Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fadøl til de badende.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle:)

Jeg tænker at sommeren nærmer sig og med den sol, varme og med den tørst. Så er der nogle specifikke regler om udskænkning af øl på en strand (lovmessigt, fødevarestyrelse)? . tænkte man kunne med lidt snilde få lagt et fadølsanlæg på en cykel og så kører op og ned ad stranden og sælge kolde øl til dem der ligger og soler sig.

Mvh. Søren V.

Fra New York
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:22

Jeg tror umiddelbart ikke det er lovligt uden en alkoholbeviling. Men jeg håber nogle ved det, så jeg hæfter mig lige på tråden...

Fra København
Tilmeldt 25. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:24

Jeg vil bare sige, at jeg syntes, at det er en skide god idé :) Og opfordre dig til at gøre det BILLIGT.

Men jeg er overbevist om, at du skal have alkoholbevilling samt tilladelse til at sælge på den pågældende strand.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 21:27

....Og alkoholsbevilling kan ikke erhverves uden et fast udskænkningssted dvs.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 21:50

og du skal selvfølgelig være over 18 når det er udskænkning :)

Fra København
Tilmeldt 30. May 10
Skrevet kl. 22:35

Det ville ikke være super dyrt med fadølne da man ud af en fustage kan få ca 55 øl og en fustage koster omkring 400, så man kunne sagtens gøre det til omkring 10-15 kr og stædig tjene okay..

Men hvis man ikke kan få en alkoholbevilling uden et fast udskænkningssted kunne det meget hurtigt blive svært :(

Hvis der er nogle der er friske på Ideen kan vi jo skrive sammen og brainstorme lidt på hvad man kan gøre:)

mit største problem er nok alkoholbevilling og tilladelsen til at udskænke på den offentlige strand.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42

Det er hverken svært eller i modvind (for nu at fortsætte cykel-terminologien), det er umuligt. Sorry to say, men det er desværre sådan det er.

Fra København
Tilmeldt 30. May 10
Skrevet kl. 09:52

Det var også det der så småt var ved at gå op for migSad.Jeg må arbejde lidt på den så det kan lade sig gøre Smile.

Igen tak for svarene Smile

Mvh Søren.v

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:03

Jeg mener godt at hvis man har en godkendt alkoholbevilling et fast sted så kan den bruges ved arrangementer andre steder osv..

Jeg har ihvertfald hørt om en cafe som har brugt sin alkoholbevilling ved arrangementer rundt omkring i sommerlandet og ikke kun det faste sted.

Du kan jo lave et arrangement forstået sådan at du bare holder arrangementer løbende ;-)
Fast fredag / lørdag evt ;-) og udskænker der. Der er nok også flere ved stranden i weekenderne.
Bare en idé.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 12:14

Man kan søge en lejligheds bevilling men det får man med garanti ikke hver dag hele sommeren.

Den eneste måde man kan omgå alkoholbevilling er at lave et lukket arrangement og tage en fast pris i entre og så give fri bar men den er squ nok lidt svær på en offenlig strand!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)