Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PHP? Webcrawler?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Pilgaard Hejlskov:
Jeg ved ikke om du tænker på Boliga

Yep... kunne ikke lige huske navnet og sidder i javascript til op over begge ører så jeg kunne ikke lige søge efter det.

Erik Pilgaard Hejlskov:
Men i deres tilfælde fik de vist nok lovmæssigt vedhold i, at de godt måtte crawle egendomsmælgernes websites

Ja, men jeg ved godt hvor jeg vil lægge timerne hvis jeg skulle vælge mellem en advokat eller programmør for at kunne crawle andres sider :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 11:58

Niels:

Ja, men jeg ved godt hvor jeg vil lægge timerne hvis jeg skulle vælge mellem en advokat eller programmør for at kunne crawle andres sider :)

Det kan der være noget om ;-)

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 11:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 15:27

Kristian_Nissen:

Det ér blevet langt lettere at lave den slags end det var for nogle år siden, du skal bruge 3 ting:

1) snoopy
2) php simple dom parser
3) database 

snoppy gør det nemt for sig at "besøge" andre hjemmesider og hente indhold, simple dom parser gør det nemt for dig at hente de data ud du har brug for, og ja, databasen skulle gerne forklare sig selv :)

enjoy - det er sjovt at skrive den slags løsninger.

Jeg prøvede lige hurtigt at kigge lidt på snoopy. Jeg kan kun hente tekst fra http og ikke fra https. Ved du hvad man gør i den situation?

Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 18:58

WOW først og fremmest mange tak for alle svarene, men nu er jeg seriøst forvirret og har absolut ingen idé om hvor jeg skal begynde haha!

Hvis jeg nu skal have én af jer til at hjælpe mig at lave mig en robot - wha koster ´n så, så´n cirkus?

Men det kan I måske ikke lige svare på stående fod da det afhænger af mange forskellige faktorer?

Anyway en cirka pris ville jeg tage imod med kyshånd, så jeg har en idé om det er 5.000, 10.000 eller 25.000 det koster.

Ser frem til at høre fra jer. 

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 00:36

Hej,

Vi vil da meget gerne ligge billet ind, hvis du er interesseret i et samarbejde så send en mail til mig med en lidt mere detaljeret beskrivelse, vi har udviklet vores egen software crawler og som vi gerne installere på din site.

Ser frem til at høre nærmere fra dig.

Med venlig hilsen

Lars

Lars@indosoft.dk
www.IndoSoft.dk

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)