Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tænker på at købe og vedligeholde en hjemmeside - spg. til økonomien og ens muligheder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Jeg tænker på at gå i gang med et lille deltidsprojekt, som kort fortalt handler om at oprette og vedligeholde en hjemmeside. Jeg har dog ingen erfaring med at designe hjemmesider, så det vil kræve at jeg køber en og vedligeholder en. Jeg har derfor et par spørgsmål angående økonomien og vedligeholdensen.

Hvad tror i at en side som newz.dk vil koste at få lavet(eller, den skal stort set ikke være mere avanceret end ipadbloggen.dk, bare mere overskueligt. Det kan vel ikke koste særlig meget at få lavet sådan en side)? Jeg tænker på at få lavet en lignende hjemmesiden, blot med fokus på noget andet og med mere originalt indhold. Altså en side med nyheder man kan kommentere, et forum og så nogle undermenuer, med informationer på. Jeg har lavet et udkast til design, med overblik og forklaring over de features jeg vil have på hjemmesiden. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal poste designudkastet og den A4 side med forklaring af features, eller om jeg skal holde den for mig selv og vise den til eventuelle webdesignere. Jeg kan kort opsummere hvilke features jeg snakker om.

Features på hjemmesiden

Brugerlogin

Forum

Kommentarsystem

Nyhedssystem: Indsendelse af nyheder

Anmeldelses sektion

Banner reklamer

Søgefunktion

Hvilke udgifter har man? Der er selvfølgelig en engangsbetaling for hjemmeside designet og så en månedlig ydelse for hostingen, men hvad med vedligeholdelse. Hvor meget kan man selv ændre og hvor meget skal man overlade til en webdesigner(som så igen skal have penge for at tilføje og ændre features). Nu er jeg ikke så stærk i stoffet, men er det et CMS system som er det mest oplagte at bruge? Hvor meget vil man selv kunne ændre med det? Hvordan sørger man yderligere for at sikre ens hjemmeside, hvis man f.eks. vil skifte webdesigner og hvordan sikrer man sig at ændringer og nye features ikke koster kassen? Hvis man f.eks. vil have en ekstra tilføjelse til sin menu, vil det jo være ærgeligt hvis der bliver taget overpris for det og at man så ikke kan gøre andet end at betale eller undvære den ekstra feature.

Jeg kan sagtens fortælle mere om projektet, men nu starter jeg lige med det her og så hører hvad folk har at sige.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 22:16

Hej thelonely,

Det var en masse spørgsmål, men her søndag aften vil jeg nøjes med at give dig et kort svar, og det er at et site som newz.dk ikke er særlig svært at kode, hvis du bare skal have de helt fundementale funktioner, det svære er at få sådan en portal op og køre og blive attraktiv osv. Det er helt klart udfordringen :-)

Jeg uddyber her i morgen..

/Bomann

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 8. Sep 08
Skrevet kl. 22:31

Ja, tidspunktet er ikke helt optimalt, men rigtig fint at du gider at svare. Jeg tænkte nemlig også at en side som newz.dk/iPadbloggen, ikke kræver særlig meget. Det er i bund og grund jo helt basale ting som man finder på rigtig mange hjemmesider. Min idé er dog langt mere et hobby/interesse projekt, som jeg ikke regner med at tjene nogen penge på. Det er i bund og grund af ren interesse jeg vil lave det, dog har jeg selvfølgelig tænkt mig at implementere nogle banner reklamer, så man trods alt ikke kan har udgifter.

Jeg er som sådan ikke så bekymret for engangsbetalingen af designet, i og med at jeg ikke regner med at vi er oppe i flere hundrede tusinde kroner. Det som kan bekymre mig er ændringer af designet hen af vejen og tilføjelse af features. Derudover hvor meget man som køber kan redigere i hjemmesiden, uden at skulle have webdesigneren ind over.

