Hej alle Aminoer. Min bror og jeg går med tankerne om at købe en restaurant sammen, og har egentlig fundet en som vi begge synes rigtig godt om. stedet har plads til 30 spisene gæster og fungerer nu helt super og har også en mindre form for take away. Prisen synes vi egentlig begge er helt okay, og huslejen kan vi heller ikke klage over. Vores lille problem er at hverken min bror eller jeg nogensinde før har købt en restaurant, og søger derfor lidt hjælp til hvordan vi skal gribe det an, nedenstående spørgsmål er bla. lidt af det vi sidder og tumler med. - Hvilken form for finansiering ville være oplagt? prisen er 695.000, dette er for alt inventar, kølemontre køkkenudstyr kasseapperat, varelager osv. er det banken man skal prøve at overtale, eller er det en privat investor. - Er der ting omkring restauranten vi bør være ekstra opmærksomme på inden vi kaster os ud i et evt. køb? som den står nu er den klar til at køre videre, der er 02 bevilling, den er rigtig godt besøgt, og har super omtale på AOK.dk, og MitKbH.dk - Hvor stor en kapital bør man have i baghånden for at kunne "overleve" de første par måneder. - Det eneste vi ville gøre, var at male engang for lige at friske væggene op. Så hvis der sidder en gæv resturatør der ude som ville nyde at give lidt af sin erfaring fra sig, tager vi imod med kyshånd. |
Hej
Jeg er ikke i restaurationsbranchen, men har en butik mws Designer Brugskunst & Unika Kunsthåndværk.
Der er 3 vigtige ting, jeg vil pege på:
Beliggenhed
Beliggenhed
Beliggenhed
Du skriver at den er godt besøgt. Du bør derfor undersøge, at der ikke er noget i lokalplanen der f.eks. kan resultere i at parkeringsforhold forringes, adgangsveje bliver nedlagt osv. Undersøg også at der ikke er tilladelse til at bygge store familierestauranter lige i nærheden. Hvis / når det kommer til at køre godt, er det også godt at vide, om der er mulighed for at udvide.
Held og lykke med foretagenet.
Med venlig hilsen
Viggo Poulsen