Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fraflytterskat og EU's regler om fri bevægelighed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg læste her til morgen at en af saxo bank stifterne pakker sammen og flytter til udlandet, I den forbindelse bliver han så beskattet med 42 pct i fraflytter beskatning. Men kan det være rigtigt for hindrer det ikke den fri bevægelighed inden for EU?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 09:17

NIL:
Jeg læste her til morgen at en af saxo bank stifterne pakker sammen og flytter til udlandet, I den forbindelse bliver han så beskattet med 42 pct i fraflytter beskatning. Men kan det være rigtigt for hindrer det ikke den fri bevægelighed inden for EU?

Det lyder da godt nok underligt, det håber jeg da ikke er rigtigt.
Det Danske skattesystem er allerede en tung byrde at bære.

Men ligemeget hvad, så kan det sagtens være en god investering, afhængig af hvilket land man flytter til.

Nogen der ved om der er en formue grænse for om man skal betale de 42%?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 09:41

Så vidt jeg kan læse mig til, så er det ikke fraflytter skat men en beskatning på salget af sine aktier.

Efterfølgende vil han flytte til scheiwz og bruge en ordning, som gør han kun skal betale skat af sine leveomkostninger, derfor kan det betale sig at flytte for ham.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:12

Jo, det hindrer nok den frie bevægelighed i EU, men nu er Schweiz jo ikke med i EU, så.. :o)

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 11:14

Nej det er rigtigt men reglen gælder jo også ved fraflytning til et andet EU land.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)