Er lige nu, efter råd fra Nicolaj herinde fra, i gang med at oprette adwords-kampagner på specifikke produkter i vores webshop. Jeg indtaster nogle søgeord til produktet, men Googles trafik-vurdering på disse søgeord siger at Google ikke har nok data til at angive vurderinger.
Jeg ved at der, i følge Googles søgeudforskning, er et par hundrede søgninger pr. måned efter disse søgeord. Der står dog ikke at det er lokale søgninger, men i stedet globale. Men vores søgeudtryk er pæredansk og bruges ikke i andre sprog, så jeg går ud fra at det bare er fordi Google har taget fejl?
Anyways, skal jeg bare ignorere at Google siger at den ikke har nok data til en trafikvurdering, når jeg kan se at der faktisk søges efter disse udtryk/søgeord, og så bare sætte gang i kampagnen?
Som Jakob Kjeldberg ville have sagt: "Sæt i gang".
Googles trafikvurdering er meget god, men helt præcis er den ikke. Der er jo ikke noget at tabe andet end arbejdstid ved at prøve dem af. Det jo ofte de små specielle søgning som konverterer bedst.
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
Især på "små" søgeord er Googles søgeordsværktøj noget unøjagtigt. Jeg har set konkrete eksempler på at Googles søgeordsværktøj gav besked om, at der stort set ingen søgning er på nogle ord, hvor jeg har kunnet se kundens statistik, at de tiltrak 100 besøgende hver måned.
Så hvis du alligevel er i gang med at teste Adwords, så smæk endelig alle de her søgeord med ind i puljen også og få nogle håndfaste data ud af det.
Især på "små" søgeord er Googles søgeordsværktøj noget unøjagtigt. Jeg har set konkrete eksempler på at Googles søgeordsværktøj gav besked om, at der stort set ingen søgning er på nogle ord, hvor jeg har kunnet se kundens statistik, at de tiltrak 100 besøgende hver måned.
Så hvis du alligevel er i gang med at teste Adwords, så smæk endelig alle de her søgeord med ind i puljen også og få nogle håndfaste data ud af det.
Det har jeg også tænkt mig Frank, og er i fuld gang med det