Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville det være for pushy at afbryde en video og spørge om email adressen for at fortsætte?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens

Jeg tænker på at integrerer nogle hjælpe videoer på et website, det bliver HD videoer, det bliver af højeste kvalitet også indholdsmæssigt.

Det jeg så vil høre jer om er: Hvis jeg smider en sådan video på mit website eller andre sites, ville det så være for pushy at bede om brugerens/"kiggerens" email adresse til at sende nyhedsbreve/mails til? Jeg ved godt man kunne sætte en formular ved siden af hvor folk kunne registrere sin email til nyhedsbrev eller lignende, men mon ikke konverteringsraten ville være en del højere, hvis man istedet, afbrød videoen et stykke inde i videoen, fx 20 sekunder inde i videon hvis videoen er 1 minut lang, og spørger brugeren efter deres email før at de kan forsætte?

Vil disse e-mails overhovedet være noget værd? Der er et par ting ved det, jeg ved jo at brugeren er interesseret i det emne som videoen indeholder, men vil de få et negativt syn på virksomheden fordi de tages som gidsel og bliver presset til at udlevere deres e-mail adresse?

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 12:42

Hej Kim,

Det er en løsning, som er ret langt fremme i skoene. Nogle gange betaler frækhed sig. Har du mulighed for at lave en splittest?

Man skal være mere end almindeligt engageret i at se din video, for det kommer da vist til at kræve en del ekstra klik?

Hvis indholdet var bedre end godt, ville jeg nok give dig min adresse. Hvis ikke, så ville jeg nok have startet den sidste video fra dig.

Venlig hilsen

Bjørn Johansen

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:42

Du er som du selv påpeger måske ude i en gråzone, men det er vel og prøve det! Virker det ikke så tag det af igen.

Et alternativ kunne være at du lader brugeren se den første video "uden forpligtigelser", men vil han/hun videre skal de lige af med en email adresse. Hvis indholdet af videoerne er interessant nok, skal de nok gøre det! Og så virker du ikke så "pushy" :-)

MJ

Gratis kaffe til dine kunder - www.intel-ad.com

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:02

Et godt råd er at "der er ikke nogen grund til at tale til nogen der ikke gider høre på dig, og folk bliver ikke mere interesseret i det du siger fordi du forlanger at de skal høre på dig". Det gælder også nyhedsbreve og e-mails.

Ved at "tvinge" folk til at afgive kontaktinformation og tilladelse til at blive kontaktet for at de må se videoen færdig, opnår du formodentlig kun at folk bliver irriteret eller afgiver falsk adresse.

De folk der ender med at oplyse deres rigtige adresse og give samtykke til kommunikation er formodentlig 2 grupper. Den ene som antager at man altid kan framelde sig når det første brev kommer og den anden som rent faktisk er interesseret i hvad du har at sige.

Den sidste gruppe vil sagtens kunne finde ud af at tilmelde sig dit nyhedsbrev hvis det er placeret enkelt og hurtigt lige ved siden af videon, også uden at du "tvinger" dem til det og den første gruppe vil bare give dig et forkert billede af hvor mange der rent faktisk er interesseret i at høre dine budskaber.

Det er lidt ligesom de klassiske "deltag i en konkurrence og få vores nyhedsbrev". Det er en hårfin ballance mellem at gøre folk opmærksomme på ens eksistens, og så at udvande kvaliteten af ens kommunikationslister fordi man lokker gud og hver mand til at tilmelde sig noget de egentlig ikke er interesseret i, for at få chancen for at vinde en ofte temmelig værdiløs præmie. (Forbrugerombudsmanden har tidligere vist mistro til denne model)

I sidste ende kommer det selvfølgelig an på hvad din forretningsstrategi er og måske er flere modtagere (der måske ikke læser og deltager ikommunikationen så meget) på listen, vigtigere end få modtagere der læser alt hvad du skriver til dem. :-)

Her er en lille tegning til at illustrere hvad jeg mener:

http://www.thisblogrules.com/wp-content/uploads/2010/06/your-stuff.jpg

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 13:06

>> Bjørn - Præcis som du siger så er det en "fræk" løsning, og ja indholdet skal helt sikkert være rigtig godt. Jeg  forestiller mig at folk finder videoen fx via Google hvor de har søgt på et specifikt problem og så finder de min video, derfor burde de også være yderst motiverede for at se hele videoen.

