Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps eller enkeltmandsfirma.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Østerbro
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det være en fordel at lave Aps istedet for enkeltmandsfirma.Hvad er for og hvad er imod.

Rent skattemæssigt kommer man så ikke til at betale mere i skat med et aps, det er min forståelse.

Man betaler 25% i skal af indtægt derefter er lønnen til en selv til beskatning.Kan ikke se fordelen med aps.

Men fordelen er at man ikke hæfter personligt.På nyværende er det en murervirksomhed der er tale om.

Der bliver snakket meget om et holdingselskad med mindreskat er det noget der kan bruges til murervirksomheden.

Håber i kan hjælpe.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:30

Jeg er ikke revisor, men jeg ved dog at du i et ApS (og i et A/S for den sags skyld) ikke betaler 25% selskabsskat af din indtægt. Det er kun af dit overskud efter årsregnskabet er afsluttet.

Og ejer du et ApS, så er dig og firmaet ikke længere samme individ. Det betyder at du er ansat som direktør i dit eget firma, og du derfor får en løn som du i samråd med din bestyrelse (det lyder farligt fint, ikk? er kommet frem til. Din bestyrelse kan så i et ApS nøjes med at bestå af dig selv og din revisor.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:31

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Din bestyrelse kan så i et ApS nøjes med at bestå af dig selv og din revisor.

Der er ikke noget krav om andet end en direktion (dvs en direktør) i et lille ApS.

Så ovenstående er ikke engang nødvendigt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Østerbro
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:36

Det vil sig at hvis Apset tjener 500000kr og min løn er 400000kr så er overskudet 100000kr

som beskattes med 25%.Havde jeg udbetalt hele 500000kr ville beskatningen være mindre

da ingen overskud er.Hvis det er rigtigt hvor er så fordelen ved Aps.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:40

Dan Johansen:

Det vil sig at hvis Apset tjener 500000kr og min løn er 400000kr så er overskudet 100000kr

som beskattes med 25%.Havde jeg udbetalt hele 500000kr ville beskatningen være mindre

da ingen overskud er.Hvis det er rigtigt hvor er så fordelen ved Aps.

Du betaler sandsynligvis højere skatteprocent af de 400.000, du udbetaler til dig selv. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)