Jeg er ved at etablere en tjeneste på Internettet der skal være MEGET sikker, og søger derfor råd og vejledning om set-up med udgangspunkt i ”value for money”! Lidt information først;
Jeg har de fornødne programører til min rådighed, så den del er dækket af, men jeg skal give dem klare instrukser om hvad de skal lave og så skal jeg have fundet det rette set-up – og her er ”værdi for pengene” i højsædet. Tjenesten vil ikke blive en ”shooting star”, men nærmere en ”cash cow” af lønende små indkomster. Så spørgsmålne er;
Til jer alle, på forhånd tak. Lemming |
Hej Lemming
- Det hedder "domæner" eller "domain(s)" det er ikke tilladt at blande de to.
- Det er umuligt at løbe dig at du "aldrig" løber tør for plads, det er muligt at love dig at du altid vil kunne udvide, men hvor smertefrit dette vil være for dig afhænger langt af hvordan både dit setup og din applikation er udviklet.
- Der skal íkke være fri-trafik! Fri trafik er en illusion som enten gør at du betaler for meget, eller ikke får det du betaler for. Rent økonomisk er det ikke noget der kan betale sig. En unmetered forbindelse (som er det rigtige udtryk) vil eksempelvis være på 10mbit og så kan du bruge den frit, tilgengæld har du ikke mulighed for at trække 50 eller 100mbit hvis der kommer en kort periode hvor du har behov for det, ligesom at du betaler for at trække 10mbit selvom du f.eks. ikke trækker det om natten.
- SSL er ikke noget der som sådan koster ekstra, og er langt de fleste steder en del af prisen. Dog skal du selv skaffe dig et SSL Certifikat, det koster en smule men er som sådan intet problem at skaffe.
- Spejling af databaser er _dyrt_, vi snakker typpisk 100.000+kr for en sådan løsning, er du sikker på dine data er _så_ vigtige?
Altså vi kan som sådan leverer alt det du ønsker ... jeg er dog bare meget i tvivl om din løsning virkelig også kræver de ting du forestiller sig de kræver? Måske skulle du fortælle lidt mere om hvad det skal bruges til? Hvis ikke du vil ud med det offentligt må du gerne maile mig på mmc@specialhosting.dk, eller ringe på 41 28 28 08 bare så du som minimum kan få en professionel vurdering af hvad der er smartest i din situation.