Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing- /Leje-aftale, for et website med webshop?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at udvikle et website/en samlet web-pakke, som består af:

• Et CMS-system (Open Source)
  • En webshop (Open Source)
  • Hvortil jeg har special-designet og -programmeret mange vigtige og smarte detajler i webshoppen, som er direkte målrettet på min målgruppe.

Men i stedet for at sælge denne web-pakke, vil jeg hellere Lease/Leje web-pakken ud. Det er pga:

1. Hvis jeg sælger min web-pakke, kan jeg kun sælge den 1 gang - modsat en Leasing- /Leje-aftale, hvor jeg dog står for at gøre det enkelte website personligt (logo, farver, domæne, osv. osv.). 
  2. Jeg står for alle opdateringer (programmeringsmæssige, sikkerhedsmæssige osv.)
  3. Jeg står for at få hele websitet op og køre, incl. webshop, fra A-Å.
  4. Desuden vil min web-pakke vil koste alt for meget i salgspris, i forhold til min målgruppes betalingsevne, pga. de features jeg har programmeret ind i web-pakken.
  5. Jeg forhindrer, at en fremtidig kunde med evt. lyssky tanker, kan kopiere hele mit arbejde og selv sælge det videre (programmeringsmæssigt kan jeg nemlig beskytte mine kildekoder imod kopiering via en Leasing- /Leje-aftale, modsat hvis jeg sælger min web-pakke).

Andre firmaer gør det jo på samme måde, altså systemet med Leasing- /Leje-aftale med enkeltbruger-licens (bl.a. Microsoft).

Bemærk venligst, for at undgå misforståelser:  Jeg kan/vil altså kun Lease- /Leje mine programmerings-/ og design-mæssige udvidelser, og mit extra arbejde, og fremtidige opdateringer, men IKKE selve Open Source-programmerne).

Derfor vil jeg gerne vil spørger dig/jer om:

1. Hvordan skal sådan en Leasing- /Leje-aftale skrues sammen - juridisk set (vilkår, betingelser, osv.)?
  2. Og hvad skal jeg passe på, og hvad forpligtiger jeg mig til?

Vedr. priser:

Umiddelbart havde jeg tænkt mig at tilbyde mit produkt for en opstarts-pris, og derefter en fast månedlig/kvartalsmæssig ydelse.

Eller har du/I andre ideer/forslag til mit lille projekt? Alle forslag modtages med glæde, tak. Smile

På forhånd mange tak: FLJE

Tilmeldt 23. Aug 09
Skrevet kl. 08:57

Jeg har lige fundet et eksempel på et Leasing dokument: http://www.dokumenter.dk/examples/ 

Så vidt så godt. Smile

Men jeg vil bestemt stadig gerne høre fra andre, som har gode ideer eller erfaringer med tilsvarende, tak.

MVH: FLJE

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:00

Umiddelbart samme produkt og forretningsmodel som Shopify - dog kræver de ikke opstartsbetaling, men en månedlig ydelse + transaction fee . Kig evt. på deres betingelser - www.shopify.com

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 23. Aug 09
Skrevet kl. 20:09

Hej Ole,

Først og fremmest: Tak for dit link. Smile

Og ja, man kan godt trække paralleller imellem visse dele af indholdet på dit link, og min forretnings-ide.

Men i Danmark er der behov for, at jeg bliver nødt til at kræve et opstartsgebyr, primært pga. PBS betalingsservice og en gateway (fx. E-pay) imellem webshoppen og PBS. Derfor kan jeg ikke bruge ideen med "den første måned er gratis", som er en stor del af "Shopify.com"s forretningskoncept, for at "få langet nogle varer hen over disken".

Men deres prisniveauer er interessante - og de holder deres kunder i en ultra-kort snor!

2 yderliggående eksempler:

• Basic løsning: 120 kr. pr. md. - Transaction Fee: 2% - max 100 varer i shoppen - max 100mb. til opbevaring af fx. digitale dokumenter, billeder osv.
  • Premier løsning: 3500 kr. pr. md. - Transaction Fee: 0% - max 50.000 varer i shoppen - max 5gb. til opbevaring af fx. digitale dokumenter, billeder osv.

Men ellers meget spændende læsning på deres website, som man kan blive inspireret af. Smile

MVH: FLJE

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)