Du må for alt i verden ikke låse dig fast på Office 2007, i frygt for at dine medarbejdere ikke kan finde ud af 2010. I Streetsurfing sidder vi netop midt i udrulningsprocessen af Office 2010 (købt på Volume License) og BPOS pakken som indeholder exchange, sharepoint, live meeting og communicator.
Vi har rigtig mange dygtige medarbejdere i Tyskland, men uden at genere nogen kan jeg godt sige at deres IT-mæssige kompetencer kan ligge på et meget lille sted.
Hvis man bruger lidt tid på at sætte sig ind i Microsofts tilbud og programmer vil du erfare at Microsoft har tonsvis af kurser liggende frit tilgængelige. Hvis du inddrager dem i din udrulningsproces vil dine medarbejdere hæve deres IT-kompetencer og du vil ikke afgrænse din virksomheds muligheder for udnyttelse af det potentiale som ligger i den nye software.
Jeg vil på det kraftigste råde dig til at skabe en løsning, hvor dine medarbejdere KUN skal tage et par kurser og derefter gå i gang med at benytte den nye software. Du aner ikke hvor mange penge der bliver spildt hver evig eneste dag i danske virksomheder på baggrund af at deres IT systemer ikke fungere, og medarbejdere forsøger at løse det selv. Det kan du slippe helt væk fra ved at give dem en løsning der virker.
Jeg skriver lige lynhurtigt :) Jeg føler ikke at vi låser os fast i 2007, med de behov vi har. Men det mest attraktive ser dog ud til at være 2010 PKC, da den af hvad jeg har fået af vide, både er lovlig (Og ej heller på kanten), kan flyttes mellem maskiner og indeholder flere programmer end 2007 (Basic) OEM :)
Kurser mm. Er der som udgangspunkt ikke behov for, da brugerne ikke skal bruge programmerne til noget særlig avanceret, og de som har behov er rigeligt dygtige til at bruge programmerne, og kan hjælpe de andre - Office pakken er kun til at modtage emails, kalender og så læse/udskrive de filer som kommer ind i de formater. Og en smule brevskrivning for de brugere hvor det er aktuelt :)
Tak for svarene. Er der nogen der har kommentare til 2010 PKC, om der er noget jeg har overset i forbindelse med køb af det?
Men det mest attraktive ser dog ud til at være 2010 PKC, da den af hvad jeg har fået af vide, både er lovlig (Og ej heller på kanten), kan flyttes mellem maskiner og indeholder flere programmer end 2007 (Basic) OEM :)
PKC er en OEM license. Det er >kun< til Office der er pre-installeret på en computer. Så nej, hvis det skal være helt lovligt er det no go. Det vil ikke gå i en license validering.
Vær også opmærksom på at du i princippet ikke kan flytte Office PKC/OEM til en anden PC, da Office installation aktiveres. Det betyder at du skal ringe til Microsoft for at få den genaktiveret, når den er installeret på en ny PC.
Så hvis du skal have den gode smag i munden, og ikke lave noget krims krams, så er det bedste bud Volume License af Office pakken.
Man bliver sgu' helt ked af, at nogen gider bruge deres tid på at rådgive og dele erfaringer, mens dem der rent faktisk vil sælge den vare, der efterspørges, bare poster en spam om at man kan sende en mail for at få et tilbud. Hvad med bare at skrive en pris på de forslag folk er kommet med? Så ville nogen da blive lidt klogere.
Undskyld, hvis dette er et surt opstød. Selv har jeg Bizspark, så jeg vælter mig i gratis software, men Office har jeg købt online i to versioner uden de store overvejelser fordi Microsofts licenspolitikker desværre er alt for komplicerede.
Du skal ikke købe nogle licenser til det du har brug for, spar dine penge istaler open-office på alle maskinerne, programmet er gratis. Det vil opfylde dine krav til Word og Excel.
Som browser kan du instalerer Firefox som og for email Thunderbrid.
Skal du bruge MS så installer det på en af dine maskiner.
Jesper, jeg må indrømme at jeg tænker lidt det samme, og det er meget generelt når man bevæger sig rundt herinde :) Der er mange som blot skriver "Kontakt os xxxx xxxx", når der er specificeret rimelig præcist hvad man gerne vil have, så må de jo have mulighed for at komme med et udspil på hvad de kan tilbyde, i stedet for at man skal kontakte dem for at få en pris.
Der er et par stykker der har henvendt sig rimelig seriøst med fornuftige bud og priser, og ikke mindst en lækker vejledning :)
Jeg tror vi ender ud i at købe nogen Office 2010 licenser, endnu engang stor tak til alle. Det er en fornøjelse når man kan få god hjælp og vejledning.