sikkert lade sig gøre, men jeg er desværre ikke selv nok inde i det til at kunne rådgive dig om valg af system / leverandør til den slags service.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:36

Det er en god ide, at du skriver alt de skal gøre ned.. Måske skal du skrive de funktioner du ønsker, så må de selv finde ud hvad hvordan de skal laves osv

De kan jo ikke vide hvad du har i tankerne. Det som virker logisk for dig, virker jjo ikek logisk for alle andre

Markedsføringsforum - kom og være med!

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 11:39

Niels:
Når du har med udviklere at gøre (især outsourcet) så skal du aldrig regne med at de laver ting du tager for givet. ALT skal skrives ned.

Præcis! Og netop derfor er det ikke altid det kan betale sig at outsource mindre projekter... :o) Men det er en svær balancegang. Der er meget at vinde ved outsourcing, men også rigtig mange faldgruber..

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:45

MichaelValentin:
Præcis! Og netop derfor er det ikke altid det kan betale sig at outsource mindre projekter... :o) Men det er en svær balancegang. Der er meget at vinde ved outsourcing, men også rigtig mange faldgruber..

Idag er programmører ikke kun kodenørder, men de skal også gerne have forståelse for kundens forretning og meget gerne kunne komme med ideer som kan forbedre projektet. Naturligvis skal man have øje for prisen.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:46

Jeg må kigge på det GoMetting det kunne være en idé.

Jeg har arbejdet med offshore programmører før men ikke rigtig haft det samme problem som nu. Selvom det er deres eget shopsystem, så bærer det tydeligt præg af at de ingen forstand har på at drive en webshop samt optimering af konverteringsrater og lignende.

Jeg vil til enhver tid tage for givet at ehandelssporing og konverteringssporing stadig skal være integreret i processen, bare fordi der ændret lidt deri, det giver ingen mening at det er væk.

De har endda fået penge for at teste at det virker, men går man igennem processen får man en OOPS fejl når man klikker betal. Det er utroligt ressource krævende og stressende når man har med nogle at gøre som ikke gør tingene ordentligt.

Præcis det med at skrive ALT ned, det er jo næsten umuligt. Man må antage at de har en smule logisk sans og lidt forretningsforståelse ellers er de simpelthen bare i den forkerte branche!

Men nok om det, jeg skal have fundet en løsning og det kunne være telefon konference og så live screen streaming så de kan følge min skærm.

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 11:49

Hej Kim,

Som ogsaa skrevet tidligere i traaden, saa skal ALT dokumenteres naar du har med externe programmoerer at goere.

Proev http://www.webex.com/ det er et super moedevaerktoej. I ser alle paa det samme skrivebord og kontrolleren med det kan videregives til de forskellige moededeltagere. Jeg har ladet mig fortaelle at moedet kan optages ogsaa, det kan spare dig for en del problemer.

Mvh.
Kasper

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 12:00
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du skal have placeret en projektleder på offshore-stedet - ellers virker det ikke.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)