Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De dér stjerner...

Side 6 ud af 8 (74 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 13:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi, husk man ikke må skubbe folk i havnebassinet Skype-CoolSmile

Skal vi ikke finde den positive tone igen..

Nyd vejret og den skønne weekend

Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02 | Låst

Hej Rikke

JEg ville egentlig ikke blande mig i det her, for det første er det en del af amino, som egentlig er ligegyldigt, som så mange andre ting, men lad det ligge.

Men det som er problemet er at når man ikke er en stærk person, så vil man søge opbakning hos dem man mener er fremtræddende og derigennem prøve at opnå opmærksomhed eller accept.

Problemet med en side som amino, er at der sidder rigtig mange egoister(her positiv ment), som mere vil sig selv, og ikke andre. Da man tit skal være meget egoistisk for at starte noget op, så kommer det naturligt at man egentlig er ligeglad med hvad andre egentlig mener. Problemet ligger så i at når nogle tror at de kan være med, men ikke har de menneskelige kvaliteter, så vil de meget hurtigt forvaske eller irritere de mennesker som har de personlige egenskaber. Samtidig, vil der så sidde nogle og føle medlidenhed med en sådan person, og derigennem give personen et falsk billed af, hvordan det er at være i et konkurrance område, hvor den svageste taber. Man får intet foræret.

Men når det nu er sagt, så er jeg total ligeglad med det system, og har efterhånden fået så mange 1 stjerne oplevelser at det har trukket rigtig meget ud af mine karma point. Og problemet er netop, at der tit sidder mange som er uenig i mine indlæg, som også er naturligt. Og det skal man være parat til, for siger man sin mening så skal man ikke forvente at alle kan lide den. Og sådan hænger det sammen.

Men når vi nu snakker det stjerne halløj, så er det lidt arto at begynde at brokke sig over at man ikke er populær ved alle mennesker.....det kan man aldrig blive. Og personligt så er jeg kold i røven(så godt man ikke er homoseksuel), over hvad andre tænker om mig, bare jeg selv kan stå inde for mine meninger, jeg er ikke en ludder for andres meninger.

Og egentlig så skulle det vel bare være en målbarhed over hvor relevant og enig man er i ens udtalelser, og det så uden at man har noget at tilføje en debat. Man kan jo ikke deltage i alle debatter.

/Kenneth

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 14:09 | Låst
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Rikke

For mig at se er det et billede på hvor presset nogen folk er. Jo mere pres des mindre skal der til for at miste fokus. Det er en klassiker at mange mennesker finder en eller anden lille ”ting” el.lign. som de så forsøger at presse deres egne frustrationer over på, for at få lidt luft. Sagen er bare den at det bliver som at tisse i bukserne, virkningen er kortvarig, da ”problemet” ikke er løst hos vedkommende. Der danner sig så hurtigt et nyt behov for at aflæsse...Nogen gange finder to parter så hinanden og læsser af på hinanden, sjældent er det konstruktivt og meget energi ”spildes” da det sjældent er der det egentlige ”problem” ligger.

Umiddelbart synes jeg det er en sjov lille ide med stjerner, lige nu virker det bare til at tiden ikke er til det... Der skal jo generalt set ikke meget til før end nogen mennesker tripper rundt i det røde feldt og går ”barns” på den ene eller den anden måde. Det er en anspændt/presset tid for mange.    

KH Christine.

Tilmeldt 10. Apr 10
Indlæg ialt: 294
Fra  lukket virksomhed Skrevet kl. 14:25 | Låst

Passiv +:
Nyd vejret og den skønne weekend

Vil ikke sige vejret er til at nyde lige pt, i vært fald ikke i det mørke Jylland hvor det øs regner Smile

:o) 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 14:26 | Låst

Rikkepigen:
Betyder de stjerner virkelig så meget?
Hvad er det, jeg ikke forstår ved dem???

Hej Rikke

Jeg skal af gode grunde ikke kunne sige hvad den specifikke grund er til Amino har valgt at have et stjernesystem. Men jeg ved der er nogle ganske gode grunde til at have det.

Nu kan jeg desværre ikke huske detaljerne, men hvis jeg kommer i tanke om dem skal jeg nok poste dem. Men hvorom alting er læste jeg engang om et praktisk forsøg i spilteori, man havde udført på et amerikansk universitet.

Den korte historie er at man lavede et spil, hvor deltageren skulle foretage nogle handler med andre deltagere. Jeg kan som sagt ikke huske detaljerne, men det korte af det lange er at man havde mulighed for at snyde de andre deltagere. Derudover havde man så også muligheden for at straffe snyderne - det kostede bare så meget, at der overhovedet ikke var nogen økonomisk fordel ved at uddele straffe. Med andre ord var det (rent spilteoretisk) mest fordelagtigt bare at se gennem fingrene med snyderne og så ellers putte sine penge i lommen.

Hvad tror du der skete?

Det der skete var at det viste sig folk faktisk var villige til at gå rigtigt langt for at straffe snyderne - dvs. de var villige til at tilsidesætte deres mulighed for egen vinding, for at kunne uddele en straf. Og hvad var endnu mere overraskende var at folk også udviste den adfærd over for deltagere, der ikke havde snydt dem! Dvs. hvis deltager X fandt ud af deltager Y havde snydt deltager Z, så var deltager X villig til at opgive sin mulighed for at optimere sin egen vinding for at kunne straffe deltager Y!

