Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT - WEBSHOPS

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

.

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 12:51

Tja, så er det heller ikke flere penge. 25 millioner i alt blandt danske webshop som omsætter for flere milliarder.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:56

Så mangler vi bare at de får taget fat i nogle af de større webshops - så vil der virkelig komme kroner i kassen hos skattefar...!!!

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 12:59

Mathias Bak:
Tja, så er det heller ikke flere penge. 25 millioner

En gennemsnitlig fangst på godt 150.000 per web-shop er også en slags penge..... Men ja pengene ligger og venter hos mange af de store web-shops.

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 12:59

hehe :)

.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det pudsige i alt det her, er at SKAT har lavet en vejledning.... til alle dem som ikke har brugt tid på, at sætte sig ind i hvordan de skal drive virksomhed. De har dog glemt at fremhæve et ganske vigtigt punkt: At webshops ikke må tage moms fra kunderne - når pakkerne leveres af post danmark til privat adresse.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:00

"At webshops ikke må tage moms fra kunderne - når pakkerne leveres af post danmark til privat adresse"

Hvem siger det? Ifølge mine kilder kan man vælge at bruge udlægsordningen som den vist hedder, men jeg kan ikke se at det er et krav? Der er vel ikke noget galt i, frivilligt at betale for meget moms? For private kunder har det jo ingen betydning, om beløbet er momset eller ej, det er slutprisen der er interessant for dem.

Jeg synes nu at en gennemsnitlig fangst på ca. 200.000 kr. (80 % af de 160 havde fejl) pr. webshop er ganske alarmerende højt, især når nu der primært er tale om små fisk! Det kan vist ikke bare skyldes almen uvidenhed!

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 07:50

Sorry - min fejl - forkert skrevet: Mente når man har private vognmænd til at levere pakker ud - men bogfører dem som om de er leveret ud af Post DK dvs momsfrit.

Der er mange måder man kan være kreativ i bogføringen på - og det ser da endelig ud til at skat har fundet nogle af metoderne. Tror dog stadig der er lang vej igen...

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 09:41

Helle - houseofkids.dk:
Sorry - min fejl - forkert skrevet: Mente når man har private vognmænd til at levere pakker ud - men bogfører dem som om de er leveret ud af Post DK dvs momsfrit

Aha, så forstår jeg bedre :-) Jeg blev pludselig i tvivl. Jeg hører til dem, der "frivilligt" betaler momsen, da jeg ikke har et automatiseret system, til at holde styr på hvad der er erhvervspakker og privatpakker. Og det vil ikke kunne svare sig, at bruge tiden på at gøre det manuelt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)