Jeg har just udsendt min allerførste rykker (ØV!) og kom til at tænke på, om det overhovedet har nogen effekt. Hvad er jeres erfaring?
Min tanke er, at når virksomheden har set stort på vores aftale, og startede med at spise mig af med, at der lige var så meget, og de havde glemt at betale - for senere helt at undlade at reagere på mails... vil de så betale fordi jeg sender rykkere? Beløbet er 5.000 - 10.000kr.
Jeg tror, at du skal være lidt hård her. Lyder som om du allerede har rykket telefonisk, så rent formelt ville jeg sende et brev med et inkassovarsel og en betalingsfrist.
Jeg har ikke haft telefonisk kontakt med dem efter jeg har sendt fakturaen. De tager ikke telefonen... eller, ham jeg har snakket med gør ikke.
Jeg har heller ikke sendt en formel rykkerskrivelse på mail, og mener derfor, at jeg skal igennem de obl. tre rykkere for derefter at overdrage sagen til inkasso. Er det ikke korrekt opfatet?
OK, så misforstod jeg. Håber du får et brugbart svar fra en klog Amino. Normalt sender jeg dog 3 rykkere, hvor 3. rykker er et inkassovarsel. Om der findes nogle faste regler ved jeg ikke.
Jeg er helt sikker på, at det er sådan det fungerer - men har det nogen effekt? Hvor ofte må du sende en sag videre til inkasso i forhold til, hvor tit folk vælger at betale ved 1, 2 eller 3. rykker?
Hvis du har prøvet at få fat på ham mange gange telefonisk, ser det lidt sort ud. Normalt er en enkelt kontakt nok, da de måske har glemt at skrive fakturaen ud (hvis den er sendt som mail).
Hvis det drejer sig om at han kan se at det er dig, der ringer og derfor ikke tager telefonen, skal jeg gerne gøre det (Jeg er proff. bogholder og ringer jævnligt ud for kunderne). Så kræver det, at du sætter mig ind i sagen. Du kan evt. også bruge et professionelt inkassobureau. Nogle kører efter no cure-no pay.
"Min tanke er, at når virksomheden har set stort på vores aftale, og startede med at spise mig af med, at der lige var så meget, og de havde glemt at betale - for senere helt at undlade at reagere på mails... vil de så betale fordi jeg sender rykkere? Beløbet er 5.000 - 10.000kr."
Nu skriver du så at du ikke har talt med den efter du har sendt en faktura .... hvordan du så påstå at de spidser dig af med dit og dat og ikke vil betale ???
Kim Bang:
Jeg har ikke haft telefonisk kontakt med dem efter jeg har sendt fakturaen. De tager ikke telefonen... eller, ham jeg har snakket med gør ikke.
Kim Bang:
mener derfor, at jeg skal igennem de obl. tre rykkere for derefter at overdrage sagen til inkasso. Er det ikke korrekt opfatet?
Der findes ingen formelle krav om at der skal sendes 3 rykkere før sagen overdrages til inkasso.
Jeg skriver at jeg ikke har talt med dem efter faktureringsdato, fordi det eneste de har reageret på efter det, har været mails, hvilket de så heller ikke gør mere. :-)
Helt sikkert er der kun en løsning i dit tilfælle incasso med det samme eller så hurtigt som muligt.
søg efter cure-no pay dette bruger vi. Det er jo ikke altid vi før nogle penge men nogle gange gør vi.
Ellers kør ud og besøg din kunde det er jo ikke forbudt at kører på kunde besøg. Og snak med ham mens andre evt. ansatte kan hører det, da ikke betalte regninger er en pinlig sag kan det godt hjælpe.
Du kan også ved sådan et besøg se om firmaet ligner noget der er ved at lukke.