Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til studerende

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi arbejder på at lancere et produkt som passer til flere målgrupper. Den ene målgruppe er studerende og vi har overvejet lidt om vi skulle prøve at finde nogle studerende, som kan sælge produktet til deres medstuderende. Vi har således overvejet

1. Hvor finder man studerende med salgs- og/eller iværksættergen? Her på Amino? Arto?
  2. Hvad er bedste måde at afregne på? Et fast beløb pr. salg, eller procentdel af de løbende betalinger? - Det er abonnement.
  3. Hvordan er politikken på handelskoler, gymnasier, tekniske skoler mv. omkring opsætning af plakater af kommerciel karakter?

Er der nogen som har erfaringer?

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 12:03

Jeg tror bestemt ikke du finder den slags på Arto ;-)

Du kan evt. skrive en PB til mig - jeg har studerende, og jeg kan muligvis hjælpe dig på vej.

 iPhone 6

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04

Skriv lige en pb omkring produktet.

Går selv på handelsskolen i Århus.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 12:06

Hej Cicoor.

1. Mener det var Århus uni/handelshøjskole der afholdte noget venture cup. Dér er en masse studerende med interesse indenfor salg og iværksætteri. Men ellers er det jo bare at gå i krig med landets handelskoler, hg'er, handelshøjskoler osv.

2. Pas

3. De er ret åbne overfor reklamer. Det var de ihvertfald på hhx vejlby, århus.

Held og lykke med det hele!

Mvh. Frederik Grønholdt Petersen

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 12:07

Og med hensyn til reklamer på skolerne, så er det individuelt hvad de enkelte skoler har af politik i forhold til den slags, og samtidig afhænger det meget af hvad indhold der er tale om. 

Citrus media/medier, (kan ikke helt huske navnet) har meget markedsføring på skolerne som du tænker på.

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Grindsted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:02

Hej

Nu kan jeg ikke lige se hvor gamle studerende der er din målgruppe, men jeg ved at på mange videregående udd. er der tit en enten iværksætteri linje eller et valgfag i iværksætteri.

Her tror jeg der er god mulighed for at finde nogle studerende som har interesse i at starte noget op ved siden af studiet.

Jeg tror muligvis du kunne finde nogle af disse studerende på facebook ved at melde dig ind i forskellige gruppe som har med iværksætteri at gøre, for stortset alle studerende er også på facebook.

Ang. afregning så tror jeg at det vil være en go ide at sige at de studerende får et fast beløb eller en fast procentsats af det de omsætter.

Reklamer: her tror jeg egentlig bare du kan tage ud på skolerne og sætte plakater op (du skal self. nok lige spørge i receptionen), for hvis det er et produkt som de unge gerne vil have, evt. med et godt tilbud, så kommer det jo eleverne tilgode og det har de fleste skoler ikke noget i mod.

Håber du kan bruge mit svar

mvh

Mads

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 20:07

Cicoor Host & Saas ApS:
Hvor finder man studerende med salgs- og/eller iværksættergen?

Ja hvis bare man havde indrettet uddannelsessystemet sådan at forskellige interesser var samlet de samme steder.... Hvis uddannelsesministeren kigger med er mit navneforslag til gymnasiale uddannelser for folk med de interesser, der efterlyses her, noget i stil med "Handelsskole".... Man kan så også gøre det lidt lækkert på den internationale måde, ved at kalde det for en "Business School" - lagde man en i kbh kunne man så passende kalde den "Copenhagen Business School". ;)

Cicoor Host & Saas ApS:
Hvordan er politikken på handelskoler, gymnasier, tekniske skoler mv. omkring opsætning af plakater af kommerciel karakter?

Det svinger meget mht. hvad der accepteres.... Men generelt er holdningen at der ikke bare er frit slag mht til opslagspladsen - hvilket vel også er rimeligt nok. Så hiv lige fat i det enkelte uddannelsessted, inden du begynder at smide plakater op.

Derudover skal du nok også lige finde ud af om du overhovedet må udøve salg på uddannelsesstedets område. Jeg må ærligt erkende jeg ikke selv kender svaret. Men det ville faktisk undre mig (meget) hvis det var tilladt uden en særlig aftale med uddannelsesstedet.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:01

Halløj,

Jeg er selv studerende på CBS, så ved hvordan det ihvertfald foregår der. Send gerne en PB omkring hvad du ønsker at sælge :-)

Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:05

Jeg går på Niels Brock, send gerne en PM.

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 00:23

Studerer på KU. Privat besked om hvad det her går ud på ku' være et godt skridt fremad :-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)