Hej Aminoer
Noget der undrer mig er at man stadigvæk ser sites, med samme koncept som Million Dollar Homepage dukke op. Jeg er godt klar over den oplagte forklaring er at der er en masse uopfindsomme mennesker derude, med håb om hurtige penge. Men det kan jo være jeg tager fejl, og den slags sites rent faktisk kan have en reel værdi? Jeg tænker bare, at det der gjorde de første af slagsen interessante var at det var en ny skør idé. Dvs. de første fik en masse opmærksomhed og blev linket til livligt.... Med andre ord kan jeg forestille mig et link på f.eks. Million Dollar Homepage faktisk har en reel værdi, hvis vi kigger på "linkjuice". Reklameværdien, for en annonce i en fornuftig størrelse, har uden tvivl også været tilstede - de mange links og den store opmærksomhed har jo givet oceaner af views.... Men det kan jeg bare ikke forestille mig skulle gøre sig gældende for alle de kloner, der er dukket op siden og stadigvæk dukker op. For de har vel næppe mange links (slet ikke hvis kigger på de organisk opståede af slagsen) = "linkjuicen" er vel nærmest ikke eksisterende? Af samme grund får de vel heller næppe den store opmærksomhed = reklameværdien er vel også nede omkring nul?
Men jeg tager måske fejl? Er der virkeligt en grund til at forholde sig til disse sites....eller er det bare en omgang uopfindsomt skrammel, annoncørerne er bedst tjent med at ignorere? |
Fama, man må aldrig sige aldrig for lige pludselig sker der noget uventet og millionerne vælter ind... sådan noget i den stil.
Nu kender jeg kun til den website du nævner men hvem siger ikke at succes kan gentage sig fra land til land. Altså geografisk succes.
Det er bare et spørgsmål om nyhedsværdien lokalt set, i mine øjne.
Jeg forstår godt din forundring og når man kigger på youtube og ser hvor mange videoer der ligner hinanden, så sker det alligevel at min. 1 får succes hvert år i deres eget hjemland.