Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd søges om MEGET sikker hosting løsning søges.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at etablere en tjeneste på Internettet der skal være MEGET sikker, og søger derfor råd og vejledning om set-up med udgangspunkt i ”value for money”!

Lidt information først;

• Tjenesten vil være tilgængelig fra ca. 20 forskellige domainer.
  • Hosting kapaciteten skal kunne skaleres, således at den ALDRIG løber tør for harddisk plads.
  • Der skal være FRI traffik.
  • Det skal være muligt at benytte sikker up- og download med SSL.
  • Der ska kunne modtages betaling gennem såvel internationale som lokale (f.eks. Dankort) betalings løsninger.
  • Der skal være adgang til mindst 3 databaser (f.eks. MySQL).
  • Databaserne skal KONSTANT spejles mellem 3 forskellige lokaliteter, helst i forskellige lande (f.eks. England, Tyskland, USA) eller på forskellige kontinenter (f.eks. Europa, USA, Australien), således at kundernes opbevarede data er sikrede uanset om der opstår krig, jordskælv eller anden katastrofe.

Jeg har de fornødne programører til min rådighed, så den del er dækket af, men jeg skal give dem klare instrukser om hvad de skal lave og så skal jeg have fundet det rette set-up – og her er ”værdi for pengene” i højsædet.

Tjenesten vil ikke blive en ”shooting star”, men nærmere en ”cash cow” af lønende små indkomster.

Så spørgsmålne er;

1. er der nogen der kender til en ”one stop shopping” løsning der kan dække disse ønsker?
  2. er der nogen er har lyst til at give deres ”50 cent) af gode råd?

Til jer alle, på forhånd tak. 

Lemming

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lemming

• Det hedder "domæner" eller "domain(s)" det er ikke tilladt at blande de to.
  • Det er umuligt at løbe dig at du "aldrig" løber tør for plads, det er muligt at love dig at du altid vil kunne udvide, men hvor smertefrit dette vil være for dig afhænger langt af hvordan både dit setup og din applikation er udviklet.
  • Der skal íkke være fri-trafik! Fri trafik er en illusion som enten gør at du betaler for meget, eller ikke får det du betaler for. Rent økonomisk er det ikke noget der kan betale sig. En unmetered forbindelse (som er det rigtige udtryk) vil eksempelvis være på 10mbit og så kan du bruge den frit, tilgengæld har du ikke mulighed for at trække 50 eller 100mbit hvis der kommer en kort periode hvor du har behov for det, ligesom at du betaler for at trække 10mbit selvom du f.eks. ikke trækker det om natten.
  • SSL er ikke noget der som sådan koster ekstra, og er langt de fleste steder en del af prisen. Dog skal du selv skaffe dig et SSL Certifikat, det koster en smule men er som sådan intet problem at skaffe.
  • Spejling af databaser er _dyrt_, vi snakker typpisk 100.000+kr for en sådan løsning, er du sikker på dine data er _så_ vigtige?

Altså vi kan som sådan leverer alt det du ønsker ... jeg er dog bare meget i tvivl om din løsning virkelig også kræver de ting du forestiller sig de kræver? Måske skulle du fortælle lidt mere om hvad det skal bruges til? Hvis ikke du vil ud med det offentligt må du gerne maile mig på mmc@specialhosting.dk, eller ringe på 41 28 28 08 bare så du som minimum kan få en professionel vurdering af hvad der er smartest i din situation.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:42

Har du et forventet budget til hosting eller har du ikke gjort dig nogle tanker i den retning.

Dine ønsker er ikke direkte i den billige ende af skalaen hvis du forventer at der også er taget højde for f.eks. backup og løbende vedligehold af de kørende servere..

Og så findes der ikke fri trafik Smile (Til gengæld findes der beregninger på hvor meget data du kan presse gennem en given forbindelse indenfor en given periode, og så kan prisen sættes efter det, og vupti, så kalder man det fri trafik..)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 13:55

Jeg har lidt svært ved at se "Value for Money" og "Det sikreste af det sikre i hele verden"

Enten er det SUPERSIKKER og DYRT

eller også er det nogenlunde sikkert og nogenlunde dyrt

Det er i hvert fald min erfaring. 

Jeg vil give de andre ret i, at Flatrate ikke er vejen frem - nogensinde!

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:12

Der er tale om et produkt hvor der skal opbevares meget vgtige dokumenter der typisk skal bruges i forbindelse med retsager over hele verdenen.

Jeg er lige kommet retur fra en konference hvor jeg sad sammen med ledende representanter for 20 af verdens største advokat og revisions firmaer og 7 disse sagde at de ikke kun har behov for den type løsning, men også vil bruge og betale for den, så længe at den bliver leveret af en "independent provider".

/Lemming

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lemming:

Der er tale om et produkt hvor der skal opbevares meget vgtige dokumenter der typisk skal bruges i forbindelse med retsager over hele verdenen.

