Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Skjulte link" - er det forbudt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har et lille fritidsprojekt med lidt affiliat marketing, hvor jeg forsøger at sælge nogle TV pakker. Jeg har indtil fornylig været rigtig godt placeret på Google, men alle de gode placeringer forsvandt pludselig og jeg kan ikke rigtig finde årsagen, da jeg ikke mener jeg har gjort noget forkert.

Jeg har dog lavet nogle "skjulte links" som jeg ikke helt ved om er OK. Helt skjulte er de nu ikke, da de står midt inde i teksten på forsiden. Prøv f.eks. at holde musen over "TDC hometrio" på sidste linje på forsiden. Jeg har via CSS gjort så det ikke ligner et link, men blot en del af teksten. Hvad siger Google til det? Kan det evt. være det Google har straffet mig for?

Jeg ved godt jeg har en god placering på "TV pakker", men ved alle andre søgninger (hvor jeg tidligere lå godt) er jeg stortset væk.

Håber der er nogle der kan hjælpe ;)

mvh.
Tobias Bay

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:01

Google kan ikke lide at du skjuler noget for brugeren som Google bot ser. Men det er ikke altid muligt at leve op til efter som man jo kan have mange skjulte div tags som kun bliver gjort synlige hvis en bruger klikker på et eller andet.

Men læs google webmaster anbefalinger og se under google webmaster tools om der ligger nogen beskeder til dig.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:16

Hej Tobias

Det er en helt naturlig del af Googles proces at rense ud i placeringerne for de sites hvor Google ikke mener, at kvaliteten er høj nok.

Og en hjemmeside, der stort set består af en forside og 4 skjulte/redirectede affiliate links matcher helt sikkert ikke Googles kvalitetskrav.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 10:36

Det korte svar: Ja, det ses ofte at google straffer black hat seo.

At skjule links for google er ikke velset - selvom at det kan være effektivt i starten, kan det i sidste ende være en risikabel metode at benytte.

Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 10:40

Hvad med at gøre dem no-follow? Spiller det nogen rolle?

Blogforfatter af Penge på Net - En guide for begyndere til at tjene penge online

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 10:42

Morten Fabrin:

Hvad med at gøre dem no-follow? Spiller det nogen rolle?

Så er der vel ingen grund til at have dem - de blev vel oprettet for søgemaskinernes skyld

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 11:35

Hvis du kan, så er det en god ide at lave affiliate links med javascript i stedet.

Du kan se et eksempel på min side om Pro Cycling Manager 2010, der er alle links lavet med lidt CSS og javascript.

Javascript delen

Put et element rundt om det der skal links (f.eks. en div, p, span eller lign.), og giv så elementet attributten onclick="location.href='AFFILIATE-LINK'".

CSS delen

For at få folk til at klikke på linket, er det ofte en god ide at det ligner et link (er blåt, understreget, hover effekt). Så smid en klasse på elementet du har rundt om, og style det som et normalt link.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 11:40
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Lars Bo Thomsen:

Hvis du kan, så er det en god ide at lave affiliate links med javascript i stedet.

Du kan se et eksempel på min side om Pro Cycling Manager 2010, der er alle links lavet med lidt CSS og javascript.

Javascript delen

Put et element rundt om det der skal links (f.eks. en div, p, span eller lign.), og giv så elementet attributten onclick="location.href='AFFILIATE-LINK'".

CSS delen

For at få folk til at klikke på linket, er det ofte en god ide at det ligner et link (er blåt, understreget, hover effekt). Så smid en klasse på elementet du har rundt om, og style det som et normalt link.

Der er så bare det problem at mange søgemaskiner ikke læser javascript. Intern linkbuilding er en vigtig del af SEO, hvis man vil noget seriøst med sin hjemmeside

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 16:25

Emil Blücher:

Det korte svar: Ja, det ses ofte at google straffer black hat seo.

At skjule links for google er ikke velset - selvom at det kan være effektivt i starten, kan det i sidste ende være en risikabel metode at benytte.

De links jeg har på min forside er det dét man betegner som black har SEO...? Kan jeg bare gøre dem blå og understreget også er problemet løst eller er det mere avanceret.

>> Christian: Der er mere end forsiden og 4 link. Jeg har bare ikke gjort det så synligt, prøv selv at lave en Site: søgning på Google.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 16:31

Hej Tobias

Vær også opmærksom på det skjulte ved netværkerne, de er sku også begyndt og være meget hårde !

nogen netværk er godt nok begyndt og være fuldstændig vanvittige !

Ikke længere alle netværkere der tillader du laver om i hverken link, tekster eller andet.

Ønsker ikke at offentliggøre hvem, men enkelt netværk der er ved at gå over gevind !

Mikkel

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)