Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt web-projekt - Hvilket system skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !!

Jeg overvejer at starte et nyt site der primært vil henvende sig til den ældre del af grundskolen og gymnasiet. Siden skal indeholde materiale til elever som gør det lettere at løse diverse opgaver, og dermed klare sig bedre i skolen. Nu ved jeg godt at der findes mange af denne slags sites, studieportalen, frividen, edulab, studienet og man kan blive ved. Ideen er i sig selv ikke banebrydende, men jeg mener at der mangler visse elementer på forskellige sites, som jeg gerne vil tilføje.

Det er et kæmpe projekt, det er jeg klar over, og jeg kan ikke bygge det fra bunden, da jeg så ville fylde 80 år inden det stod færdigt. Derfor tænkte jeg at udnytte en af de mange formidable systemer der findes. Jeg kender ikke ret meget til de systemer der findes, men jeg har kigget en smule på wordpress og phpbb (sig til hvis der er andre der egner sig bedre).

Her er nogle af de ting jeg kræver af platformen:
Det skal være muligt for mig at tilføje "specialbyggede" sider. Disse sider vil være skrevet i php og hvad der nu hører sig til. Det kunne eksempelvis være et script der kunne isolere en variabel i en formel (det er selvfølgelig bare et eksempel, hehe :D ).
Der skal være brugerlogin. Her kan jeg specielt godt lide phpbb's struktur da de arbejder med brugere på forskellige niveauer, og man kan tillægge brugerne forskellige "tags" ligesom her på amino hvor nogen er "amino crew" osv.
Forum. Jeg har set der findes forumplugins til wordpress, men jeg tvivler på at de er lige så fede som phpbb's forum.
Der skal være en "blogfunktion", hvor folk kan skrive mere dybdegående indlæg end i forummet. Disse blogs skal kunne skrives af brugerne, men ændres af moderatorene. (men alt skal jo i grunden kunne ændres af moderatorene)

Det var lige de store træk, sig endelig til hvis I mener jeg har udeladt noget. Blogfunktionen kunne jeg forestille mig talte for wordpress, men forum og loginsystem taler vel mest for phpbb? Det spiller også en stor rolle hvor det er lettest at skaffe en programmør til at lave extensions (hvilket jeg kunne forestille mig var wordpress?). Derudover er søgefunktionen også vigtig. Jeg ved ikke om der er stor forskel på de to systemers søgeegenskaber...?

Hvad mener I? Jeg ved der er mange der har god forstand på wordpress herinde. Kan det løfte opgaven, eller er det ikke løsningen? Skal de to systemer køres oven i hinanden? Hvad skal jeg vælge (når man først er gået i gang er der jo ingen vej tilbage)?

Håber I er fulde af gode ideer og forslag :-) Sig endelig til hvis jeg ikke har givet nok information!!

Mvh Mathias

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 20:46

Wordpress vil være et rigtig godt valg sådan som jeg læser din tekst.

Det er lige kommet en version 3.0 som jeg ikke har fået set på endnu. Men se på den og se på alle de 1000vis af gratis plug-ins der findes.

Men hvis du selv vil lave det kræver det at du kan PHP og mySQL - eller køber dig til det.

Og ja - der er mange Wordpress folk her på Amino.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:43

Peter Lauge:

Wordpress vil være et rigtig godt valg sådan som jeg læser din tekst.

Det er lige kommet en version 3.0 som jeg ikke har fået set på endnu. Men se på den og se på alle de 1000vis af gratis plug-ins der findes.

Men hvis du selv vil lave det kræver det at du kan PHP og mySQL - eller køber dig til det.

Og ja - der er mange Wordpress folk her på Amino.

Tak for svaret Peter.

Jeg ved der er mange wordpress-folk her på Amino, hvilket også får mig til at overveje denne platform kraftigere. Jeg er dog ikke et sekund i tvivl om at jeg kan finde en hel del phpbb-folk andetsteds :-)

Jeg kunne dog godt tænke mig at høre en begrundelse for hvorfor wordpress lyder som det rigtige. Phpbb er også "lige" udkommet i en version 3.0 og har også 1000vis af gratis plugins af forskellig art. På den måde er de komplet ens :-) De er også begge bygget op på PHP og MySQL. Så hvorfor synes du egentlig at wordpress er bedre udrustet til opgaven?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)