Du behøver slet ikke at tænke over hvordan jeg får brugere, det eneste jeg er interesseret i er økonomien bag. Altså hvor stor engangsbetalingen er og hvor meget jeg skal regne med at bruge på vedligeholdelse, ændringer i design og hosting. Jeg vil meget gerne se hvor billigt det kan gøres, for at jeg kan få det design jeg har skitseret og de basale features som jeg har skrevet ned.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 22:45
Tag et kig på Wordpress. Jeg mener iPadbloggen er opbygget i wordpress, som nemt og hurtigt kan sættes op. Jeg ved ikke om der findes gode forum-plugins til Wordpress, men så findes der andre alternativer.

 iPhone 6

Tilmeldt 8. Sep 08
Skrevet kl. 22:49

Det var et lidt spøjst tilfælde, men har du lavet den hjemmeside som står i din signatur? For det er noget af det samme jeg har brug for. Bare med lidt flere features. Men designet er stort set magen til. Hvad med copyright på din menu? Har du skulle ændre på nogen ting for ikke at få Apple efter dig?

Indholdet er stort set også det samme, blot med alle Apple produkter og så skal der være flere features. Men det er noget lignende jeg har brug for. Det er nærmest bare en videreudvikling af det design...

Tilmeldt 8. Sep 08
Skrevet kl. 23:01

Jeg har tyvstjålet lidt fra diverse sider, for at kunne fremvise en skitse af designet. I skal ikke tænke på indholdet på siden, mere en idé om hvordan den skal opbygges og se ud.

http://img42.imageshack.us/img42/3782/forsiden.png

Altså to menuer, som bliver adskilt af et banner med hjemmesidens navn og et reklamebanner ovre til højre.

3 rubrikker, hvoraf den ude til højre blot skal være banner plads og den til venstre skal umiddelbart ikke ændre sig, men have features som log in/ud, et banner, oversigt m.m.. De skal dog være lidt smallere end på billedet, så der bliver mere plads i midten hvor der skal stå informationer.

Hele idéen er at det skal være et ret minimalistisk design og selvom mit billede ikke viser det særlig godt, håber jeg at det giver mening. Hvis man kender lidt til Apples design filosofi forstår man det.

Jeg har ingen kendskab til webdesign og opbygning, men umiddelbart virker det ikke til at være en særlig svær opgave. Derfor jeg også havde håbet lidt på at det var muligt at finde en billig løsning.

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 04:31

Hej TheLonely.

En sådan side som du beskriver der er ganske rigtig ikke raket videnskab, hvis man bruger et CMS, de fleste af de udvidelser du her efterspørger kan erhverves enten gratis eller til meget små penge.

Prisen vil svinge meget alt efter hvem du spørger, da alle (de fleste) vil basere deres tilbud på hvad de vil tjene i timen,

Der er nogle der kan se at en sådan side skal koste 1000 DKK opbygget i et eller andet CMS, så er der dem som kan se at et sådant system skal koste 100.000 DKK, da det skal kodes fra bunden ..... der er mange veje hen til resultatet , hvilken der er rigtig i hvilke tilfælde skal jeg ikke kommentere..... men som et hobby projekt ville jeg vælge at bruge noget med Joomla eller Wordpress involveret, Det er opensource løsninger begge to, hvilket btyder at du kan "tage dem med dig" hvis du skulle finde på at flytte webhotel,
Samtidig er der store communities (for Joomla ihvertfald) hvor der er masser af hjælp at hente hvis man selv skulle få lyst til at rode lidt med tingene.

Efterfølgende , vil det være muligt for dig at ændre og tilføje, fjerne både indhold og funktioner på din side, da kildekoden er frit tilgængelig for dig.

Hvis du skal have tilføjet funktionalitet og eller indhold eksternt bagefter, ja så kan det jo godt koste.
Når jeg f.eks laver webmaster service, ja så er det som regel per time basis afregnet per halve time, implementering af ekstra funktionaliteter finder jeg som regel en fast pris på til kunden...

Men du ville nok få en del mere ud af at lægge opgaven på Amino Freelancer, der vil du nok få nogle mere konkrete tilbud at vælge imellem.

Håber det kunne hjælpe dig lidt videre, ellers skal du være velkommen til at kontakte mig, så skal jeg gerne  uddybe det nærmere for dig.

Claus

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)