Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Million Dollar Homepage og alle ungerne....

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Noget der undrer mig er at man stadigvæk ser sites, med samme koncept som Million Dollar Homepage dukke op.

Jeg er godt klar over den oplagte forklaring er at der er en masse uopfindsomme mennesker derude, med håb om hurtige penge. Men det kan jo være jeg tager fejl, og den slags sites rent faktisk kan have en reel værdi?

Jeg tænker bare, at det der gjorde de første af slagsen interessante var at det var en ny skør idé. Dvs. de første fik en masse opmærksomhed og blev linket til livligt.... Med andre ord kan jeg forestille mig et link på f.eks. Million Dollar Homepage faktisk har en reel værdi, hvis vi kigger på "linkjuice". Reklameværdien, for en annonce i en fornuftig størrelse, har uden tvivl også været tilstede - de mange links og den store opmærksomhed har jo givet oceaner af views....

Men det kan jeg bare ikke forestille mig skulle gøre sig gældende for alle de kloner, der er dukket op siden og stadigvæk dukker op. For de har vel næppe mange links (slet ikke hvis kigger på de organisk opståede af slagsen) = "linkjuicen" er vel nærmest ikke eksisterende? Af samme grund får de vel heller næppe den store opmærksomhed = reklameværdien er vel også nede omkring nul?

Men jeg tager måske fejl? Er der virkeligt en grund til at forholde sig til disse sites....eller er det bare en omgang uopfindsomt skrammel, annoncørerne er bedst tjent med at ignorere?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:14

Fama, man må aldrig sige aldrig Big Smile for lige pludselig sker der noget uventet og millionerne vælter ind... sådan noget i den stil.

Nu kender jeg kun til den website du nævner men hvem siger ikke at succes kan gentage sig fra land til land. Altså geografisk succes.

Det er bare et spørgsmål om nyhedsværdien lokalt set, i mine øjne.

Jeg forstår godt din forundring og når man kigger på youtube og ser hvor mange videoer der ligner hinanden, så sker det alligevel at min. 1 får succes hvert år i deres eget hjemland.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:22

Du har fuldstændig ret.

Det er en flok uorginale wannabes, der tror at de ved at kopiere en ide, der kun har værdi pga. dens unikhed og nyhedsværdi, kan tjene kassen. :)

MDW virkede kun for den første. Resten drømmer bare videre, de har ingen værdi.

Såvidt jeg ved ser Google heller ikke godt på de her paidlinks. (Hvis jeg ikke tager helt fejl.)

Så bare rolig, du har ret. Nogle folk er bare et par trin bagefter og tror de kan genopfinde den dybe tallerken. :)

Kommer snart...

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 18:28

Glenn Kibsgaard:
Nu kender jeg kun til den website du nævner men hvem siger ikke at succes kan gentage sig fra land til land. Altså geografisk succes.

Bestemt.... Men det svarer i mine øjne lidt til at sige en dansker da også kan få succés som den første mand på Månen. Det tillader jeg mig nu alligevel at betvivle Geeked

Grunden til Million Dollar Homepage blev så stor en succés var jo at medierne tog historien op....og blandt de første medier, der tog historien op, var jo en masse online medier (bl.a. blogs), der netop lever af at have en finger på pulsen.

Med andre ord har jeg meget svært ved at tro nogle af de efterfølgende sites skulle have en chance for at blive opdaget af medierne - måske man kan bilde en lokalreporter på Nørre Fesenballe lokalsprøjte ind, at man simpelthen har fået verdens mest geniale idé.... Men det kan man jo ikke rigtigt bruge til så meget ;)

Så jeg er oprigtigt talt forundret over der stadigvæk dukker den type sites op.... Efter hvad jeg kan se er de værdiløse - især for dem, der skulle være dumme nok til at annoncere på dem :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 18:29

tænkstort:
Så bare rolig, du har ret. Nogle folk er bare et par trin bagefter og tror de kan genopfinde den dybe tallerken. :)

Hæ hæ... Jeg noterer mig, at verden stadigvæk er den samme så Geeked

Synes bare der er dukket så mange op, at det undrede mig... Kunne jo være jeg havde overset en eller anden detalje...

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:36

Fama:

Bestemt.... Men det svarer i mine øjne lidt til at sige en dansker da også kan få succés som den første mand på Månen. Det tillader jeg mig nu alligevel at betvivle Geeked

Tjek lige denne nyhedsværdi:

http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=1G1ACPW_DADK367&&sa=X&ei=FUIeTJj8EYyeOIfz6ekL&ved=0CBQQvwUoAQ&q=astronaut+dansk&spell=1

Lokalt (Dansk historie) så må man sige er succes Stick out tongue

Men tilbage til din tråd - Jeg siger ikke at du er forkert i din holdning, men der er rigtig mange danskere som ikke kender til websiten, da der er gået 8-9 år nu og ikke bruger internette på samme niveau som os Aminoer Yes

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 18:42

Glenn Kibsgaard:
der er rigtig mange danskere som ikke kender til websiten, da der er gået 8-9 år nu og ikke bruger internette på samme niveau som os Aminoer

Helt klart.... Men de såkaldt "kompetente internetbrugere" (eller hvad vi skal kalde dem) er jo dem, der står for at fange den slags "nyheder" og så skabe buzz omkring dem - f.eks. ved at nævne dem på deres blogs. Og der har jeg altså lidt svært ved at se folk falde for den slags plagiering... Som tænkstort skriver var grunden til Million Dollar Homepages succés jo dybest set at det var en ny idé - og nyhedsværdien i noget er sgu nok det sværeste, at kopiere ;)

Men altså... Det kan da godt ske en af kopisterne pludseligt får en kæmpe succés.... Jeg har bare ikke indtryk af det er sket endnu :)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51

Jamen du har fuldstændigt ret, med det udgangspunkt at websiten var nytænkende.

Men hvad nu, hvis nyhedsværdien er en anden, men brugte samme set-up?

F.eks. Istedet for at sponsorer en enkelt persons uddannelse, så kunne man sammen sponsore en kunstig arm til en handicappet (evt. en dansk soldat).

Og som du er inde på, medierne skal selvfølgelig finde historien interessant.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:51

Hvis du vil i medierne, så skal du lave noget med hvaler. Jeg slog lige over på tekst-TV og de 3 første overskrifter handlede om en vis finhval i Vejle fjord. Noget i denne stil:

"Nu dør hvalen"

"Nu er hvalen død"

"Vejles borgmester vil beholde hvalen"

Med hensyn til MDH, så er det noget der kun kan laves med så stor succes én gang. Men hvem siger at man ikke kan lave noget i samme stil, f.eks. på Facebook, Youtube etc. - ikke det samme, men noget lignende.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 18:58

Glenn og Nicolaj

Det er klart man sikkert kunne skaffe noget fed hype omkring et lign. koncept, hvor man vil skaffe penge til en kunstig arm eller nye gummidupper på det lokale plejehjems rollatorer..... Men nu tænkte jeg mere på de sites vi rent faktisk ser dukke op....og de er jo, alle som en, lavet udelukkende med profit for øje...

I den forbindelse undrede jeg mig så bare over værdien af det produkt, disse sites tilbyder.... For jeg kan virkeligt ikke se hvordan den skulle være andet end ikke-eksisterende :)

Vil du være med?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)