Når du siger ekstra kliks, mener du så i forhold til at registrere sin e-mail adresse? Jeg forestiller mig en slags interaktiv popup i selve videoen ( de laves i flash i mit system) denne "popup" som kommer frem i filmen sådan set, ligesom der kommer noget frem i slutningen af en video på youtube eller andre video websites. Det største problem er selve registrerings processen, for min ide er at de blot skal aflevere navn og email adresse, men jeg ville jo allerhelst have valideret denne adresse først inden de gik videre for ikke at få en fake adresse, men det tror jeg også bliver lidt for meget. Så jeg skal have fundet en mellemting.

Det er sikkert at der nok er nogle der vil hoppe fra, derfor skal "teaser" delen af videoen inden registrering også være rigtig godt, og sikkert også være noget af de bedste i videoen så folk føler de har fået noget for registreringen.

Jeg har endnu ikke mulighed for at lave en splittest da der er programmører der skal lave systemet for at gøre ovenstående, inden jeg kan splitteste. Jeg har aldrig set nogen der har gjort dette før.

>> MJ - Det er bestemt en mulighed at vente med at bede folk registrere sig til de skal se den næste video, men hvornår er dette? Det er ikke sikkert de gemmer linket eller overhovedet husker websitet eller URL hertil i fremtiden, og de falder måske først over det igen hvis de søger på Google, hvor jeg ønsker at gøre meget ud af at de indekseres højt, derfor tror jeg at jeg vil miste ALT for mange her. Der er den mulighed at folk kan registrere sig inden, for at se filmen, men igen. Har de ikke set noget som helst af den er det langt fra sikkert de gider at se den. Registrering inden de ser videoen er sikkert den bedst strategi hvis det er lav kvalitets indhold, men er det høj kvalitet vil jeg gerne give folk noget først og så spørge dem, og det tror jeg ikke de vil have noget imod i rigtig mange tilfælde.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 13:17

>> Oscar

Det er præcis denne "tvungne" tilmelding jeg er mest bange for kunne skade. Jeg kan godt følge dig i din tankegang med at, det kunne komme til at ligne de gamle "tilmeld dig konkurrencen og modtag vores nyhedsbrev" lister.

Jeg syntes dog ikke helt det kan sidestilles da der her er tale om videoer som er meget produkt, service eller branche specifikke og da brugeren i forvejen har vist stor interesse for præcis dette emne fx ved at søge på google, så tror jeg ikke man vil komme over i samme zone som det du påpeger.

Lige netop det jeg ikke vil, er at have en liste med mennesker der ikke er interesseret i det der udsendes, både fordi det kan være skadeligt for det omdømme man kan få hos de store mail udbydere, ved at have høje bouncerates og brugerne registrere ens e-mails som spam. Der skal være et stort fedt afmeld dig her link allerede i den første mail der sendes, det er en selvfølge for mig.

Metoden som der skal bruges skal være 100 % legitim og der skal være stor troværdighed omkring siden videoen vises på, for at det ikke skal ende med en liste med ukvalificerede leads.

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 13:21

Ville hvis du laver det, som du taler om, en lille mulighed i bunden af popup'en hvor man kan sige nej tak til at registrere sig,

Dressur rytter søger sponsor 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 13:27

Der vil bliver lavet nogle forskellige versioner, både til splittest men også til brugertest og analyse, for at se hvordan de tager sig ud. hvilke grupper tjener mest i forhold til antal registreringer osv. Der kan tjekker hvor mange der bouncer, åbner, klikker videre i mailen og end dog ender med at købe noget hvis det er målet, for på den måde at stå med den bedste metode til at skaffe de bedste leads.

Jeg ved ikke om folk vil opfange den metode som du forslår at bruge, det kommer selvfølgeligt helt an på hvordan man integrerer den. Folk er i generel forstand meget blinde hvis ikke man gør den slags MEGET tydeligt.

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 13:31

Kim S:
.

Jeg ved ikke om folk vil opfange den metode som du forslår at bruge, det kommer selvfølgeligt helt an på hvordan man integrerer den. Folk er i generel forstand meget blinde hvis ikke man gør den slags MEGET tydeligt.

Det er netop min pointe, men du undgår dem der registrerer dig som spam, og bliver smaddersure, da de reelt havde mulighed, og ville nok opdage den. men de fleste ville give jer e-mailadressen :)

håber du forstår hvad jeg mener

Dressur rytter søger sponsor 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 13:34

Det er bestemt en mulighed der skal testes.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)