Ved ikke om det er den korrekte kategori, men nu ligger den her :)
Hvis jeg har fået tilladelse til at starte firma når jeg er under 18, med tilladelse for forældre, kan mine forældre så når det hele kører, sige at nu må du ikke mere og trække det tilbage???
Håber i kan hjælpe mig, og forstår mit spg.
Christopher Roelann
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.
Jeg går ud fra at du snakker om en tilladelse givet fra statsforvaltningen hvori du kan drive egen virksomhed
§ 43. Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed.
Stk. 2. En umyndig, der har tilladelse til at udøve næring eller virksomhed, kan på egen hånd indgå de retshandler, som falder inden for virksomhedens område.
Stk. 3. Værgen kan med statsforvaltningens godkendelse tilbagekalde tilladelsen. Tilbagekaldelsen får kun virkning for tredjemand, hvis denne kendte eller burde kende den.
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.
Så driver du en sund virksomhed og der ikke er yderligere grund til den skal lukkes, så kan de ikke. Din værge kan ikke "forsjov" lukke din virksomhed, af eksempel private årsager.
Det er forældrene der hæfter for eventuel gæld, så jo - de kan sagtens sige, at de ikke vil være med til det længere.
Der er ikke andet for end at have klokkeklare aftaler med dem.
Hvor finder du en paragraf der beskriver det ?
Som jeg læser det som at det er statsforvaltningen der skal godkende en eventuel opsigelse.. Og de vil vel aldrig godkende sådan en opløsning pga. private årsager..