Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp? 50% eller 33% af ny selskab?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 24. May 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har lige et hurtig spørgsmål. Jeg er den situation hvor jeg skal starte et selskab med min svoger og svigerfar. De har tænkt at vi skal dele selskabet i 3 dvs. jag får 33%. men jeg er lidt bekymret, hvor jeg står henne, når de sammen har den største del. Vil det være bedre hvis jeg har 50%? Hvad er fordele og ulemper med disse? Er der nogen der har erfaring med sådan en situation?

På forhand Tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17

Hej!

Du skal have 51% for at få den bestemmende indflydelse.

MvH

Peter

Fra Birkerød
Tilmeldt 24. May 09
Skrevet kl. 23:31

Tak for svar Peter:

Er der nogle punkter du muligvis kunne dele, som jeg kunne bruge til at diskutere ved bordet?

De snakker om en ejer aftale, vil denne dække mig 100%?

Tak igen

Fra København S
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:32

Hej

Mener at man i sin Anpartshaveroverenskomst i et ApS, kan skrive noget med alle skal være enige før noget gennemtrumfes. Hvordan og hvorledes det skrues sammen, skal du nok spørge sådan en som Peter om.

Mvh
Michael

Fra Birkerød
Tilmeldt 24. May 09
Skrevet kl. 23:40

Tak Ahlstrøm

Det er nok rigtigt: Men hvad hvis de andre to er enige og jeg ikke er? Hvad så? Det er lidt svært!

Fra København S
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:00

Hej igen

Jeg vil ikke hænges op for noget jeg skriver herunder, så bær over med mig hvis det ikke holder:

Den er meget svær. I anpartshaveroverenskomsten må man så tage højde for forskellige scenarier, f.eks. hvis i er uenige om prissættelser, så skal i have en uvildig person til at tage den endelige beslutning.

Måske er det helt forkert :-)

Mvh
Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04

Hej!

I kunne dele kapitalen op i aktieklasser...hvor f.eks. A-aktier har stemmeret....B-aktier ingen stemmeret!

Det er vigtigt at disse klassificeringer bliver nedfældet i vedtægterne.

MvH

Peter

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MRBUTLER.dk:

Hej alle

Jeg har lige et hurtig spørgsmål. Jeg er den situation hvor jeg skal starte et selskab med min svoger og svigerfar. De har tænkt at vi skal dele selskabet i 3 dvs. jag får 33%. men jeg er lidt bekymret, hvor jeg står henne, når de sammen har den største del. Vil det være bedre hvis jeg har 50%? Hvad er fordele og ulemper med disse? Er der nogen der har erfaring med sådan en situation?

På forhand Tak

Hej jeg vil gerne give lidt råd med på vejen og lad dig ikke skræmme, men skriv dig det bare bag øret Smile

1. Lav aldrig selskab med familie, og slet ikke svigerfamilie.

2. Hvis du vælger at gøre det, så lav det som du er 100% ejer. Skyldes ejerskabet økonomi, så lav en låneaftale med dem.

4. Indgå aldrig i partnerskaber hvor du har mindre end 51% - med mindre det er fordi du bliver købt ud og får kassen for det, eller hvis du mener at forretningen med f.eks, 33% ejerandel er så god at du ikke kan lade være.

5. Familier bliver ALTID uenige, så du er sikker på at få familien imod dig når og hvis det går galt, det kan ingen kontrakter løse for dig, for forventningen eller holdningerne kan ingen skjule uanset hvad der er aftalt.

6. Skulle du alligevel indgå en aftale, så skal du have din EGEN advokat som rådgiver dig alene og som derved også skal varetage dine interesser i de ting der aftales i en anpartsovernskomst, som er 100% nødvendig. Derudover skal denne advokat også have kompetancerne til at vide noget om vedtægter, så du igen er 100% dækket ind.

7. Tro mig når jeg siger der ikke er nogen grænser for hvor glade alle er og forventningsfulde ved sådanne partnerskaber, men tro mig endnu mere når jeg fortæller dig hvor ødelæggende det kan være for din familie og din fremtid hvis det går galt.

Så min besked er, sørg for at du bruger 5-10.000 på ekstrem kompentent rådgivning INDEN der gøres noget. Du vil aldrig fortryde det.

God vind.

Køb ren argan olie her

Fra Birkerød
Tilmeldt 24. May 09
Skrevet kl. 09:01

Tak for hjælpen:)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)