Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 Jeg tænker på at gå i gang med et lille deltidsprojekt, som kort fortalt handler om at oprette og vedligeholde en hjemmeside. Jeg har dog ingen erfaring med at designe hjemmesider, så det vil kræve at jeg køber en og vedligeholder en. Jeg har derfor et par spørgsmål angående økonomien og vedligeholdensen. Hvad tror i at en side
som newz.dk vil koste at få lavet(eller, den skal stort set ikke være mere avanceret end ipadbloggen.dk, bare mere overskueligt. Det kan vel ikke koste særlig meget at få lavet sådan en side)? Jeg tænker på at få lavet en lignende
hjemmesiden, blot med fokus på noget andet og med mere originalt indhold. Altså
en side med nyheder man kan kommentere, et forum og så nogle undermenuer, med
informationer på. Jeg har lavet et udkast til design, med overblik og
forklaring over de features jeg vil have på hjemmesiden. Jeg er lidt i tvivl om
jeg skal poste designudkastet og den A4 side med forklaring af features, eller
om jeg skal holde den for mig selv og vise den til eventuelle webdesignere. Jeg
kan kort opsummere hvilke features jeg snakker om. Features på hjemmesiden Brugerlogin Forum Kommentarsystem Nyhedssystem: Indsendelse af nyheder Anmeldelses sektion Banner reklamer Søgefunktion Hvilke udgifter har man? Der er selvfølgelig en engangsbetaling for hjemmeside designet og så en månedlig ydelse for hostingen, men hvad med vedligeholdelse. Hvor meget kan man selv ændre og hvor meget skal man overlade til en webdesigner(som så igen skal have penge for at tilføje og ændre features). Nu er jeg ikke så stærk i stoffet, men er det et CMS system som er det mest oplagte at bruge? Hvor meget vil man selv kunne ændre med det? Hvordan sørger man yderligere for at sikre ens hjemmeside, hvis man f.eks. vil skifte webdesigner og hvordan sikrer man sig at ændringer og nye features ikke koster kassen? Hvis man f.eks. vil have en ekstra tilføjelse til sin menu, vil det jo være ærgeligt hvis der bliver taget overpris for det og at man så ikke kan gøre andet end at betale eller undvære den ekstra feature. Jeg kan sagtens fortælle mere om projektet, men nu starter jeg lige med det her og så hører hvad folk har at sige.
|
Hej thelonely,
Det var en masse spørgsmål, men her søndag aften vil jeg nøjes med at give dig et kort svar, og det er at et site som newz.dk ikke er særlig svært at kode, hvis du bare skal have de helt fundementale funktioner, det svære er at få sådan en portal op og køre og blive attraktiv osv. Det er helt klart udfordringen :-)
Jeg uddyber her i morgen..
/Bomann