Nu kiggede jeg ikke nærmere på din forside samt undersider da jeg skrev mit indlæg. Jeg reagerede kun på sætningen "jeg har via CSS gjort så det ikke ligner et link". Jeg kan se at der er faldet lidt negativ karma ang mit svar til javas. delen. Måske skrev jeg det ikke klart nok: JS til intern linkbuilding er ikke godt, da du ønsker at vidregive linkjuice til dine egne undersider. Linker du derimod ud, kan du sagtens bruge JS, da du jo ikke har interesse i at give linkjuice til dine annoncører. Det samme gælder nofollow - linker du ud kan du med fordel bruge nofollow, omvendt skal du ikke bruge det på dine andre links (som f.eks. i teksten i bunden)
|
Emil Blücher:Lars Bo Thomsen:
Hvis du kan, så er det en god ide at lave affiliate links med javascript i stedet.
Du kan se et eksempel på min side om Pro Cycling Manager 2010, der er alle links lavet med lidt CSS og javascript.
Javascript delen
Put et element rundt om det der skal links (f.eks. en div, p, span eller lign.), og giv så elementet attributten onclick="location.href='AFFILIATE-LINK'".
CSS delen
For at få folk til at klikke på linket, er det ofte en god ide at det ligner et link (er blåt, understreget, hover effekt). Så smid en klasse på elementet du har rundt om, og style det som et normalt link.
Der er så bare det problem at mange søgemaskiner ikke læser javascript. Intern linkbuilding er en vigtig del af SEO, hvis man vil noget seriøst med sin hjemmeside
Du har vidst misforstået noget her
Jeg snakker om affiliate links og ikke interne links..