Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A-kasse og start af egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jeg vil til at satse på fuld tids iværksætteri. I starten bliver der tale om konsulentydelser kombinerer med udvikling af et vækstkoncept - og jeg regner ikke med nogen omsætning den første tid idet konceptet skal udvikles og jeg som konsulent først skal etablere et navn. Hvordan er a-kasse reglerne hvis man efter 12-18 mdr uden omsætning bliver nød til at give fortabt? Hvordan er skat det første år hvis der kun er begrænset med omsætning ? Jeg påtænker start af enkeltmandsvirksomhed grundet fradrag for underskud, men er der noget jeg skal tænke over? Pft Anna
Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 17:24

Hej Anna,

Der er en række forskellige regler på området. Jeg vil på det kraftigste opfordre dig til at få en konkret snak med din A-kasse om dette. Så du dækker dig fuldt ind. Få beskeden fra din A-kasse og gerne med navn, så du kan henvise til en samtale - hvis der opstår noget. Det er ikke nemt at finde rundt i - synes jeg.

Overvej om du skal starte uden CVR-nummer (omsætningsgrænse er vist 50.000). I forhold til A-kassen vil det gøre dit liv meget nemmere.

Held og lykke med projektet

venlig hilsen

Bjørn Johansen

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10

Hey 

Takker for forklaringen. Jeg prøver lige at ringe til A-kassen i morgen, men jeg vil egentlig ikke lave noget større nummer ud af det: Hvis systemet er sådan at det ikke kan lade sig gøre at starte en videnstung virksomhed op uden at risikere alt inkl. sikkerhedsnettet - ja så melder jeg mig simpelthen ud af a-kassen og hvis det værst tænkelige så skulle ske så må jeg ud at gøre lokummer rene i en periode til jeg igen er godkendt på "almindelig socalistisk lønslave vis" :-) ... Mit fokus bør jo være på målet og ikke forhindringerne... 

Mvh
Anna 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)