Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU og Virksomhed igen :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey folkens. 

Jeg har besluttet at oprette mit eget lille firma, med udlejning af nogle konsulent timer osv. 

Men samtidig med dette, er jeg på SU, og er lidt i tvivl om hvorvidt jeg må have pengene stående i firmaet (her mener jeg at de står i firmaet, og ikke er betalt skat af), hvis jeg kommer over de godt 100.000 der må tjenes om året.

SU skriver således på deres hjemmeside:

"Har du optjent et overskud i virksomheden, tæller overskuddet med i din egenindkomst det år, hvor det beskattes af det"

Der lyder det jo lidt til at det gerne må stå i virksomheden, men må ikke blive udbetalt til mig?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:26

Sålænge du benytter VSO og lader overskuddet stå i virksomheden, er der ingen problemer med SU..

Tilmeldt 15. Jun 10
Skrevet kl. 16:11

Okay.. det var lige hvad jeg havde håbet på :) hvad mener du med VSO? :)

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 16:13

Virksomhedsskatteordningen. Du betaler  virksomhedsskat af overskuddet, og personlig skat når pengene hæves. Jeg kan ikke helt huske hvordan det foregår, men det kan godt lade sig gøre.

Jeg ved at Peter Revisor har forklaret det mange gange efterhånden, mon ikke han kigger forbi :)

Tilmeldt 15. Jun 10
Skrevet kl. 16:22

Oki, har prøvet at søge rundt omkring det, men har ikke lige kunnet finde et konkret svar... Men håber han kigger forbi :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)