Hej kære Med-Aminoer Jeg er kommet lidt på kant med en tidligere kunde, og har brug for hjælp omkring hvordan jeg står rent juridisk og faktisk også hvad der er det rigtige at gøre i sådan en situation. Sagen er den at vi for noget tid siden løb ind i et firma, som gerne ville havde lavet et website, men ikke havde ret mange penge til det. Det var helt okay for os, for vi stod med et lidt specielt produkt, hvor de ville være en rigtigt god reference. Vi lavede en aftale om at vi ville arbejde gratis på deres site, tilgengæld for at vi kunne bruge dem som reference. De skulle derimod betale for hosting, som koster ca. 300 kr. pr. måned. For at gøre det så billigt som muligt for kunden, træk vi et par tjenester hos vores netværk og resultatet blev faktisk rigtigt rigtigt godt, alle gjorde en ekstra indsats. Men nu mener kunden pludseligt, at vi ikke har aftalt at de skulle betale for hosting og derfor har opsagt deres abonnement og flyttet deres site (til en hobby platform, der bedst kan beskrives som Apple's bud på Frontpage). Så hvor står vi? Umiddelbart tænker jeg på at sende en faktura for de timer jeg har brugt på opgaven, det er anslået 20 timer og vil give en faktura på ca. 24 K? Kan jeg det ? Det er jo ikke mig der ikke har overholdt min del af aftalen! |
Hvordan er aftalen lavet?
Er den lavet mundtlig eller skriftligt. Går ud fra det er mundligt, siden den anden part har "misforstået" aftalen.
I så fald, tror du har ret svært ved at gøre noget som helst. Og kun kan lære af det i fremtiden.
Aftaler skal altid være på skrift!