Hej Folkens Jeg tænker på at integrerer nogle hjælpe videoer på et website, det bliver HD videoer, det bliver af højeste kvalitet også indholdsmæssigt. Det jeg så vil høre jer om er: Hvis jeg smider en sådan video på mit website eller andre sites, ville det så være for pushy at bede om brugerens/"kiggerens" email adresse til at sende nyhedsbreve/mails til? Jeg ved godt man kunne sætte en formular ved siden af hvor folk kunne registrere sin email til nyhedsbrev eller lignende, men mon ikke konverteringsraten ville være en del højere, hvis man istedet, afbrød videoen et stykke inde i videoen, fx 20 sekunder inde i videon hvis videoen er 1 minut lang, og spørger brugeren efter deres email før at de kan forsætte? Vil disse e-mails overhovedet være noget værd? Der er et par ting ved det, jeg ved jo at brugeren er interesseret i det emne som videoen indeholder, men vil de få et negativt syn på virksomheden fordi de tages som gidsel og bliver presset til at udlevere deres e-mail adresse? |
Hej Kim,
Det er en løsning, som er ret langt fremme i skoene. Nogle gange betaler frækhed sig. Har du mulighed for at lave en splittest?
Man skal være mere end almindeligt engageret i at se din video, for det kommer da vist til at kræve en del ekstra klik?
Hvis indholdet var bedre end godt, ville jeg nok give dig min adresse. Hvis ikke, så ville jeg nok have startet den sidste video fra dig.
Venlig hilsen
Bjørn Johansen