Der jeg vil hen med det er at et "stjernesystem" skaber en dynamik der er guld værd for et forum, der ønsker at vokse. For man taler jo direkte til folks "retfærdighedssans".... Hvis en person selv får en negativ stjerne eller ser andre få en ufortjent tænker han "Hvad fanden! Jeg skal komme efter dig!" og går straks igang med at skrive et nyt indlæg eller uddele stjerner - og så kører kareten jo ;)

Det man så kan diskutere er om den "karet" kører den rigtige vej.... Det kan vi måske nok blive enige om den ikke gør, hvis man udelukkende ser på hvad stjernerne tilfører eller ikke tilfører debatten. Men jeg har det personligt sådan, at jeg bare totalt ignorerer stjernerne/karmaen. Det er da klart man kan glædes over et "fuldt hus" og blive såret/sur over en negativ. Men i forhold til hvad jeg skriver og gør, så har jeg den holdning at stjernerne/karmaen ikke skal have nogen som helst indflydelse. For jeg tror fuldt og fast på at de mennesker herinde hvis mening, om min person og det jeg skriver, har nogen som helst betydning for mig. Ja at de sagtens selv kan vurdere kvaliteten af de indlæg jeg skriver, uden de behøver støtte sig til hvad andre mener om mig eller mine indlæg....hvadenten de stjerner de har fået (positive som negative) er fortjente eller ej.

Men rent praktisk må vi altså erkende, at sådan et system faktisk giver ret god mening... Det taler ganske enkelt til vores natur som mennesker - om det er en af de mere uønskelige sider af vores natur kan man så altid diskutere :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:31 | Låst

Super skrevet Fama !

Og ja på det seneste har det ikke været optimalt med systemet, men ellers synes jeg det er fint.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:34 | Låst

BZR:

Du skriver det jo selv, så hvorfor skal du sidde og sige til mig, at jeg 'tydeligt ikke fatter en skid'? Du fik overvejende et Plus medlemskab fordi de kære medlemmer ville dæmme op for den stjernemobning, du var udsat for.

Det er der ingen skam i, men jeg synes som sagt ikke du skal sidde og give Rikke en anden og anderledes usand version, som lidt for tydeligt bærer præg af, hvordan du selv ønsker at opfatte donationen.

Jeg forstår ik, hvorfor du skal forsvare dig sådan? Ja du er på top 7 listen, men du er også den eneste, som er kommet med konstruktiv kritik, og har forsøgt at hjælpe Thomas.
Ligeledes er du den eneste af top 7, som har givet 5 stjener...

Så du har gjort dit, og har forsøgt at trænge igennem til Thomas, men ifølge dig uden succes...
Jeg synes ik du har noget at være flov over, når du deltager i debatterne!

Jeg gider ik mere STAR WARS idag, der er bold ;D

Im Out!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:20 | Låst

Kære venner

Nu bliver jeg snart arrig.
Det kan sgu ikke være rigtigt at voksne mennesker kan opføre sig så totalt latterligt som det jeg ser på lige nu.
Tag jer sammen og opfør jer ordentligt!!!!

Og når det er sagt, så er her hvorfor vi har stjerner.

På et debatforum, er det kun ganske få procent der aktivt skriver indlæg. Sådan er det alle steder og ikke kun på Amino.
At kunne give stjerner, gør at de mere passive brugere kan ytre deres glæde eller misbehag over indlæg. Det virtuelle skulderklap bevirker så at folk får mere lyst til at skrive og hjælpe andre.

Dertil ligger der et konkurrencegen i os alle og at se at den hjælp man giver, også bliver udmøntet i en højere rang, får også folk til at bidrage mere.

Dertil bruger vi systemet til at hjælpe med at finde de bedste eksperter, så nye bruger ved hvem der er værd at spørger. Lige nu er det listen fra Søgemaskineoptimerting:

Men jeg må indrømmer at de negative aspekter af systemet efterhånden er blevet en byrde.
Nogle få brugere er gået helt amok og det ødelægger det for hele systemet.

Jeg vil være ked af at fjerne det, så måske var ideen, som forøvrigt er foreslået mig flere gange, at lave det om til en slags facebook "Thumbs Up" i stedet for.

Slutteligt, så vil jeg opfordre alle på det kraftigste til at være rare ved hinanden, min lunte er rigtig, rigtig kort og jeg deler snart røde kort ud over hele linjen!!!!

Dbh Martin

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:25 | Låst

Martin Thorborg:
som forøvrigt er foreslået mig flere gange, at lave det om til en slags facebook "Thumbs Up" i stedet for.

Det lyder som en god idè, så kan man sprede glæde og støtte, og dem der utilfredse kan ytre sig med ord

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 15:30 | Låst

Hvad med en tommelfingre der peger op eller ned som på Youtube ?

kan godt være det er det samme på facebook tør jeg ikke lige sige

Mikkel

Side 6 ud af 8 (74 indlæg)