Kære Aminoer Nogen der kan hjælpe mig med en række spørgsmål angående opbygning af en e-handelsløsning Løsningen skal være en komplet e-handelsløsning der skal indeholde generelle sider med tekst og billeder (20-25 sider), betalingsmodul med gældende betalingskort, indtastning af brugerdata, sprogstyring så siden "nemt" skal kunne oversættes til andre sprog, brug af en større database med data der skal kunne hentes ind af brugeren ifm. brug af siden, opbygning af grafer over relevante brugerdata (gerne med flotte grafer og ikke bare kedelige almindelig grafer), udregning af data der beregnes udfra formler jeg kommer med, animationer der skal laves på baggrund af brugerdata, oprettelse af grupper så man kan arbejde med løsningen som grupper og ikke kun som enkelt personer m.m. Jeg er helt klar over at mine oplysninger her er meget overordnede. Som jeg ser det har jeg brug for et web-bureau der er rigtig stærke på animationer der som sagt skal udarbejdes udfra brugerdata. Jeg vil selv udarbejde en komplet kravspecifikation der indeholder sideopbygninger og funktionalitet på hver side. Alt det bagved liggende skal web-bureauet udarbejde. Mine spørgsmål til jer AMINO'er 1. Har i nogle rigtig dygtige web-bureauer i kan anbefale? 2. Vil det være en fordel at vælge et bureau der ligger tæt på hvor man selv bo så man nemt kan mødes fysisk? (Bor selv i Østjylland) 3. Hvordan står jeg når jeg har præsenteret min løsning for et bureau - kan jeg forvente fortrolighed både hos dem jeg vil vælge til at udarbejde løsningen og evt andre bureauer jeg har mødtes med? 4. Hvor langt kommer man for 150.000 kr excl moms? 5. Vil alle bureauer udarbejde løsningen så siden vil blive SEO venlig? 6. Er der nogle overordnede teknikker eller web udviklingsprincipper jeg skal være opmærksom på (platforme)? 7. Den krav specifikation og sideopbygning jeg udarbejder - findes der nogle standarder for det i Web-verdenen? Håber nogle har et par gode svar! På forhånd tak. Hilsen AB |
20092010:1. Har i nogle rigtig dygtige web-bureauer i kan anbefale?
Der er mange på Amino ... Jeg laver selv web-løsninger med mere kompleks funktionalitet i. Hvis du smider mig en mail på mmc@specialhosting.dk skal jeg smide dig et par referencer :)
20092010:2. Vil det være en fordel at vælge et bureau der ligger tæt på hvor man selv bo så man nemt kan mødes fysisk? (Bor selv i Østjylland)
Både og .. det er helt klart en fordel at det ikke tager 3 timer at holde et møde ... når det så er sagt, så har jeg tit haft kunder i den anden ende af landet, det kræver bare at man er opmærksom på at det er en anderledes måde at arbejde på.
20092010:3. Hvordan står jeg når jeg har præsenteret min løsning for et bureau - kan jeg forvente fortrolighed både hos dem jeg vil vælge til at udarbejde løsningen og evt andre bureauer jeg har mødtes med?
Ja! Ingen har nogen interesse i at stjæle jeres koncept. Det et super svært at overbevise folk om at ens projekt holder ... så at "overtale" folk til at stjæle dem er umiddelbart umuligt :)
20092010:4. Hvor langt kommer man for 150.000 kr excl moms?
Såfremt i er meget klare i at specificere jeres behov og prioriteter kan i komme rigtigt langt for 150k.
20092010:5. Vil alle bureauer udarbejde løsningen så siden vil blive SEO venlig?
Bestemt ikke! Der findes _mange_ bureauer der er fløjtende ligeglade med din rating i søgemaskinerne.
20092010:6. Er der nogle overordnede teknikker eller web udviklingsprincipper jeg skal være opmærksom på (platforme)?
Nej ... det skal du langt hen af vejen lade webbureauet om at afgøre. Dog er det vigtigt at du vælger et bureau med en høj diversitet, dvs. at de kan arbejde med flere forskellige platforme, og på den måde giver dig oprigtig rådgivning og ikke bare rådgiver dig ifht. hvilken løsning de helst vil sælge dig.
20092010:7. Den krav specifikation og sideopbygning jeg udarbejder - findes der nogle standarder for det i Web-verdenen?
Nej det er der desværre, eller heldigvis om du vil, ikke. Men generelt skal du beskrive systemet så godt som muligt, både funktionelt og teknisk. Jeg har skrevet en guide til hvordan man gør det "officielt" men jeg syntes egentlig ikke om guiden så jeg er holdt op med at anbefale den.
Beskriv formålet med systemet, på almindelig dansk. Beskriv vejen igennem systemet, evt. med billeder og sørg for at få alle detaljer med. Husk på at hvis ikke du beskriver det, så kommer det ikke med. Det med som er en selvfølge for dig er bestemt ikke en selvfølge for os andre :)