Jeg er lige kommet retur fra en konference hvor jeg sad sammen med ledende representanter for 20 af verdens største advokat og revisions firmaer og 7 disse sagde at de ikke kun har behov for den type løsning, men også vil bruge og betale for den, så længe at den bliver leveret af en "independent provider".

Har du snakket med dem og deres revisorer om hvilke krav de har til sikkerheden og revision af deres sikkerhedskrav?

For mig at se er det den rette vej rundt at starte, så kan du altid se om du kan finde en udbyder der kan levere den ønskede løsning til en pris du og dine kunder kan og vil betale for ydelsen.

Derudover er det nok en god idé at kigge på forsikring af dine data, i tilfælde af at de forsvinder ved et uheld kunne jeg forestille mig at dine advokatkunder flår skindet af dig, hvis de mister data eller data offentliggøres.

En sådan forsikring er normalt heller ikke just billig.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 15:02

Enig med Anders, med verdens største advokatfirmaer som kunder gælder det om at have sig dækket ind!

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 15:20

Som de andre ogsaa skriver. Der er ikke noget der hedder fri trafik hos ordentlige hosts. Men med dine oevrige krav er det er trafik prisen nok relativt lille og ubetydlig i det samlede budget.

Men naar det er sagt saa tror jeg du er i gang med at lave tingene i den forkerte raekkefoelge hvilket nemt bliver en katastrofe.

Inden du finder en host skal du have aftalt med dine programoere hvilke sprog de skriver loesningen i og hvilken database de bruger. De nytter jo ikke at din host har MySql hvis deres software bruger PostgreSQL i stedet. Og du boer virkelig lade dine programoere vaelge sprog+database saa de vaelger et system de kender, og som de ved kan klare loesningen.

Angaaende spejlning af databaser, saa er dette enten meget besvaerligt eller knapt saa slemt. Det afhaenger af 2 ting.

1: Hvor mange bruger forventer du samtidigt, og hvor vigtigt er farten. Hvis du foreksempel kan leve med at alle requests tager ca 0.2 sekund laenger end normalt er det relativt nemt at saette databaserne op i en synkron spejlning.

2: Hvor vigtigt er det at dine data altid er tilgaengelige? Hvis du foreksempel kan leve med forventede 12 times unavailability fordelt over de naeste 3 aar bliver altting meget nemmere, da du saa slipper for at skulle lave et system til automatisk at skifte host.

For mig lyder det som om du har outsourced hele din udvikling til lande langt vaek. Hvis det er tilfaeldet boer du huske at inkludere en dansk udvikler/project leder som kan sikre at det der bliver lavet er i ordentlig kvalitet, samt til at lave den sidste taest hvor i tester om databasen faktisk bliver spejlet korrekt.

3: Ps husk offline backup. Hvis nogle ved en fejl kommer til at slette den forkerte ting fra databasen, noetter det ikke noget at have 2 spejlede versioner som saa ogsaa samtidig sletter deres version saa du skal huske daglig backup til baand.

Med dine krav skal du helt sikkert have din egen server. Rackspace kan foreksempel anbefales som host da de har en del admins ansat som faktisk ved hvad de laver og som kan hjaelpe med overvaagning og opsaetning af serveren. (I hvertfald deres Linux afdeling, jeg ved ikke med deres Windows serverer).

ps: Angaaende sikkerhed paa din server, saa vil det stoerste sikkerhedsproblem vaere den software du selv faar udviklet. Det er meget sjaeldent at den grundlaegende software paa serverer bliver hacket hvis man bare har en host som automatisk opdatere den for en.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 16:00

Hej

Jeg syntes der er kommet mange gode råd her, og vil lige pointere nogle af dem:

De fleste seriøse server udbydere har det tekniske setup som skal til for at lave en sikker løsning. Men hvis en mand virkelig vil ind i din server og har uendelig meget tålmodighed og andre resourcer så er der ingenting en serverudbyder kan gøre for at forhindre sålænge der er en forbindelse til internettet fra serveren. Heldigvis er der ikke så mange mennesker der har knowhow til hvordan man kommer ind i en velplejet server hvor periferien er i orden.

Alle dem der har svaret i tråden har styr på den del, og der findes mange andre her på amino der også har så den del ville jeg ikke være såå bekymret for.

I 90% af tilfældende kommer folk ind til dine data via dårligt skrevet kode, og det er faktisk meget nemmere end at komme ind via systemet. Så hvis jeg var dig ville jeg lægge penge til side så du kan købe dig til et team der checker din side for vulnerabilities efter programmørene er færdig.

Hilsen

Markus

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 16:45

Er ret sikker på vi kan levere en løsning til dig.

Vi har erfaring med SARBANES-OXLEY Compliant løsninger: http://www.soxlaw.com/

Du kan få GeoRedundant SarBox Compliant Backup af dine data.

ISO 27002 / 17799 - DS 485 Security Compliance Standarder.

Det er reelt din fantasi og budget der sætter begrænsningen for din løsning.

Jeg selv, og mine folk har arbejdet med Security Compliance for Større kunder i den nordiske financielle industri. - Det rimer næsten på advokater

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)