Aller først kunne jeg godt tænke mig at hvis en af jer kan forklare CPCpriserne for søgeord, dagligt når jeg logger ind i Adwords - så er jeg nød til at hæve CPC prisen for mange af mine søgeord - er det fordi jeg "byder" mod andre på market ? og så skal jeg bare slette de søgeord som ender med at blive for dyre ?
Andet spørgsmål er - hvordan laver jeg banner annoncer ? Jeg har forsøgt at oprette en kampagne nu uden søgeord, men med 2 banner annoncer tilknyttet - så har jeg valgt de "netværk" som jeg vil have mine banner vist på og sat CPC til et kvalificeret bud - men de har nu kørt i 3 dagen uden én eneste visning...
Tillægs spørgsmål Jeg har valgt en masse søgeord som fx.: billigprodukt billigt produkt køb afprodukt osv... Men nogle gange får jeg klik på mine reklamer selvom folk har søgt efter "gratis produkt" - det er jeg jo ikke intresseret i da jeg ikke sælger noget gratis jeg er klar over at jeg kan gøre så ordet "gratis" ikke viser mine annoncer - men hvorfor vises de overhovede når søgeordet "gratis produkt" ikke findes på listen ?
Du skal også vælge søgeord på dine annoncer til indholdsnetværket.
Grunden til at du også får besøg på "gratis" er at du har valgt "bred", broad match. Herved bliver du også vist på lignende søgninger. Du kan enten vælge kun at blive vist på eksakte søgeresultater, eller vælge nogle negative søgeord. - gratis, gør f.eks. at du ikke bliver vist på resultater hvor "gratis" indgår.
Nej, det er forkert.
Du kan vælge mellem contextual advertising (med søgeord) og administrerede placeringer. Vælger du, som trådstarter har gjort, at annoncere på bestemte websites med dine annoncer behøver du ikke at tilføje søgeord.
@trådstarter
Se om dine annoncer er blevet godkendte. Er de dette vil jeg anbefale, at du sætter klikprisen op. Hvad har du sat den til nu? Når du vælger bannerannoncer skal du sætte en relativ stor klikpris, da du skal fylde hele blokken ud og derfor tage pladsen væk fra op til 5 annoncører.
Du kan også bare være ude for, at de sider du har valgt at annoncere på ikke har synderligt mange besøgende.
Nej, det er forkert.
Du kan vælge mellem contextual advertising (med søgeord) og administrerede placeringer. Vælger du, som trådstarter har gjort, at annoncere på bestemte websites med dine annoncer behøver du ikke at tilføje søgeord.
Jeg har opsat følgende: Foretrukket position: Aktiveret: Administrer automatisk maksimum CPC-bud for at målrette mod en foretrukket position
Og under netværk har jeg så udvalgt 4 sider med hver 10.000 til 100.000 besøgende. Klik prisen er sat til 15 kr.
Men under annoncer har jeg KUN oprettet banner annoncer - og nu ingen søgeord. Er det nødvendigt også at have tekst annoncer i den kampagne ? For jeg forstår ikke en brik af de aldrig vises.
Jeg har opsat følgende: Foretrukket position: Aktiveret: Administrer automatisk maksimum CPC-bud for at målrette mod en foretrukket position
Og under netværk har jeg så udvalgt 4 sider med hver 10.000 til 100.000 besøgende. Klik prisen er sat til 15 kr.
Men under annoncer har jeg KUN oprettet banner annoncer - og nu ingen søgeord. Er det nødvendigt også at have tekst annoncer i den kampagne ? For jeg forstår ikke en brik af de aldrig vises.
Slå foretrukket position fra og vælg manuel budgivning.
Resten ser fint ud. Du behøver ikke oprette tekstannoncer for at kunne blive vist..
Dobbelttjek også hvilken datoperiode for kontoen du har valgt øverst til højre. Ofte har jeg været ude for kunder, der ikke har kunne se rigtige statistikker, da de har valgt en forkert tidsperiode.