Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det et CMS?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos.

Jeg diskuterede tidligere i dag med en kammerat. Diskussionen gik på hvorvidt følgende kan defineres som et CMS-system eller ej:

osCommerce
Magento
PrestaShop
Wordpress
TYPO3
Dreamweaver
123hjemmeside

Jeg har en ide om, at Wordpress og TYPO3 er CMS-systemer og at oscommerce, magento og prestashop er webshop platforme. Dreamweaver er et WYSIWYG-program og 123hjemmeside er, ja... En færdig løsning med cms, hosting og domæne?

Hvad mener I?

Hvilket system egner sig i øvrigt bedst til en firmaside som kun skal indeholde information og oplysninger?

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 19:47

De er alle CMS undtagen Dreamweaver, som er et stykke software til at lave bl.a. hjemmesider.

Pholst:

Hvilket system egner sig i øvrigt bedst til en firmaside som kun skal indeholde information og oplysninger?

Jeg ville tage et kig på Wordpress eller Joomla, hvis jeg var dig :-)

 iPhone 6

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 19:52

Pholst:

Hej Aminos.

Jeg diskuterede tidligere i dag med en kammerat. Diskussionen gik på hvorvidt følgende kan defineres som et CMS-system eller ej:

osCommerce
Magento
PrestaShop
Wordpress
TYPO3
Dreamweaver
123hjemmeside

Jeg har en ide om, at Wordpress og TYPO3 er CMS-systemer og at oscommerce, magento og prestashop er webshop platforme. Dreamweaver er et WYSIWYG-program og 123hjemmeside er, ja... En færdig løsning med cms, hosting og domæne?

Hvad mener I?

I teorien er alle bortset fra Dreamweaver CMS systemer. (Content Mangement Systems) idet man kan kontrollerer indholdet på siden fra et bagvedliggende system.

Wordpress, TYPO3 er efter min mening det bedste bud til en firma side der kun skal indeholde informationer og oplysninger. PrestaShop, Magento, osCommerce er webshop-systemet, så det er en hel kategori for sig selv.

123hjemmeside vil jeg ikke anbefale at bruge i forretningsmæssig øjemed.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 19:52

CMS står for "Content management system" og det må man jo sige at alle sammen er undtagen dreamviewer. 

wyciwyg en en editor, som der findes rigtig mange af, og som alle CM- systemer benytter sig af. http://en.wikipedia.org/wiki/WYCIWYG

:)

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 20:04

De andre har svaret på dit første spørgsmål, så jeg vil nøjes med det sidste:

Jeg vil anbefale dig at bruge enten Wordpress eller Joomla til den firmaside du nævner. Det er begge to rigtig gode systemer... Men wordpress er den bedste Cool (jeg er måske lidt farvet mht. dette).

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 20:06

Kristian R.:

CMS står for "Content management system" og det må man jo sige at alle sammen er undtagen dreamviewer. 

wyciwyg en en editor, som der findes rigtig mange af, og som alle CM- systemer benytter sig af. http://en.wikipedia.org/wiki/WYCIWYG

Det hedder WYSIWYG :

What You See Is What You Get

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 20:09

Pholst:

Du er fuldstændig ret, dem der mener dte modsatte er lidt forkert på den.

Joomla kan anvendes, men det kræver en smule kendskab til at have arbejdet med et cms før.
Man kan godt starte op, men indlæringskurven kan godt være høj

/Mogens
easy Webhost
http://www.easywebhost.dk/

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 20:17

Michael Grove:

De andre har svaret på dit første spørgsmål, så jeg vil nøjes med det sidste:

Jeg vil anbefale dig at bruge enten Wordpress eller Joomla til den firmaside du nævner. Det er begge to rigtig gode systemer... Men wordpress er den bedste Cool (jeg er måske lidt farvet mht. dette).

Jeg har både arbejdet i Joomla og Wordpress og vil helt klart mene at Wordpress er det bedste. Joomla er også et godt CMS, men er bare langt mere brugervenligt.

/Bomann

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 20:22

Nikolaj Bomann:

Jeg har både arbejdet i Joomla og Wordpress og vil helt klart mene at Wordpress er det bedste. Joomla er også et godt CMS, men er bare langt mere brugervenligt.

/Bomann

Det er vi skam helt enige i :) Men hvis jeg ikke nævnte Joomla, så var der med garanti nogen andre der havde gjort det :)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:32

og nu er wordpress 3 jo også lige kommet, interessant :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)